Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No oliko siinä Dyanessa keitettyä vai keittämätöntä? Ne kun on ominaisuuksiltaa kaksi eri ainetta…
Keitettyä vai keittämätöntä pö:ä?…
joo
Eikös perussäätö ole että ensin kiinni ja sitten 1.5 auki.
Tai sitten kun rupeaa hidastuun, niin n. 1/2 kierrosta auki, eikös noin säädetä muissakin autoissa? silleen ainakin on mennyt testeistä läpi?
Eli tämän mukaan se olisi kierroksen liian auki.Toi laatikko on kyllä ihan sopiva tuolle koneelle ei siinä mittään.
Kyllä pitäis mennä aika vähän bensaa vielä kun dyane on vähän liukkaampi, ainakin kesällä. Etuvaimentajankin puuttuminen vähentää jonkinverran kulutusta, kerro sitten onko pahat äänet. Etuvaimentajan poiston y-haaran voisi tehdä spiraloputkestakin, ei tarvisi hitsata ruostumatonta.
Muistutan vielä kaikkia ketkä ajelee talvisin että käyttäkää ryyppyä vain sen verran kun on tarvis että säästyy bensat ja koneet.Piti sanoa siis että 3% pidempi kuin ami 8:ssa, (kutoseen verratuna jotain ~7%). Mutta ei siis ainakaan 15% pidempi kuin ami8:ssa.
Eli
“1,2 ja 3:S vaihde 31/33 suhteessa pidemmät kuin ami 8:ssa ja 4:s vaihde on vain n, 3% pidempi kuin ami8:ssa”@Akaile wrote:
Looda on -85 vm kutosen loota, (lähes kaikki laakerit meni uusiksi) jossa ami 8 perävälitys—> 15% pidemmät vaihteet kuin ami 8:ssa/acadianessa.
Kysykää jos tulee mieleen jotain. Anteeksi pitkästä jutusta ja kiitos jos jaksoit lukea 😀Noilla välityksillä pitäisi tulla 1,2 ja 3:S vaihde 31/33 suhteessa pidemmät kuin ami8:ssa ja 4:s vaihde on vain n, 3% pidempi kuin ami8:Ssa.
Laitoitko muuten uudet laakerit vai jostain muusta?
Oliko muut osat käypiä jos kaikki laakerit oli huonoja?Mahlen männätkö laitoit?
Paljonko se acadianen vauhtipyörä painaa ja onko siinä paino enemmän ulkokehällä kuin tavallisessa 9kg vauhtipyörässä?
Myyty!!!
Noh nih. Vihjeena franzose.de:sta tilaaville:
Postikulut Suomeen ovat:
20.76EUR perusmaksu + 1.86EUR per kilo.Tämä pätee pikkutavaralle, runko taitaa menna eri kaavoilla… 😉
Tarinan opetus tietenkin on, että mitä useampi jakaa tilauksen, sitä halvemmaksi tuo tulee.
Täällä on muuten kuva hypoidista:
http://www.arrowgear.com/products/hypoid_gears.htm
Siitä selviää mikä ero kulmavaihteella ja hypoidilla on käytännössä, ei vaan se mistä ne tunnistaa. Kuvassa näkyy että rattaat tosiaan liukuvat toisiaan vasten.
Toisaalta on huomioitavaa on että mainitut Ranskalaiset valmistajat kun suosittelevat ep5:sta etuvetoisiin autoihin joissa on laatikko pitkittäin, vaikka niissä ei taida olla hypoidia, vaan kaikkia yhdistää se että niissä on kulmavaihde.
Miksi paineenkestolisäaineet eivät suojaisi kulmavaihdetta kulumiselta, kun sitä ei kerran tarvita?Eipä tuota viitti korjailla,on nelkun loota ja siten välitykset tiuhahkot 😉
Notta olihan siellä vallaaton menoo.
Ottotyttö Pirita soitteli tänään,oli ollu Vaasas katsastuksessa (Paku-62),oli vaadittu iskareita eteen!!Ei kelvannu kitkat,ei massat.Eihän tuota ole kuin rapiat 40 vuotta katsastettu ilman …..
Vaihdamme katsastuspaikkakuntaa…t: Pertsa
Moi!
Niin se on nelkku, jossa on kutosen kone. Tiina on ollut minulla vuodesta
-92 ja välillä poistin rekisteristä, itseasiassa – vuonna 97. Silloin aloitin
projektin, joka venyi erilaisista syistä johtuen niin pitkälle, että vapuksi
-04 sain tiinan kilpiin.
Runko on hiekkapuhallettu, hitsattu, pohjamaalattu ja massattu.
Kori on myös käyty läpi ja maallattu, joskin maalipinnassa on hieman huomauttamista, mutta ruostetta ei tietenkään ole.
Koneen entinen jakarimestari tarkasti ja vaihtoi tarvittavat tiivisteet.
Jarrputket ja kaikki sylinterit laitoin uutta.
Penkit on verhoiltu alkuperäiseksi ja ovipanelit myös. Kesärenkaat uusin samalla.
Katto on alkuperäinen ja se alkaa olla uusimisen tarpeessa.
Minulla on ollut aikaisemmin 2CV4 ja ajelin sillä n. 150 000 – 200 000km
ja sillä perusteella voin sanoa, että tämä kuljin on asiallinen ja toimintavarma.T: Mustosen Tapsa
Sätkässä on kyllä se perä siellä ja vaikka se ei uikaan öljyssä niin se kyllä kuluu ja sitä kulumista suojaa gl-5 lisäaineistus, joten ei se ole ihan turha juttu sekään.
-
JulkaisijaArtikkelit