Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Modellauto18.de, Norev, 42,99€. Onhan tuo koon puolesta hieman hankala sijoittaa kakaroiden ulottumattomille mutta toisaalta näkyville.
Muurlan “peltirapparin” ;), elikkäs isäni, Rajalan Erkin mehari on ostettu muutama vuosi sitten Erkkilän Ollilta. En tiedä mistä Olli sen hankki.
Joelillakin on punaiseksi maalattu mehari.Niinhän se on, ettei se ole hullu joka hintaa pyytää, vaan se joka maksaa pyydetyn. Meidän nelkusta pyydettiin tonni enemmän, kuin mitä maksoimme siitä lopuksi.
Kullastahan näitä tuskin on tehty ja muistoista ei välttämättä kannata maksaa.
😛 Toisaalta 2cv:n hinnan pudotus on ollut maltillista. Vuonna 1985 ostaessamme Dyanen vm 1974 maksoimme siitä 4000 silloista rahaa. Ostaessamme vuonna 2008 Nykyisen nelkkumme vm 1974 maksoimme siitä 2500 nykyistä rahaa, eli äkkiä laskien kulkimien hinnan pudotus 23:ssa vuodessa on ollut vain vaivaiset 1500. 🙄 Mikä muu merkki pystyy samaan?
Uteliaisuuttani kyselisin, tietääkö joku, miksi nykyautoihin ei tarvitse vaihtaa vaihteistoöljyä?
Uusina ostamissani sitikoissa on kaikissa vaihdeöljy ollut “filled for life”. 1990 ostamassani AXssä “elinikä” tarkoitti 375 tkm samalla öljyllä, vuoden 2000 Picassossa vähintään 380 tkm (auto yhä ajossa), ja samoin 2008 C5:ssä ei huolto-ohjelmassa ole mainittu vaihdeöljyn vaihtoa.
Onkohan vaihdelaatikot jotenkin muuttuneet rättärin ajoista? Vai mistä johtuu, ettei vaihdeöljyä uudemmissa autoissa tarvitse vaihtaa?
Olli Heikkilä
ParainenPs. Uudenkarheana ostamassani 1985 rättärissä olen aina käyttänyt synteettistä TB hypoid W75-90 -öljyä ja se on toiminut ainakin tähän asti (240 tkm).
@Isoo-Jukka wrote:
Moi Kari! Muisti palaa pätkittäin. Olikos siellä tosiaan joku 1-sylinterinen kompura sätkän koneesta modifioituna. Missäköhän kuvat?
Jaa-a. Minulla ei ole.
Muistaisin Nyytisissä joskun julkaistun, tyyliin “Mikä TÄMÄ on?”.Koo.
@Isoo-Jukka wrote:
Eikös se Manu ollut tätä maankuulua Hanhiniemen veljessarjaa. Ripakin haki sieltä muutaman silloin. Kaytiin paikalla juuri sen jälkeen, kun pakusi oli lähtenyt pohjoiseen.
Kari ilmoittautuu!
Kyllä mulla jotain muistikuvaa on noista siihen aikaan löytämistäni vanhoista…
Varmaan harrastelisin vieläkin, mutta tallitilaa ei riitä käyttöauton jälkeen kuin Ducatille.
Täytys varmaan lähtee takasi pohojanmaalle.Kari Hanhiniemi
Kari.hanhiniemi at welho.netPs. Jos sulla Jukka on sen kompuran kuvia tallessa, voisit julkaista erikoisimman 2cv-sovelluksen merkeissä…
“Talvi yllätti autoilijat”!
Osta turvalliset nastapyörät!
Myyty.
😀jos ajattelet esim. museorekisteröitävää 2cv:tä johon haluat myös alkuperäisrenkaat (tai niiden näköiset renkaat) mutta et ole valmis maksamaan niistä alkuperäisen Misukan hintaa on tämä yksi vaihtoehto. Esim. irtovalkosivulla “tuunattaessa” on aivan sama mitä renkaan kyljessä lukee – ajo-ominaisuudet eivät varmasti kenenkään Kiltalaisen Sätkässä riitä erottelemaan mikä rengasmerkki on kyseessä (omat Nelkkuni eivät siihen ainakaan kykene…).
Hinta on se minkä kirjoitin , suuremmissa erissä ko. renkaan hinta jää varmasti huomattavasti edullisemmaksi.Nämä ovat myynnissä tässä ja nyt jos jotakuta oikeasti kiinnostaa niin ottakoon yhteyttä puhelimitse.
T:Hannu
😉
vinkistä kiittäen…
Hannu
Kuva lisätty Nettivaraosa.com kautta :
Osa-Id: 879819
T: Hannu
29.10.2009, 18:01 vastauksena käyttäjälle: *MICHELIN X 125×15" profiilin kesärenkaat * MYYTY #154452Renkaita jäljellä 4 kpl…
Hinta entinen. 😀
@Dooris wrote:
Suosittelen Aloittelijalle myös Kiltaan liittymistä, sillä kerholehtemme 2CV-Nyytisten sekä uusille jäsenille jaettavan 2CV:n korjausoppaan kautta saa paljon hyödyllistä tietoa. Killan jäsenenä saat tunnukset myös Killan nettiarkistoon, joka on tiedon puolesta melkoinen aarreaitta.
Mistähän pystyis liittymään ku saattais olla kiinnostusta
Kiitokset järjestäjille hauskasta Möötistä!
Ja kiitän myös kiltakansaa äänistä syyskokouksessa.Terkuin, tuleva hupi ja vieläpä tuore mestari, eli Hupimestari 🙂
Käsittääkseni ainoastaan Ami Superissa on takavakain. (Hassu sana tuo takavakain, ihan kuin japania…)
-
JulkaisijaArtikkelit