Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,171 - 1,185 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133120

    Juu lisäainetta polttoaineeseen pakoventtiilien takia.

    vastauksena käyttäjälle: Peräkärry Sukkela #134051

    Lauantaina pistän tulemaan sulle muutaman kun ehdin niitä räpsimään!

    vastauksena käyttäjälle: TUNKKI #134328

    Takapään saa haitaritunkilla ylös hyvin kun laittaa “kakkosnelosen” pätkän rungon ja tunkin väliin, ei tarvi nostaa edes ylä-asentoon. Sillä klapilla löytyy muutakin käyttöä. Etupäänhän saa ylös kun nostaa muutaman sentin tukivarresta.

    vastauksena käyttäjälle: TUNKKI #134322

    Normaali yleis nivel/kierretunkki käy hyvin. Sätkää ei saa nostaa ikinä korista, vaikka uusi auto sellaista saattaa vähän aikaa kestääkin.

    vastauksena käyttäjälle: säädettävät iskunvaimentimet #134284

    Laakerit ja kitkat pitää suojata kuitenkin hyvin vedeltä, mutta se säädettävyys katoaa helposti. Suojakumit kannattaa liimata kiinni että niistä saa tiiviit, muuten kitkat ja laakerit eivät tule kestämään kauaa.
    Iso osa sätkäilijöistä ei edes tiedä kuinka herkkä sätkän jousitus on silloin kun laakerit on kunnossa, kun ne harvassa autossa on.

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupaku #134315

    Onnittelut myös täältä!

    Saisko kuvia?

    t: Pertsa Kontio

    vastauksena käyttäjälle: Moottorin lämmityksestä vastuksella #130168

    Minulla on hyllyssä (jossain?) vielä sama peli,siinä on urat öljypohjan ripoja
    varten ja neljä kuusiokolo ruuvia kiinnitykseen.Oli itsellä kiinni ja sitten oli alumiini pohjalevy ja lämmittimen ja alumiinin välissä tälläistä valimoilla käytettävää keraamista villaa.Ilmanputsarin kyljessä oli hehkutulppa jota
    käytettiin katkaisialla startatessa ja kylä lähti.Ei se mitään öljyjä sytytä.

    vastauksena käyttäjälle: Kaunokaisen herättely #134277

    Jos nämä viimeiset on toimivia, niin miksi niitä vaihtaa, tulpat ei mene miksikään, konkkakaan tuskin, tosin konkat on varmasti laadukkaampia kuin siihen aikaan, mutta se vaikuttaa toisaalta vain kärkien kestoon. Kärjet hapettuu, mutta ne päät voi pyyhkäistä viilalla tai hiekkapaperilla irroittamatta, jos ne on muuten kunnossa.

    vastauksena käyttäjälle: Kaunokaisen herättely #134273

    Olisi ekana kannattanut veivata sitä, muutenkin siitä näkee heti onko puristuksia. Kaasari ei saa tulvia, se pitää korjata ensimmäisenä, eli katsoa että koho liikkuu ja tai hioa neulaventtiili tai vaihtaa se, korjaamattomana voi vaikka auto palaa.
    Ihme kyllä bensapumppu ei ole ilmeisesti jumissa jos bensaa tulee, mutta sen pitää myös ruikata puolen metrin kaaressa, muuten käyntiinlähtö hankaloituu. Kaasari saattaa olla tukossa. Sytytystulpat kannattaa puhdistaa, samalla näkee onko pyttyihin mennyt bensaa ja tuleeko kipinä tulpille asti.
    Tulpan johdot voi mitata, tai kokeilla että ne lyövät johtojen päiden välillä vähintään puolen sentin kipinän. Jos kipinää ei tule niin kärjet on hapettuneet tai jotain muuta.
    Jos noi on kunnossa, niin lähtee varmasti käyntiin.

    vastauksena käyttäjälle: Moottorin lämmityksestä vastuksella #130164

    Tuli hieman vähäteltyä käristintä tuossa yllä. Hyvin starttasi viikon seissyt Visa 2h lämmittelyn jälkeen. Lämpötila on n -10 astetta. Celsiusta.

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131377

    No entä jos yksittäisellä ihmisellä olisikin ollut sellainen vaikka käytössä, harva ihminen pystyisi kuitenkaan kovin luotettavaa raporttia siitä antamaan, eikä yksittäiskappale kuvaakaan koko arsenaalia.
    Sen luotettavampaa määritystä et saa mistään, kuin jos kaikki ihmiset raportoisivat korjattujen kampiensa kestävyydestä, vaikka internetissä.
    Onpas vitsikästä poimia jonkun kirjoituksesta 2-sanaa jostain välistä…
    Mutta noin yleensäkin enmmän se on ongelma ihmisillä, että he esittävät asioita ehdottomina totuuksina.
    Vaikkei ehkä haluamaasi vastausta tullutkaan, niin esim. tieto että valinnanvaraa on voi olla paljon arvokkaampi.
    Jos kellään ei ole täällä kokemusta niin ei ole, mutta ei kannata ruveta heti moittimaan ihmisiä jos he eivät anna suoraa vastausta SINUN kysymykseesi, vaan suunnata voimavaransa muualle, esim. Saksan keskustelupalstoille.

    Niin ne kiertokankien laakerit on se vaikein osa siinä vaihtaa, muuten noita kampia pystyisi itsekin korjaamaan.

    Vielä että esteenä sille että korjattu kampi kestäisi niinkuin uusi on että se asennetan usein vanhoihin koneisiin mitkä eivät pidä yhtä hyviä öljynpaineita. Haluan sanoa vain että kannattaa aina tarkastaa öljypumppu ja jos ei halua ostaa uutta niin rajoissakin oleva kannattaa hioa lasilevyn päällä. Öljypumppu ei toki ole ole ainoa joka paineisiin vaikuttaa, mutta kuitenkin yksi tärkeimmistä.

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131375

    Silloin kun tehdään kampia niitä määriä mitä euroopassa, syntyy tuotteelle maine, jos he väittävät että kampi kestää paremmin kuin tehdaskampi, niin on helppo uskoa että kampi on laatutyötä vaikkei jokainen kampi kestäisikään 400tkm. Siksi sanon kyläseppä, koska heillä ei ole mainetta eikä näyttöä 2cv kampien tekemisestä vaikka kokemusta koneistamisesta onkin ja sen mitä olen kuullut niin he eivät yleensä kovin suuria lupaile kampien kestävyydestä.
    Eli netistä luettuun perustuu, teksti on ollut vakuuttavaa, mutta onhan sielläkin monenlaista yrittäjää.
    Ei auto-artikkelikaan tainnut teettää niitä kampia Seinäjoella, vaikkei se nyt ainoa lähtökohta olekaan.

    et: Se ei ole saivartelua jos joku ei ensimmäisenä vastaa sinun kysymykseesi, ei silti tarvitse kirota koko nettiä.
    On rikkaus että nettiin on jokaisen niin helppo sanoa mielipiteensä, mutta sitä pitää osata tulkita ja sitä sanotaan internet-lukutaidoksi.
    Internetin tieto on usein hajanaista, mikä näkyy myöskin näillä palstoilla.
    Syy on osittain tiedon vähyydessä ja toisaalta siinä että useat ihmiset eivät yritäkään kirjoittaa painokelpoista käsikirjaa, vaan nauttivat enemmän sellaisesta millä ei tarvitse vaivata päätään liikaa.
    Internet ei korvaa ihmisten kanssa läheistä kanssakäymistä, mutta ei myöskään toisinpäin.
    Mä luulen että se “Torniolainenkin” lukee kuitenkin jokaisen viestin, miksi?

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131372

    Korjaan siis ei sintraus, vaan jätetty ilmeisesti tahallaan karkeaksi niinkuin yleensä laakeripesät on. Paljon vaikeampi se on saada juuri oikeankokoista, kun pyrkiä tietoisesti jättämään miulummin liikaa kuin liian vähän.
    Korjaan myös että laakeri ei pyöri, mutta ehkä liikkuu.

    Hyvin korjattuja kampia saa euroopasta 300e:lla, joten ei kannata maksaa kyläsepälle 500e:a.

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131367

    Katsokaapa ajetuja lohkoja, mitä enemmän ajetettu, niin sitä enemmän laakeripesän sintraukset on kuluneet, eli laakeri elää siinä jonkinverran ja laakeripesä isonee. Käytetyt lohkothan käy muuten ihan hyvin, mutta toi tulee yleensä ekana vastaan. Olen kuullut että noita on liimattu kasatessa varmuuden vuoksi, liima tosin pitää olla 300C loctite:a ja on kallista.
    Liimaus on tehty ihan varmuuden koska kukaan ei mene takuuseen mitä tapahtuu jos laakeri lähtee pyöriin pesässään.

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131365

    Jos kysyt miksi etulaakeri kuluisi vähemmän, niin arvelisin että johtuu siitä että sinne tuleva öljy on viileämpää kuin takalaakerille…
    Jos tekisin etulaakerin, niin tekisin sen myös ulkomitoiltaan hieman isommaksi, koska se tuppaa pyörimään väljissä lohkoissa.

Esillä 15 viestiä, 1,171 - 1,185 (kaikkiaan 2,209)