Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Citroman wrote:
Mulla on -84 alkaen dioja 2CV-jutuista. Niiden saattaminen digikuviksi olisi mielenkiintoista. Miten?
Heploiten onnistunee diaskannerilla. Toiseksi helpoin vaihtoehto lienee skanneri, jossa on ns. diakansi. Omanlaisensa sulkeiset siitä hommasta tulee jokatapauksessa, etenkin jos dioja on runsaasti. Suunnilleen samaa luokkaa vaivalloisuudessaan, kun paperikuvien skannaus. Kuva skanneriin -> skannaus -> kuva pois -> kuva skanneriin -> skannaus…
Onhan se tietysti mahd. että renkaat eivät pysy mukana ja että männän toispuoleinen kuormitus lisää ohivuotoa (mutta ei kyllä kulmamuutos…), mutta käytännössä ainoastaan mäntien urien kulumisella ja renkaiden kulumisella on ollut todellista merkitystä.
Toi mukanapysyminen ei musta kyllä kuulosta siksi realistiselta, että yläkuolokohdassa ne kyllä ehtivät palautua ja alaspäin mentäessä puristustahdilla suippeneva muoto itseasiassa tiivistää pintoja, tai vaikuttaahan se puristustahdin paineisiin. En kyllä osaa yhtään sanoa vaikuttaako puristustahdin vai työtahdin ohivuoto enemmän.
Toki näillä kaikilla on yhteisvaikutusta, että jos renkaat ja männät on kuluneet, niin putkien välys ei varmasti paranna tilannetta.Ensinnäkin puhuin samasta päittäisvälyksestä kuin sinäkin enkä kommentoinut mainitsemaasi heilumista mitenkään, eli?
Mutta virikoneissa on noita männänhelmoja lyhenneltykin ja männät kuluu sieltä alhaalta aika vähän ja putket vielä vähemmän, enemmän se yläpää kuluu.
Sitten sillä männän mahd. ~0.03-asteen “heilumisella” ei kyllä puristusten kanssa ole mitään tekemistä.
Mutta yhdet tosi väljät satsit kyllä taisi kolista hieman kylmänä, mutta puristukset oli priimat. En tiedä sitten johtuko väljyydestä, muttei siitä mitään muuta haittaa ollut.Voi olla että venttiili kantaa tai vuotaa.
Enemmän männän urien välys vaikuttaa kuin putken ja männän välys ja siitä johtuva päittäisvälys. Kokemusta on vanhoista kunnostetusta männistä ja vanhoista putkista mitä on hoonattu useampia kertoa urakalla, niin silti on mahd. saada hyvät puristukset.
Mutta jos määnän urat on väljät, niin ei auta vaikka kaikki muu olisi kunnossa.Niin,ei tuo mun oo noin mätä….tulkaa katsomaan ja tarjousta tekemään, kuumeen riivaamat! Laitetaan se käyntiin…
t: Pertsa
Mulla on sitten taas se oikeanpuoleinen Dyane liikenteessä. Samalla rekkarilla tietty. Siinä on rungon no lyöty oikeanpuoleiseen etulokasuojaan, sisäpuolelle ja se on Kuopion katsastajan varmentava että silai siäpäi.
@op2 wrote:
MYYTY JO Hae hillottu vm 80 2cv6 poes ja paa kuntoon. Laatikko rikki, uusikin on peppurepussa, tekniikka muuten kunnossa. Lämpimässä tallissa.
Pellit uusittava mutta keltaisena oikein hauska tyttö. Auto Riihimäellä.
Tarjoa reilusti.
MYYTY0500-432055 /Ollipekka 😯
Näköjään hieman edelle, mutta vain muutamalla vuodella, sillä samalla sivulla puhutaan näin:
“Jyväskylän yliopistossa on parhaillaan käynnissä hanke, jossa tutkitaan peltobiomassojen hyödyntämistä biokaasun tuotannossa”
Näköjään nuo tärkeimmät asiat jää parhaiten mieleen,
eli että tälläistä tekniikkaa on, ei niinkään kuka sitä tekee.Niin ei se ole sitä näköjään vielä tehnyt mutta oleellisinta on että se on kannattavampaa.
Tämä on se kaveri koska auto on Suomen ainut biokaasuauto:
http://hirvasnoro.blogspot.com/2005/10/lanta-volvo-kulkee-biokaasulla.html“Lehmän ohi oikaisu
jo kannattavampaa
Biokaasun tuottaminen suoraan kasvimateriaalista on Erkki Kalmarin mukaan monta kertaa tehokkaampaa kuin kasvirehun syöttäminen ensin lehmille ja kaasun tuottaminen lannasta.”Anyway, se on kannattavampaa.
Katsastusmiehet eivät mielellään käytä tuntia niiden hakkaamiseen.
Paras on lyödä ne itse ja mainita asiasta katsastuksen alussa ja pyytää katsastusmiestä tekemään varmistukset ja merkinnän rekisteriotteeseen.Sisäpuolella apukuskin jalkatilassa.
Häpeä tunnustaa, mutta vika löytyi. Vaihdoin etuakselin, kiristin sen huolella, mutta en vikaissutkaan akselia sen enempää. Olikin väärä akseli, boorit pyörän päässä olivat väärän kokoiset ja ankka liikkui vain kitkan varassa. Ilmiön havaitseminen oli aivan sattuman varassa, sillä kun konepelti oli ylhäällä ja työnsin syystä tai toisesta ankkaani eteenpäin, joku neropatti havaitsi, että akseli ei pyörinyt. Sen jälkeen ratkaisu olikin jo helppo. Tunnustus julkisesti siksi , että jospa siitä muutkin oppisivat.
Pelkästään se että renkaiden urat on samassa linjassa voi aiheuttaa jonkinasteista savutusta.
Vielä jos öljyrengas ja sen ura ovat väljiä, lisäävät entisestään savutusta.
Ennenkuin vaihdat männänrenkaita, tarkista että männän urat ovat riittävän tiukat. -
JulkaisijaArtikkelit