Kirjoitetut vastaukset

Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173985

    Jäi vielä yksi tarkennus. Lenkkejä tarvitaan 4×44=176 kpl. Uustuotantokumeja on pussissa 44 tai 50 kpl, riippuen valmistajasta. Monesti näissä uustuotantokumeissä on koukut katkottu niin että niihin jää ikävän terävä pääty ja näissä repii hienosti kätensä verille. Kokemusta on.

    Noista penkinpääliskankaista vielä. Valitettavasti nykyiset uustuotanto pääliset ovat tehty vain sinnepäin, kaukana alkuperäisestä. Sisusta on jotain solumuovia jonka etuus on lämpimyys talvella mutta haittapuolena sen liiallinen ryhdikkyys. Päälinen ei asetu paikoilleen vaan ikävästi törröttää joka suuntaan. Myös sisustan ohuus tekee siitä ikävän istua. Kankaat ovat tukevahkoja mutta väritykseltään taas sinne päin. Ainostaan kunnolliset päälliset saa vain ammattitaitoiselta ompelijalta joka on riittävästi perehtynyt päällisten sisäisiin arvoituksiin.

    Pakuissa käytettiin etuistuimilla harmaata kernipäällystettä siksi että kyseessä oli työajoneuvo johon istuttiin likaantuneilla työvaatteilla ja näin sen kunto pysyi kangaspäällistä parempana ja sitä pystyi jopa puhdistamaan. Oli myös erillisiä kernipäällisiä jotka voitiin virittää normaalin kangaspäällisen päälle. Kiinnitys tapahtui nauhoilla. Periaatteessa takapenkkejä ei ollut pakuissa eikä näin ollen myös niissä kernipäällisiä.

    Etu ja takapenkin pääliset on erikokoiset. Kavennettuun takapenkkiin päälinen pitää tehdä täysin sen mittojen mukaan käsityönä koska takapenkin päällinen on etumaista kapeampi ja kavennetun penkin normaalia takapenkkiä kapeampi.

    AU52

    vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173984

    Siinä olette oikeassa että erilaisia kumeja on myynnissä, jotkut enemmän muovia ja toiset kumia. Joka kerta pitää itse päästä kokeilemaan kumin joustavuus ja ostos tehdä vasta sormituntumalla.
    Vanhat kumit ovat varmemmin oikeata kumia mutta jo auttamattomasti antautuneita ja siitä syystä istut 5 cm normaalia alempana. Itse käytän vain uusia kumeja ja siitä syystä vanhoja ja hyväkuntoisia kumeja on myynnissä pussikaupalla.
    Olikohan edellä puhetta lattakumeista kun oli saatu hintaa monta sataa, niistä saa näin maksaa jos jostain sattuu löytymään. Varmaan 6-7 vuotta sitten Ranskan kerho teetti lattakumeja mutta sen jälkeen niitä ei ole näkynyt edes Ranskan toreilla myynnissä.
    AU52

    vastauksena käyttäjälle: Ajoneuvotilastoja. #173655

    Katselin tuota listaa ja totesin jotta siinä ovat vain henkilöautoiksi rekisteröidyt, pakettiautot puuttuvat kokonaan siitä. Muuten varsin mielenkiintoinen mahdollisuus päästä katsomaan mitä kalustoa on liikenteessä. Minusta Trafille tästä pitää antaa kiitokset.

    vastauksena käyttäjälle: RAJATREFFIT KAUSTISELLA 4 – 6.9.2009 #150861

    Hieman ihmetyttää moinen nimenvalinta tapahtumalle, varsinkin kun muistaa kolmen vuoden takaiset tapahtumat, kun Raati ei halunnut järjestää ko. tapahtumaa Suomessa. Tämän seurauksena tanskalaiset ja norjalainen järjestivät sen Ahvenanmaalla, varjotapahtumana ja tunnelma oli niinkuin Rajatreffeissä on ennekin ollut, hauska ja leppoisa. Rajatreffin perinteinen tapahtuma-aika on ollut Helluntai ja uskon sen olevan vastaisuudessakin, ainakin muissa Pohjoismaissa. Tähän kiertoonhan osallistuvat Ruotsi, Norja, Tanska ja Suomi. Mielestäni Suomen vuoro on vasta ensi keväänä, vai olenko väärässä? Onko joku jäänyt pois kierrosta, vai onko tapahtuma noin vain napattu mielle muiden kanssa siitä sopimatta?
    Mielestäni Rajatreffit ovat Helluntaina ja jos halutaan pitää syksyllä joitain pippaloita, valittakoon nimi sitten jonkin muun mukaan.

    vastauksena käyttäjälle: Aarne Mikonsaaren kalusto. #143101

    Asia hoidettu, tavara siirtynyt muualle.

    vastauksena käyttäjälle: Tuulilaseja #131840

    Tuulilaseja myydään vain Suomen 2CV-Killan jäsenille. Varaosamyynti.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhoja Nyytisiä #131539

    Tarjoan 5 €, koska minua kiinnostaa vain vuodet 78 ja 79.

    vastauksena käyttäjälle: Kallistuksenvakausta #131025

    Minulla on myynnissä kallistuksen vakaaja ja aivan käyttämätön. Ilmeisesti Amin osia. Soita 050-594 5104.

    vastauksena käyttäjälle: kone vinkuu #131040

    Lisäyksenä Jasun viestiin. Laakeri ei mahdu tulemaan pois ryhmäpyörän paikoillaan ollessa. Näin ollen ryhmäpyörää pitää saada pudotettua alaspäin ja tämä onnistuu vain ala-akselin pois otolla.

    vastauksena käyttäjälle: kone vinkuu #131039

    Kytkinakselin toisessapäässä on kuulalaakeri ja kiristetty todella tiukkaan mutterilla. Vaatii kunnon ruuvipenkkiotteen. Mutteri luonnollisesti vielä lukittu. Kytkinakseli puretaan laatikosta laatikon kautta, sillä laakerin takana oleva ratas on isompi kuin ko. laakeri eikä näin ollen tule perän kautta pois, kuten vanhuksissa. Jotta kytkinakselin saa pois laatikon kautta pitää laatikosta purkaa pois vaihteensiirtäjä akselit ja ylin vaihteistoakseli. Tämän jälkeen pitää ottaa pois myös alin akseli, eli pienen vetopyörän akseli että saa pudotettua ryhmäpyörän alas. Vasta tämän jälkeen voi poistaa kytkinakselin. Käytännössä kytkinakseli asennetaan vaihdelaatikkoon jo alkuvaiheessa heti ryhmäpyörän ja muiden ala-akselin romujen jälkeen. Tämä koskee 2CV4/6 laatikoita.

    vastauksena käyttäjälle: Halvalla #129933

    Joko kaikki on mennyt vai vieläkö nurkissa jotain kummittelee?
    Jos jotain on vielä tarjolla niin toivoisin vastausta. Olen valmis tarvittaessa hakemaan jos vaihtoehtona on romutus.

    Wanhusten Waalijat
    Helge Inkiläinen

Esillä 11 viestiä, 16 - 26 (kaikkiaan 26)