Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Nyt tuli täälläkin “lähtö” 123:lle! Käyntiinlähtö todella onnetonta, ellei kone lohkolämmityksessä, ja silloinkin vähän hengetön. Piti tuossa Joulun pyhinä lähteä ajelulle, kun nuo kelitkin kuivuivat, mutta menikin käyntiinlähtöharjoitteluksi taas kerran ja akkukin sitten lopulta hyytyi. Laitoin akun lataukseen ja sillä välin varaosasätkästä kärkikotelo ja muut hilputtimet irti ja vaihto Amin nokalle, ja johan räjähti! Käyntiin heti kun vähän avainta näytti.
Kaikenlaista romua sitä ihmisille myydäänkin, onneksi en tuota 123:sta ole itse varta vasten hankkinut, tuli tuon Amin mukana. Enpä voi suositella, verkonpainoksikin liian kevyt!Lincoln Continental -58, Ford Anglia -59, Mercury Monterey -63
nimim. “mulle tuli VeeKasi mopoiässä, mutta ei huudella siitä laajemmin”Onko venttiilien välykset säädöissä, ei onnistune tuo kaasarin/tyhjäkäynnin säätö kunnolla muuten – taitaa tuo Haynessikin väittää, että ensin venat ja sytkä paikalle ja sitten vasta kaasari.
Nimim. kokeiltu on…
Kiitokset järjestäjille mukavasta sunnuntaiajelusta! Kovelan kartanon reilut 120 traktoria tuolta viime vuosisadan alkupuolelta lähtien tekivät melkoisen vaikutuksen läsnäolijoihin (ainakin miespuolisiin). Isäntä kertoi, että niitä tuppaa vaan kertymään – kannattaa varoa, saattaa päteä tuo sama myös näihin hyötykulkimiin… Kartanon päärakennuksen sisämuseokierros tarjosi nähtävää myös seurueen kauniimmalle sukupuolelle. Hieno paikka, kannattaa poiketa.
Terv. Vorssan jaoksen edustusryhmätunnus/salasana lähetetty yv:nä
Tuo muuttolintupariskunta on näemmä kotiutunut tänne Lounais-Hämeeseen, Jokiläänin parhaalle lintualueelle. Tuntuu omituiselta, kun pitkästä aikaa kylällä liikkuu uusia lajin edustajia.
Täällä aukeaa Safarilla kyllä! Tulee muistaa, että nämä vuonna 1990 julkaistut LA-tunnukset ovat olleet käytössä tuolloin, listasta saattaa puuttua myöhemmin tunnuksen saaneita. Vielä ei ole tullut vastaan uudempaa, mutta päivitetään mikäli löytyy…
Kilta 199
Nyytiset 4/90, keskiaukeama, tosin irroitettavaksi tarkoitettu sellainen = hukattu aikaa sitten. Laitan tämän webmasterille, josko hän sen arkistoisi…?
Terv. Kilta 199
Siihen alkuperäiseen, onnettoman pieneen ja “nylkättyyn” jarrunsäätömutteriin kun hitsaa pultin, jonka kanta tottelee esim. 19 mm hylsyavainta, niin johan lähtee säädöt pelaamaan. Hitsauksesta syntyvä lämpö avaa samalla kiinni ruostuneen säätömurikan. Jos kerran ilmaus ei auttanut, niin kyllä ne takajarrut saattavat olla liian kaukana, siitä tuo polkimen painuminen.
4 senttiä erittäin kuivaa valkoviiniä…
Polttoainejärjestelmän vuoto ja kuuma moottoritila on aina hieman arka yhdistelmä. Ehdotan, että otat ongelman kokonaisvaltaisesti haltuun näin:
– hae kaupasta metrin verran bensaletkua, kourallinen klemmareita ja letkulinjaan liitettävä bensasuodatin.
– etsi rungon sivulta, etupäästä, tankilta tulevan bensaputken ja ylös pumpulle nousevan letkunpätkän liitos.
– varaa 5 cm pätkä uutta bensaletkua, tulppaa toinen pää pultilla tms. ja kiristä tämä letkunpätkä tankilta tulevaan putkeen, ei valu bensa tankista maahan, kainaloon jne.
– irroita bensaletku myös kaasarin päästä.
– avaa kaksi pulttia, joilla bensapumppu on kiinnitetty lohkoon.
– nosto pumppu letkuineen pöydälle ja vaihda uudet letkut/klemmarit.
– laske pumppu letkuineen paikalleen, muista myös se paksu korokepalanen, joka oli siellä pumpun ja lohkon välissä.
– etsi moottoritilaan hukkaamasi kiinnityspultit ja kiinnitä pumppu.
– kiinnitä bensasuodatin pumpusta roikkuvan letkun ja bensaputken väliin.
– kiinnitä ylempi letku kaasariin.
– tarkasta myös kaasarin kiinnitysmutterien kireys, tahtovat löystyä itsekseen.
– siirry bensantuoksuisena sisätiloihin ja vastaanota asuinkumppanisi varaukseton ihailu onnistuneesta huoltotoimenpiteestä. -
JulkaisijaArtikkelit