Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niin, ettei nyt tule väärinkäsityksiä allekirjoittaneen musiikkikokoelman hallitsevasta formaatista, Pro-Ject on myynnissä vain, koska taloudessa on tällä hetkellä viisi (5) vinyylisoitinta, Pro-Jectin tilalle ykkössoittimeksi tuli hieman sopivampi laite…
IS
Varsinkin näillä hellekeleillä tahtoo käydä niin, että pakosarjan kuumuus höyrystää bensat kaasuttimesta, ja pakosarjan vieressä sijaitseva bensapumppu ei pääse sekään kovin helpolla urakastaan, joten piiitkä startti kaasu pohjassa on toisinaan tarpeen.
Mutta jos tuo kuumakäynnistysohje ei tuota tulosta, saattaa vika olla ikääntyneessä puolassa. Viime kesänä kävi kahden kulkimen kanssa niin, että puolasta oli vuotanut eristeenä ja jäähdytysaineena toiminut öljy ulos ja ei sitten millään käymään kuumana. Puolista löytyi tarkkaan katsomalla selviä hiushalkeamia, joista öljyt karkasivat pihalle. Jäähdyttyään sitten taas toimi, mutta kuumana menee jonkinlaiseen oikosulkuun, eikä anna enää riittävästi tehoa sytytystapahtumaan. Kokeilepa onko puolan alapinta kostea öljystä. Ilmeisesti nuo keski-iän ohittaneet puolat alkavat tulla tiensä päähän. Kannattaa osta sovinnolla uusi, maksaa noin 50 euroa.
Jep jep, Ami 6:ssa on takavalot viksusti takapaneelissa, mutta kasissa ne on puhkottu lokarien päihin, ja valojen koteloinnit keräävät nekin kaikenlaista möhnää, joka sitten edesauttaa maatumista. Mutta edelleen siis hakusessa joko 8 Berlinen tai 8 Breakin hyvä vasen takalokasuoja.
Tässä se nyt taas nähdään, että “kehitys” ei välttämättä ole aina edistystä, sillä wanhusmallin 2CV:ssä lämmövaihtimien läppien ohjaus toimii juuri kahden erillisen portaattomasti säädettävän vedintangon välityksellä. Tankoa vetämällä meteli voimistuu ja tankoa työntämällä meteli hiljenee, näin siis molemmin puolin, nykyään sitä kutsutaan nimityksellä kaksialueinen ilmastointi…
Tämä siis vain tällaisena alkuperäiseen ostoilmoitukseen mitenkään liittymättömänä sivuhuomautuksena.
Erinomaisen hienoa työtä, poikkesi edukseen muista osastoista. “Suuri yleisö” tuntui olevan aidosti kiinnostunut 2CV:n teknisistä yksityiskohdista, joita osaston henkilökunta innostuneesti esitteli. Kiitokset tiimille!
IS
Talvella kovassa lumipyryssä saattaa systeemi lykätä turhan paljon kosteutta kurkkuun.
Jep jep,
meillä ainakin Ami ja Acadiane tahtoi tuossa nollakelin tietämillä jäätää kaasuttimen kurkkua, ilmeisestikin juuri tuon kylmän ja kostean ylipaineilman ansiosta. Joutui antamaan ryypin masinolia silloin tällöin…
Dustin Hoffman.
Keväällä laitettiin alle GT Radial Maxway 195/75R16C M+S -renkaat.
Pehmeät ja hiljaiset (?…) verrattuna alla olleisiin kuivahtaneisiin Michelineihin. Piti ottaa ensin uudet 16-tuumaiset Misukat, mutta 2,5-kertainen hinta sai toisiin ajatuksiin. Rengasliikkeen suosituksesta laitettiin myös uudet sisärenkaat, Vianorista siis ainakin löytyy sisärenkaita.Mikä on normaali polttoaineen kulutus sätkälle (2CV6 /kaasari 26-3 SCIC (kurkut 18/26) ?
Pääsuuttimen koolla 1.02 mm meni noin 6,2 l/100km
Poratulla koolla 1,10 mm menee lähes 8 l/100kmKyllä siinä suutinkokoa suurentaessa juuri noin tahtoo käydä. Meidän Acassa oli juuri tuollainen ikävä nykiminen ykköskurkulla ajettaessa, varsinkin kolmosvaihteella ja noin 60km/h nopeudella. Vaihdoin sitten pääsuuttimen hieman isompaan, taisi oikein lukea kyljessä 1,20 jos nyt oikein muistan, niin nykiminen häipyi, ja ajo tuntui oikein mukavalta, mutta kulutus nousi juurikin tuonne 8 litran molemmin puolin.
Kun sitten kerran ajettiin samaa matkaa Isoo-Jukan Acadianen kanssa, niin hänellä kulutus noin 6 litraa/100km ja meillä noin 8 litraa/100km. Vaihdoin sitten alkuperäisen suuttimen takaisin.
Nyt olen kyllä vaihtanut Acadianen Caminaan, ja taas kulutus lisääntyi, joten…IS
Morjens,
ja tattista vaan hianosta kisasta ja ernomasista lätyistä!
T: Punasen kaminan porukka, sen lyhkösen…
Saattaa tuo pintakaasulla nykiminen olla myös ns. ominaisuus, siis jos on kaksikurkkuisesta kaasuttimesta kysymys? Ovat tehtaalla kevyen kulutuksen aikaansaamiseksi laittaneet sen verran pienireikäisen suuttimen ykköskurkulle, että nykii ikävästi varsinkin kolmosvaihteella noin kuuden kympin vauhdissa, sitten kun pyytää lisää kulkua, on jo pelissä toinenkin kurkku ja nykiminen poistuu. Jos taas vaihtaa isompireikäisen suuttimen, nykiminen poistuu, mutta kulutus lisääntyy… näin ainakin meillä päin.
IS
Mustialassa on tarjolla keittolounas sekä normaalit kahvilapalvelut sämpylöineen jne.
IS
PS. Jaa niin, ja omatoiminen pique-nique -tyyppinen lounastaminen on tietenkin sallittua.
Erinomaisen hieno oli Killan näyttelyosasto! Kiitokset Juridicuksen johdolla toimineelle rakennus- ja esittelyryhmälle.
Terv. Ottopoika & tytöt
Näyttelyosaston nuorempaa henkilökuntaa viimeistelemässä osastoa sunnuntaina ennen ovien avautumista.
Vanhempi henkilökunta taisi olla vielä taktiikkapalaverissa…Morjens,
Ottopoika on menossa paikalle. Otan mukaan vanhoja Nyytisiä ja Killan esitteitä, saatanpa jopa käydä edustamassa Kiltaa “Ison Piipun” puolellakin…
IS
Puskurista puskuriin…
-
JulkaisijaArtikkelit