Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Arvailuja: runko vääntynyt, etotukivarsi vääntynyt, aurauskulmat siltikin väärässä, jarru laahaa, toinen etukumi tyhjempi.
Ja jousitus on ihan varmasti väärässä, ainoa oikea tapa säätää se on mittanauhan kanssa ja jos siinä ei ole korjattavaa, niin jatketaan vian etsimistä muualta.Halkaistun kierteen päälle voi laittaa vielä kiristyspannan.
Jos kierre on kunnossa ja ehjä mutteri on saatavilla, niin kannattaa laittaa sellainen, mutta joskus jousivarvan kierre on niin huonossa kunnossa että ilman kierretyökalua ei pyöri, tai varpa voi olla vääntynyt.Niin se rautalanka oli jos on 8,5mm reijät eli alkuperäinen iskareiden kiinnityslevy, mutta sinä et tarvitse kun reiät on tehty ilmeisesti 7mm:lle.
Kaikista vähiten voimaa vaativa keino on laittaa petroolipohjaista ruosteenirroitusainetta rättiin, kietoa se kierteen ympärille, muovi päälle ja antaa olla viikon. En tiedä mikä siinä on, mutta CRC:llä jämähtää pitkällä aikavälillä vain pahemmin.
Älä sitten väännä liian kuumana koska kierre hitsaa todella helposti kiinni!
3*7mm on minulla kestänyt vakaimella, mutta väliin kannattaa laittaa holkit tai ruostumatonta rautalankaa tai vastaavaa, ettei systeemi pääse lonksumaan.
Voihan siihen nelkkuunkin tehdä 8mm pultit mutta kestävyys ei taida lisääntyä kun mutteri pienenee.Jepp!!!
Tuo lämpö-efekti jäi silloin haaveeksi. Hitsipilliä ja hiustenkuivaajaa kun en omista. 😥
Täytyy ensi kerralla kun kiikuttelen Bilteman ohi ostaa kertakäyttö-poltin. Ajanee varmaan asiansa.
Toivottavasti ei vain ole jumittanut pahasti jousipöntön päästä. Saattaa tulla vähän isonpi purkuoperaatio kerrostalon parkkikselle. 😳
Saako kutoseen massaiskareita kuinka helposti kiinni? Lujeskelin jostain juttua että joihinkin kutosen malleihin olisi tehtaalla suunniteltu valmius massoille. 😳 Jos väite pitää paikkaansa niin mitä nämät valmiudet käytännössä ovat? Mitenkä on eroa ajo-ominaisuuksissa massa ja putki-iskareilla?
Kertokkee viisaammat. 💡
Kiitti vinkistä, täytyypä poiketa ohikulkiessa. 🙂
Mulla ainaskin 80 km/h 3,5-3,8 bar ja tyhjäkäynnillä ~2 bar.
Loistavaa. Löytyi vastaus kysymykseen huopien liimailusta ennenkuin ehdin kysyä 🙂
@miki wrote:
Oli ollut sen verran pitkään lataamatta että piti laturi magnetoida.
Tuostakohan siinä olikin kyse? Uudempien autojen kanssa ei tarvitse/saa näitä konsteja käyttää ja niinpä ovat taidot ruostuneet. Varsinkin sähköpuolen jutut ovat outoja. Onneksi niihinkin löytyy osaajia.
Nyt on vesiongelmaankin paljon tietoa lisää. En ole varma vieläkään, mistä se vesi tulee, mutta asia sejennee aikaa myöten. Hiljaa hyvä tulee, on tuossa talven ajaksi askartelemista monessa kohtaa. Ovipilariakin pitäisi kuskin puolelta hieman tunkata taaksepäin jotta etuovi mahtuisi menemään kiinni kunnolla. Siihen on hieman tuupattu. Samalla on vasen suojakin nytvähtänyt eteenpäin niin, että lamput eivät mahdu symmetrisesti.Olisipa tosiaan hyvä, jos tuon vinkin konsti auttaisi. Mutta en tosiaan päässyt käsitykseen asiasta. Kuva kertoisi asian tosi hyvin…
Hehe levotonta materiaalia.
@keitere wrote:
Entäpä sitten vielä…ensimmäinen ajokokemus oli kaatosateessa. Tuulilasi tiivisteineen vaikutti uudelta ja ehjältä. Ilmanottoaukon tiiviste oli ehjän näköinen. Silti vettä tuli säärille aika lailla. Pitääkö se luukku kiristää oikein tiukallekin (kiinni panin mutta kaikki on opeteltava nyt alusta pitäen) vai mistä sitä vettä onnistui lorottamaan niinkin paljon? Ja lattiallehan se päätyy, ruostuttamaan.
Mulla kävi samalla tavalla sadekelillä ennen kuin tajusin kiristää sen ihan kunnolla loppuun asti. Lorotteli vielä siitä kiristysnupikan kohdaltakin ennekuin väänsi sitä huolella 🙂
Tuosta lyijykorvikkeen käytöstä mulle viisaammat neuvot, että nelkussa sitä kannattais laittaa ysivitosen sekaan. Ilmankin voi surutta ajella pitkiä pätkiä, mutta kaiketi se voitelu pidentää osien ikää tms.
-
JulkaisijaArtikkelit