Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,306 - 1,320 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Gl4 vastaan Gl5 (Vaihteistoöljykeskustelua) #133608

    Näistä löytyy selitykset lähes kaikkiin kysymyksiin:
    Mikäli oikein ymmärsin niin hypoid-nimitys tulee siitä että kartiohammaspyärä ui öljyssä.

    “PERÄÖLJYT
    Taka-akselin vetopyörästö on yleensä hypoidi-tyyppinen, eli pinionpyörän
    akseli on vetoakseleiden linjaa huomattavasti alempana. Tästä johtuen
    vetopyöräparin hampaat eivät niinkään rullaa, vaan liukuvat toisiaan vasten.
    Suurista hankaus- eli leikkausvoimista johtuenöljyltä vaaditaan
    suurien pintapaineiden (EP) kestoa. Siksi perässä vaaditaan
    API GL-5 luokanöljyä, jossa EP-lisäaineina käytetään mm. sink”

    “MANUAALIVAIHTEISTOÖLJYT
    Manuaalivaihteistoissa vaaditaan yleensä GL-4
    luokan pintapaineen kestoa (=EP, Extreme
    Pressure). GL-4 käy myös silloin kun suositus
    on vaatimattomampi GL-1 tai GL-3. Mutta
    GL-5 -luokan (perä-) öljyjä ei suositella,
    koska niiden EP-lisäaineet ovat korrosoivia,
    ja voivat puolittaa ìpunametallienî,
    kuten pronssisten synkronirenkaiden ja
    puslien eliniän. Tästä huolimatta ranskalaiset
    automerkit suosittelevat yleensä GL-5öljyjä
    myös vaihteistoon. Tämä on kyllä tarpeen etuvetoisissa,
    joissa moottori on pitkittäin, ja
    etuperä on hypoidi-tyyppinen. On myös olemassa
    ei-korrosoivia GL-5 synkroniölj
    yjä, kuten Red Line 75W90NS.”

    Oma kokemus on että synkronirenkaat kestää pidempään GL-5:lläkin kuin muu laatikko, mutta tempomalla saa sykronit rikki vaikka olisi mitkä öljyt.

    vastauksena käyttäjälle: vara osia #133595

    Jaa toimituskulusi luottokortillisen ihmisen kanssa, joka uskaltaa tilata ulkomailta?

    Olen juuri franzose.de:sta tilaamassa pienta tavaraa, tuletko mukaan?

    Olen etupaassa englannista tilaillut jo vuosia tavaraa muihin ajoneuvoihini miljaarteilla ja taas miljaarteilla punnilla, eika ongelmia ole ollut. Franzosekin on muuten toiminut hyvin, mutta 2CV4:n maaritelma on sakuilla hakusessa. Kannattaa varmistaa useamminkin, mihin nelkkuun osa oikeasti sopii.

    Ainoa mutka ulkomailta tilaamiseen tuli viime kesana, kun luottokortteja vuosi jenkeissa joukoittain. Tasta seurauksena olin pari viikkoa ilman korttia, kun edellinen tapettiin ja uusi ryomi postissa luokseni. Muuta ongelmia ei koskaan ole ollut.

    Joko olen onnekas, tai sitten netin kautta tilaaminen on ihan yhta turvallista kuin kortin hoylaaminen naamatustenkin.

    Mutta kerroppas, haluatko jakaa postikuluja…

    vastauksena käyttäjälle: o: rättipäinen kulkupeli #133602

    Moi!

    Kiinnostaako Tiina ollenkaan, mulla on tuolla myydään palstalla – 74 myynnissä.
    Se on ehdottomasti toimiva. Poika on ajanut sillä kesän ja hyvin on
    toiminut, jos kiinnostaa niin soittele. Numero löytyy myydään palstalta.

    Mustosen Tapsa

    vastauksena käyttäjälle: Käytetyn tuonti Ranskasta #132958

    Olen nyt jo monta päivää yrittänyt selvittää miten saisin sätkän ranskasta suomeen. Eihän homma muuten tunnu niin vaikeeta olevan, ainut on tuo vakuutusasia johon ei ranskalaiset eikä suomalaisetkaan vakuutusyhtiöt osaa oikein vastata. Eli, perhana, taidan mennä ostoksille ja ajaa auton kotiin kyselemättä mitään vakuutuksia. Saahan suomessakin aja vanhalla vakuutuksella 7 päivää, ja hollannissakin 10. Eli pitkälle pääsee, kun ei kysele, ajaa vaan!

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133557

    Katsastin acadianen viime viikolla. Iskarit testattiin -hyvät oli. Takapenkin puuttumisesta ei valitettu (se on yleensä tallissa). Ingenjööri ajoi lenkin, sitten hän tutki hieman alustaa, rynkäytti etupäätä ja löi leiman todeten että: “Soiva peli”. Kiitos. Soitellaan.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133556

    Ahaa, eipä tarvitse lähteä tretta edemmäs leimoja kalastamaan! Kiitokset!

    vastauksena käyttäjälle: Käytetyn tuonti Ranskasta #132957

    Hei EKA 2CV voi itku, tullilla on nimittäin kotisivuilla listat kaikkien maahantuontien autojen toteutuneista verotusarvoista, enkä löytäny yhtään yli 2500 eeron.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133554

    Mustan listan sijaan listatkaa hyvät ihmiset niitä kkonttoreita / insinöörejä, jotka sätkän päälle ymmärtää, on varmaan lista lyhyempi ja tietäis minne suunnistaa. On nimittäin toivottavasti maahantuontikatsastus kyseessä!

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133552

    Kyllä onkin ollu helppoa katsastukset täällä Seinäjoella Lännen Autokatsastuksessa,kutsuvat muuten Villiksi Länneksi…
    Edellises elämäs kun olin autoilijan poika,jouduin yleensä käyttämään katsastukses vanhoja kuorma-autoja.(Vanaja,Mersu yms.)
    Kyllä on ollut lelliä katsastella Sätkiä noiden kokemusten jälkeen!!
    Lähinnä on just tämä ihmettely 2Cv:tä kohtaan. Pari viikoa sitten käytin em. Lännellä -61 Pakua ja aikaa siihen tuhraantui about 10 minuuttia!! Ja hyväksi tietty todettiin koska sitähän se on.
    Silloin pari vuotta sitten kun katsastin Topon nykyistä meni hiukka kauemmin kun aloin ukkoa kaipailemaan ja lähdin kiertämään rakennusta niin siellähän kloppi oli nurkan takana vehke hyytyneenä.
    Laittelin latausjohdon paikalleen ja sain itse ajaa hallista”läpi”,mennessä vähän dyanmometrissä himmaten jolloin kloppi totesi että “kyllähän noilla jarruilla tämmösen vauhti hiljenee”!! Iskaritesteistä ei ollu edes mitään puhetta!

    Katsastan 5-8 Sätkää joka vuosi(omia,laitettavia,joskus jopa myytäviä!) ja vuosikatsastuksessa on 8 euroa hintaeroa Lännen hyväksi verrattuna A-Katsastukseen,joka sekin merkkaa jotain (säästetty euro omas plakkaris).
    Yksi ohje jonka olen antanut Sätkän katsastajille on jotta älkää menkö mukaan sinne halliin seuraamaan katsastus-prosessia!! Joidenkin katsastajien kuula ei kestä sitä jos YHTÄÄN joutuu neuvomaan Sätkän käytössä tms. En nimittäin oo ikinä esim. nähnyt että inkenjööri peruuttaisi takaisin jos käsijarru jäikin tarkistamatta etupyörien rullilla ollessa! Kerran taas on negatiivinen päästömittaustulos korjaantunu papereita tehdes….
    Saas nährä,olis tuossa yks Kamiina katsastettavana….ensi kokemus!! Meinaa jännittää jo samalla tavalla kuin reilut parikymmentä vuotta sitten…

    t: Pertsa

    vastauksena käyttäjälle: Käytetyn tuonti Ranskasta #132955

    uuleppas citronman, millä ihmeellä avatar saadaan näkymään, olen itse yrittänyt ja poikani on kanssa mutta nyt vain näkyi ruksi ? Koko pitäisi olla oikein .Tarteis neuvoja

    vastauksena käyttäjälle: Käytetyn tuonti Ranskasta #132954

    Bayerncar Seinäjoella olisi ottanut asian tehtäväkseen, mutta he sanoivat, että heidän kulut kohtuulliset, mutta suomen verottaja arpoo otetaanko veroa 10000 euron vai 15000 euron edestä ja he sanoivat, että olenko valmis noin 10000 euron kuluun. En ollut , hankimme suomesta.

    vastauksena käyttäjälle: Jarrut #133569

    >Kysymys no1. luultavasti riittää kun jarrut kehitään, ei ole iso homma.

    Mitähän tuo kehiminen on, puhdistamista, herkistelyä..?

    TmòU

    vastauksena käyttäjälle: Käytetyn tuonti Ranskasta #132953

    Vaikka oletkin jo autosi hakenut, ajattelin vinkata täällä tuontiasiasta vielä: Patrick Le Louarn kirjoittaa http://www.kaleva.fi selkeät ohjeet auton hakemiseksi Ranskasta. Ymmärtääkseni hän neuvoo ottamaan siirtovakuutuksen sijaan vain vähän kalliimman koko vuoden vakuutuksen, josta saa suurimman osan palautuksena, kun sen irtisanoo suomeen saapumisen jälkeen. Olen itsekin lähdössä seikkailemaan Ranskaan autonhakumatkalle, ja lähinnä minä kaipaisin tietoja englantia puhuvista yhteyshenkilöistä eri puolilla Ranskaa…

    vastauksena käyttäjälle: 2CV:stä mopoauto??? #133516

    Kyllä vanhuksenkin koneesta saa suhteessa vääntävämmän kun sitä modifioi. Ei dieselin veroista mutta varmasti riittävän.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133548

    Tuli muuten mieleen, että tänne foorumiin voisi perustaa katsastuskonttoreiden mustan listan.

    Tietävät muutkin sätkäläiset, että mitä asemia kannattaa erityisesti kiertää kauempaa.

    Eli ts. missä on tällä hetkellä harvinaisen virkaintoisia ingenjöörejä 😛

Esillä 15 viestiä, 1,306 - 1,320 (kaikkiaan 2,209)