Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
➡ 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 KULJIN (ALLI) LÖYSI UUDEN HYVÄN KODIN
Vaikka vaihtaisi korin kaikkineen, niin 50% ei ylity.
En tiedä käytännöistä tarkemmin, mutta luulisi että tuollaiseen tulee vielä vaikka mitä tyyppihyväksyntää ja muutoskatsastusta?
Kai sen 50%:kin saa ylittää jos maksaa autoveron?
“wilsonilla” on muoviauto, kysy häneltä.Ai no sitten voi olla sytytyksessä, seossuhteessa, tulpissa, johdoissa, jos nyt mitään vikaa edes on…
Jaa ei ole bensansuodatinta, kannattaisi laittaa.
Jos kone tukehtuu heti kun painaa kaasua niin en usko että vika on kärjissä.
Toki niitäkin pitää säätää, ettei se toki hukkaan mene jos niille ei ole tehty mitään.
Mikset laita etanolia ekana? Siellä on varmasti vettä jos tankki on seisonut tyhjillään ulkona?Kuulostaisi siltä että sytykset jne. myös kaasarin tyhjäkäyntipiiri toimii.
Mutta heti kun avataan kaasuläppää, niin seos menee liian laihalle, koska bensaa ei jostain syystä tule.
Jos vikaa olisi pumpussa tai bensaletkun imupuolella, niin ehkä tyhjäkäynnilläkin olisi jotain häiriöitä.
Eli veikkaisin pääsuutinta, joko roska tai vettä.
Helpointa on tietenkin kaataa tankkiin etanolia.
Toiseksi helpointa avata kaasarin kansi ja puhallella paineilmalla.Lähemmäksi sylinteriä tuleva hihna takapuolelle.
Momentti on edessä ja takana 32-45 kg/m.
Lukitus kuuluu olla niin että mutterin ulkopuolinen sivu jossa on ohuempi reunus, lyödään siihen akselissa/kierteessä olevaan yhteen ainoaan pituussuuntaiseen n. 4mm leveään koloon.
Sen voi saadakin jollain muullakin työkalulla auki, koska se ei ole luultavasti kuin puolessa tiukkuudessa siitä mitä pitäisi.
Niin ja piti sanoa että laakerin kiristysmutteri lukitusta kannattaa naputtaa auki ennen vääntämistä, se on lyöty yleensä sinne hahloon.
Auton oikealla puolella se lukitus ei ole välttämättä tarpeellinen, jos on hyvä väännin ja saa sen momenttiin. Momenttia en muista ulkoa, mutta olen sen laskenut että omalla 70cm vääntimellä saa seisoa päässä, olisko se ollut lähelle 45kg/m, eli tavallinen t-väännin ei sitä kestä.
Hesassa on ainakin työkalut.Varo vääntäessä, että tukivarren estokorvake ei painu ala-asennossa korin läpi, tukivarren alle kannattaa laittaa tuki.
Ulosvetäjä on tosi helppo tehdä itsekin, vanha vanne ja siihen keskellä mutteri ja pultti läpi.
Usein säätömutterit on ruostunut pyöreiksi, jos näin on, niin niihin kannattaa suosilla hitsata paksummat mutterinkannat, yleensä ne lähtee liikkumaan samalla lämmön vaikutuksesta.
Kasatessa kannattaa laakeri voidella ja varmistaa että suojakuppi on tiivis.Vielä ne perusasiat miksi nelkun laatikko on liian lyhyt kutosen koneeseen.
1. Kutosenkin laatikko on liian lyhyt kutoseen.
2. Kulutus lisääntyy yli 70km/h nopeuksilla->lisääntynyt kulutus maksaa pian laatikon verran.
3. Melu lisääntyy.
4. Huippunopeus pienenee.
5. Jos vedätetään äärirajoilla niin hajoamisriski isonee.Hyödyt on aika marginaalisia, kunnossa oleva kutonen kiipeää kyllä apeille isossakin lastissa, että ei 1-2 ylityksen takia kannata laatikkoa vaihtaa.
Kiihtyvyys ei parane samassa suhteessa kuin huippunopeus, vaan vähemmän.Jopa alpeilla asuvat ovat alkaneet rakentamaan 5-vaihteisia, vaikka 1-4 vaihteet olisi saatu pelkästään välityksiä laskemalla.
Ei oo Antti! Se on mulla visusti tallis! HX-meinaan…mutta on toki mun entinen tuokin,koska mulla on ollu niitä toistakymmentä…enää kolome tallis…
t: Pertsaonks tio mun vanha paku
Ei millään pahalla, mutta täytyy sanoa kyllä että ei ole kovin hyvät kiinnitykset.
Jos tukipiste on pakko saada ylemmäksi kuin lannevyö, mikä on sinänsä hyvä juttu, niin mä laittaisin kiinnityksen korin taka-osaan vaikka rungon reikään ja “liukurullan” hattuhyllyn kohdalle joka kulman kautta jakaa voiman osiin.
Taakse voisi tehdä jonkun telineen esim. kulmaraudasta. -
JulkaisijaArtikkelit