Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1,396 - 1,410 (kaikkiaan 2,209)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133152

    Tuo yksi ukko on kyllä tutunoloonen…

    vastauksena käyttäjälle: Lapset sätkässä? #132807

    tota.. Avaan oven, lapset kiipee takapenkille. Sitten ajan kaupaan,tms. Kotiin tullessa pysäytän auton, ja avaan oven, ja lapset tulee ulos.

    Broblem??

    Sivuteillä sitten seisovat joskus penkilla ja katselevat maisemia rätin ollessa rullalla.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 /6 -71 #133249

    kaupaksi meni ja surutyö alkaa. 😥 onneksi hyvään kotiin.

    vastauksena käyttäjälle: Keitereen kyselypalsta #133202

    Sain aika hyviä uutisia. Sätkä toimii taas! Laturi ei kuulemma saa oikein herätevirtaa, tai sitä oli pitänyt “säikäyttää” hieman ja nyt lataa ja kulkee normaalisti! Lähden maanantaina hakemaan sen kotiin, tai kyllä keiteretär saakin sen ajaa koska itseltäni leikataan olkapää perjantaina joten ei taida vaihtaminen sätkällä onnistua. On siinä sen verran laajat liikkeet kepissä. Onko tuollainen kuuden voltin laturi muilla ollut oikukas?

    vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133149

    kattokaas tätä:

    Pojat paukuttavat Kantrin upeita rytmejä Joensuun Vahinko -Festivaaleilla lauantaina 13.8.2005.

    Paikkana on ravintola Koivurasti, esitys alkaa klo 15.00. Paikoitustilaa isommillekin ajoneuvoyhdistelmille löytyy Koskikadun ja Koulukadun kulmasta.

    😀 😀 Olisiko paikallisella jaoksella munaa mennä porukalla autoinensa katsomaan toi keikka… Ja ottakaa sitten kyytiin riittävän isokokoisia tyyppejä.. Olis hauska nähdä vannabee-cantrirahtareiden hymyn hyytyvän..

    Sitäpaitsi kyllä ne rahtarit ainakin mun vakiokutosen jaloissa pyörii. Sillä eihän sätkä ole koskaan reilusta ajamisesta rikki ole mennyt.

    vastauksena käyttäjälle: Kuvia Kelsosta!!! #133187

    Jepulis.. Hauskaa on kuulemma ollut. Ja itsellenikin “muutama” viesti reissulta saapui. 😀 Itse vaan edelleen murjotan sitä, että paikalla oli mun porukat sekä poikaystäväni, mutta en itse!! (ja vieläpä pakuilla… *mur*)

    Noh joo, Ruotsiin sitten täytyy päästä. Vaikkapa omalla rättärillä, jos tuo isä suostuisi sellaisen kustantamaan… 😉

    http://www.citroen-2cv.org.uk/Events/uknatmtgs/Kelso2005/index.htm

    Googlella leikkiessäni kuitenkin löysin myös tuollaisen sivun, josta ainakin itse tykkäsin. Klikkaamalla saat isomman kuvan!! 🙂 (Tosin en tiedä, että vaikuttaako siihen tykkäämiseen se kyseinen totuus, että molemmat pakut, jotka mainitsin, olivat heti alussa.) 😀

    vastauksena käyttäjälle: Keitereen kyselypalsta #133201

    Ei, juuri akku on ihan uusi. Siellä on jossakin nyt aika tanakka eristevuoto, joka tyhjää akun.

    vastauksena käyttäjälle: Tahtoo rättärin, ja sai kans! #133080

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Yhtä vaan olen ihmetellyt,
    että mistä nappasit tuon piru teeman? 😀

    Sitä on kysytty ennenkin. Käytän sitä muillakin foorumeilla, samaa nickiä. Ja se johtuu osittain tästä asumispaikkakunnasta, Keiteleestä ja osittain sitten siihen liittyy tarinakin. Kerran olin tekemisissä erään aika tavalla skitsofreenisen miehen kanssa, joka harhoissaan hätisteli keitereitä, jotka häntä kiusasivat. Ilmeisiä pikkupiruja. Ja onhan se daemon myös tuo kuva. Kokeileppa googlettaa!

    vastauksena käyttäjälle: Keitereen kyselypalsta #133199

    😯 😳 😥
    Oi ja voi. Sähköongelmia.Minähän jo laitoin puolipitoiset hiilet laturiin, kun entiset olivat kerrassaan lopussa. Kävin sillä sätkällä vielä Pohjanmaalla elvistelemässä ja asiallakin, kun alkoi sähkö loppumaan. Latausvalo paloi aika pitkään ennenkuin melko kovilla kierroksilla suostui sammumaan. Kaatosateessa, taas, tärryyttelin Alavieskasta Nivalaan saakka, ja Ylivieskan kohdalla lopettivat pyyhkimet toimintansa aivan yhtäkkiä. Nivalan risteykseen hiljentäessäni sammui moottorikin eikä virtaa sitten ollut ollenkaan!
    Shit!
    Mutta mikä onni onnettomuudessa ja suuri ihme: Bussipysäkiltä kuului kysymys, että onkos ongelmia? Kävi ilmi, että siellä olikin lajitoveri vähän isommalla sitikalla huomannut ahdinkoni ja tarjosi auttavan kätensä. Sätkä hinattiin muutaman kilometrin matka pihaan ja siinä alkoi vianetsintä. Laturista virtaa akulle, Sätkästä vastahankitut uudet hiilet hiottiin hahloon sopiviksi ja asennettiin. Todettiin ainakin yhden karvan maavuoto ja eristettiin se. Akun ollessa letkuruokinnassa käytiin katsomassa ladossa oleva oikein kauniisti maalattu pakurojekti. Käynnistettiin sätkä. Mitattiin latausjännite, todettiin hieman niukaksi mutta riittäväksi. Käteltiin ja kiiteltiin avunantaja ja eikun ykköstä silmään lähtemisen tarkoituksessa



    vaan silloin syttyypi latausvalo, taas, kirkkaana kuin mikä. No vielä teki parempaa maadoitusta auttava käsi mutta nyt ei ongelma avautunutkan enää helposti. Mahdollisesti valokatkaisijassa on jotain hämminkiä. Pakko on luovuttaa siltä kertaa ja jättäää sätkä siihen pihaan ja muulla kyydillä hankkiuduttava kotiin. Kun uusi päivä koittaa pitää keksiä keino millä petturisätkä saataisiin kotikulmille.
    Anyway, tuhannet ja taas tuhannet kiitokset pyyteettömälle auttajalleni. En tiedä, miten hankalaksi ja kalliiksi olisi saattanut tullakaan sätkän toimittaminen talteen öisiltä vandaaleilta siellä kaukana kotoa saati muu harmi ja vaiva. Maksuakaan ei huolinut hän, nurkuen tilkan bensaa tankkiinsa huoli.
    Panen vahingon kiertämään. Hyvän mielen sain, ritareita on vielä.

    vastauksena käyttäjälle: Keitereen kyselypalsta #133196

    Siirrän ostetaan-palstalta tämän kysymykseni tänne.

    “Akaile kirjoitti:
    Vinkki: Saat siihen alkuperäiset mustat kilvet, (jos) siinä on sellaiset joskus ollut. Kannattaa kysellä konttorilta, maksaa muistaakseni parikymppiä…

    Niin ja onnitteluni!”

    Vielä tuosta juolahti mieleen uusi kysymys (olenkin hyvä kyselemään):
    Jos nyt hankin mustat kilvet niin nehän täytyy kiinnittää pieteetillä. Kuinka ne pitää kiinnittää ollakseen oikein? Tuossahan ne on taivutettu mutta kuvittelisin, että kilven pitää olla suorassa jos se laitetaan viimeisen päälle -vai pitääkö?. Mutta kuinka ja mihin kohtaan?

    vastauksena käyttäjälle: vm -70 2cv4 kunnostus/katsastus ym.. #133247

    Täältä kannattaa aina kysyä, kun jotain kohtaa laittaa! Suosittelen hitsaushommissa, että pyrit alkuperäisiin ja mahdollisimman yksinkertaisiin ratkaisuihin, mutta toisaalta kannattaa välttää ns. kaksois-kolmoispeltiratkaisuja. (Tulet huomaamaan, että esimerkiksi peräkontin seuduilla viinihöyryiset ranskalaiset ovat ajoittain hitsanneet kahta-kolmea peltiä pistehitsillä päällekkäin ja sielläkös se vesi muhii ja nauttii olostaan..)

    Kiva tietää. En juurikaan ole tuota vielä päässyt aukaisemaan tahi purkamaan, mitä nyt siis enempi katsellut & koputellut peltejä.

    Kamalan paksua peltiä en myöskään suosittele, se lisää (turhaa) painoa. Sen sijaan väitän, että sinkitty pelti maksaa vaivansa. Mig-hitsauskone olisi poikaa, sätkän ohuet pellit vääntyilee ja menettää maalipintaansa kaasulla hitsatessa runsaasti, joten siistimpää saat migillä.

    Runkoon kannattaa hitsata (tai pultata) kunnon apurungot, lopputuloksen tunnet ajaessakin. (Ja maailmassa olisi paljon enemmän rättäreitä, jos loppuun asti olisi ollut edes samanlaiset apurungot kuin vanhuksissa…)

    Mig ja kaasu löytyvät molemmat, ja tuntuu kyllä siltä, että molempia tarvitaan. Jotain 1mm peltiä (tai paksumpaa, jos tarvii…) varmaankin tulee käytettyä. Täytyy noita rungon vahvisteitakin sitten katsella, josko sinne jotain virittelisi, meinaan. Kivahan tuo olis kuitenkin kerralla saada kuntoon, ei tarttis enää toiste ruveta näprään. Vähään aikaan, ainakaan.

    Jos meinaat paljon kulkimella ajaa ja tehdä siitä ei-niin-originaalin, niin suosittelen, että unohdat museorekisteröinnin. Rättärin vakuutukset ovat halvat verrattuna “muoviautoihin”. Kuitenkin vakuutusyhtiöiden hinnoissa on eroja, kannattaa kilpailuttaa alueellisesti…

    “Halpa” on varsin suhteellinen käsite; Osaatko sanoa yhtään, minnepäin tuon vakuutusten hinta sijoittuu?

    vastauksena käyttäjälle: Tahtoo rättärin, ja sai kans! #133078

    @Jasu wrote:

    Onnittelut hankinnasta, hyvältä tuo näyttää!!! 😀

    Kiitän, toki siinä on laittamistakin, tuo maalaus on jo jonkin verran alkanut päästää pintaruosteita läpi ja kaikkea pientä löytyy, mutta teknisestihän tuo on terve. Esim kuskin ovi on saanut hieman tuuppausta ja alaosastaan siirtynyt eteenpäin niin, ettei oikein hyvin sulkeudu ynnä joitain pieniä kolhuja…mutta se ei haittaa nyt. Hienosti on kyllä pidetty alkuperäisessä kuosissa! Paljoa ei tarvitsisi museorekisteriin, luulen…

    vastauksena käyttäjälle: Tahtoo rättärin, ja sai kans! #133077

    kai siinä on ollut, kiitos vinkistä ja varmasti hankin!

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin kriittiset kohdat? #133176

    Se olikin oletus, väittäisin sanassa onkin sellainen vivahde, väitän taas on painavampi, joka myöskin voi olla toki arvaus mutta se ei käy siitä heti ilmi.
    Tälläistä ilmaisua voi käyttää, koska jokainen varmasti ymmärtää että en voi mennä asiasta takuuseen jokaisen auton kohdalla, sanomattakin.
    Oletus perustui siihen otantaan mitä olen nähnyt, jokainen katsokoon omasta
    autostaan.
    Minä epäilen että itse et ole mahdollisuudesta ollut tietoinenkaan, reaktiosi johtuu ehkä siitä, että kun pitäisi omaksua jotain uutta ja kun huomataan että oma tieto- ja taitovarasto ei olekaan täydellinen ja kaikenkattava, yllättäen.
    Sinä voit ihan rauhassa tuudittautua siihen ajtukseen että niin ei voi käydä, itselelleni on se tärkeintä, että osaan ottaa asian huomioon

    vastauksena käyttäjälle: Keitereen kyselypalsta #133194

    Entäpä sitten vielä…ensimmäinen ajokokemus oli kaatosateessa. Tuulilasi tiivisteineen vaikutti uudelta ja ehjältä. Ilmanottoaukon tiiviste oli ehjän näköinen. Silti vettä tuli säärille aika lailla. Pitääkö se luukku kiristää oikein tiukallekin (kiinni panin mutta kaikki on opeteltava nyt alusta pitäen) vai mistä sitä vettä onnistui lorottamaan niinkin paljon? Ja lattiallehan se päätyy, ruostuttamaan.

Esillä 15 viestiä, 1,396 - 1,410 (kaikkiaan 2,209)