Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitän. Entä sitten akun lataus? Urheasti iskin moottoripyöran 12-volttisen laturin yöksi siihen kun ei muutakaan ollut. Ei se autoa särkenyt, mutta laturi oli kyllä kuuma aamulla. Laturin hiilet loppuivat matkalla Turusta Keiteleelle. Ovatko hiilet merkkikohtaiset vai saattaisiko sellaisia löytyä tavallisilta huoltsikoilta? Mukana tuli parit jokseenkin loppuunajetut hiilet.
Ja mikä se liike siellä Jyppäskylässä on, joka polttimoita kykenee hankkimaan?Huolellisempaa lajia, siis pysäköivätkö he tuulensuojaan vai?
Kummallista saivartelua.@keitere wrote:
@Akaile wrote:
On Dyanejakin vanhusmallisia 😆 😉
Suattaapi hyvinnii olla. Mutta tässä tapauksessa on saatu keiterettäreltä ilmoitus, että sen pitää olla vaaleasävyinen ei-Dyane-rättäri. Mikäpä olen minä siihen poikkiteloin menemään.
Niin, vihjeitä?Ja katso:
Se on vaaleansävyinen rättäri, vuodelta 1964 ja tänä kesänä katsastettu. Ajoin sen Turusta kotio muutaman kommelluksen saattamana. Palatessa osallistuin Neste-ralliin, ainakin tuntui siltä, kun eräällä soratiellä olikin siirtymätaival ja lapset tienvarressa osoittivat suosiotaan heiluttaen Suomen lippuja. Siitä huolimatta kaksi autoa onnistui ohittamaan minut..voi voi sentään! Nyt on edessä huoltotoimia, öljynvaihtoa, vaseliinia nippoihin, uudet hiilet laturiin (onnistuin pääsemään vihoviimeisillä sähkörippeillä pihaan)
En siis enää ole ilman sätkää!Hauska pätkä 🙂
@Akaile wrote:
räppänä: sätkänvaihteiston ykkösvaihdetta ei ole synkronoitu, joten se rusahtaa helposti
Tiedän. Mutta silti, ei pahemmin ole pykälät rusahdelleet. Tai ei oikeastaan ollenkaan. Tietty, jos puolihuolimattomasti tempoo 1 pykälän silmään.
Kyllä täällä rannikolla ainakin tuulee niin että pelti on jatkuvasti lähdössä lentoon.
@keitere wrote:
@nameone wrote:
Kannattaa katsoa onko konepelti lentänut tuulilasille
😳
Kas vain, on nimittäin yhden kerran itselle tuollainen moka sattunut. Kauhea tunne, kun se pelti alkaa nousta, tajuaa tilanteen, yrittää jarruttaa mutta mitään ei ole enää tehtävissä.Yleensä niin voi käydä, kun pysähdyksissä on konepelti auki tuulisella ilmalla ja tulee sopiva puuska. Ei korin vääntymiseen tarvita edes ajamista.
Se on helppo kyllä todeta onko tuulilasi mutkalla, väittäisin että vähintään puolessa autoista näin on joskus käynyt.8) 4:n mootori+vaihteistopaketti
8) 6:n mootori+vaihteistopaketti kunossa olevat@vieras wrote:
➡ 2cv 2cv4 2cv6 dyane käytettyä kunnostettua
ja uutta osaa➡ Kaikenlaista satkässä tarvittavaa.
➡ Esim rosteri jousipöntöt
➡ 019 5245480 ➡ 019 5245480 ➡ 019 5245480
@hevonen wrote:
Hintapyyntö 4500 euroa. Väri: valkoinen jossa musta katto.
Auts. Muuten hyvä, mutta hinta karkaa budjetista tällä kertaa. Harmi, harmi…
Pahoittelen että kesti mutta oli pakko rekistöröityä jotta voisin vastata.
Yksityisviestilla voi tiedustella. Hintapyyntö 4500 euroa. Väri: valkoinen jossa musta katto.
@Citroman wrote:
Tervehdys Keiteleelle!
Täällä Toivala-Puutossalmi akselilla on nähtävänä niitä kriittisiä kohtia 2CV kulkimista. Kohteet ovat kutosen korin osat ja nelkun runko ja akselistot. myös koneeseen ja vaihteistoon voi tutustua lähemmin.
Samalla voi vaikka liittyä Kuopion Jaokseen ja saada lisätietoa Kiltaelosta sekä KUJJEILUISTA.Antti JP/ Kuopio
Värttinäpolku 7 as 1 TOIVALA040-745 3500
😉 Kiitän, voinpa vaikka liityäkin kunhan/mikäli onnistun kulkimen alleni saamaan. KUJJEILUT kiinnistaa kyllä. 😉
@nameone wrote:
Kannattaa katsoa onko konepelti lentänut tuulilasille
😳
Kas vain, on nimittäin yhden kerran itselle tuollainen moka sattunut. Kauhea tunne, kun se pelti alkaa nousta, tajuaa tilanteen, yrittää jarruttaa mutta mitään ei ole enää tehtävissä.Olkataapien välys.
Ohjauksen välys.
Vaihdelaatikon synkronointi.
Kytkinpolkimen jäykkyys.
Jousituksen herkkyys.
Jousipönttöjen kunto sisältä ja ulkoa.
Rungon kunto sisältä jos tarkistureikiä.
Kannattaa katsoa onko konepelti lentänut tuulilasilleKannattaa tehdä samalla metodilla kuin keskieuroopassa myytävät rungot.
Silti katsastuksessa voi tulla ongelmia.
Siellä myytävät rungot on testattuja ja hyväksyttyjä, mutta jos teet itse niin voi tulla sanomista kun on senverran kriittinen osa.
Minulta saa kyllä sähköisessä muodossa jotain mittoja, sähköpostilla.@amikutoseeni wrote:
Ruosteen osalta tarkista ainakin:
– runko etuakseliputken alla ja edessä
– korin poikittainen, runkoa vasten lepäävä kolmiokotelo etujalkatilassa
– takasisälokasuojat jousitustoppareiden kohdalla
– tavaratilan pohja
– lattiapellit
– kynnyskoteloiden pohja ja saumat
– tuulilasin kehys (tiivisteen alla ja ympärillä)
– konepellin sarana korissa
– ovien alareuna😀 voi kiitos! Juuri tuollaisia vinkkejä halusinkin nähdä. Korin osalta osaan nyt kriittiset kohdat. Mihin pitäisi kiinnittää huomiota voimansiirron suhteen?
-
JulkaisijaArtikkelit