Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ylinopeutta päästelty siis kantatiellä 25. Välähtikö kamera
120km/h moottoritiellä kokeilin huippuja. Rajoitusten mukaan ajoin niin hyvin kuin kykenin enkä ainakaan tietääkseni päätynyt filmitähdeksi muualle kuin omalle kameralle. Vaikka hankalahan nuin ärhäkällä pelillä on olla rikkomatta lakeja.
If in doubt, go flat out.
Auto on nyt viety hitsattavaksi. Mittarin mukainen huippunopeus oli noin 111km/h.
If in doubt, go flat out.
Kiitos jiipee.
Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.
Kunnostus näköjään etenee. Tuli tuossa mieleen että joko olet ottanut Mitsun koneesta sauhut, vai odotteleeko vielä osia?
Mitsuun kävin hakemassa kasan osia Espoon Deltalta samalla reissulla kun hain muovitankin. Ja viimeisetkin laakerit hain perjantaina Mamasanilta. Se on ollut nyt tauolla kun haluan saada Goddessin hitsattavaksi.
Huomenna uudet siirtokilvet heti kun konttori aukeaa ja päristelemään pitkin Hyvinkäätä ja illalla vien auton sitten Lohjalle hitsattavaksi.
If in doubt, go flat out.
Vika oli helppo korjata. Tyhjäkäyntisuutin oli pudonnut kovien g-voimien takia mutta pysynyt onneksi mukana autossa. No nyt tulee sitten varabensapumppu. Takaoven lukko tuli fiksailtua iltahommina se kun ei meinannut pitää ovea kiinni,
If in doubt, go flat out.
Ei menny ihan niin kuin olin suunnitellut. Ensiksi auto ei suostunut kulkemaan oikein mihinkään. Kurvasin Joelin pihaan jossa hän huomasi vian. Johto oli vissiin ottanut aiemminkin lämpöä koska tuo kohta oli teipattu.
Joel lainasi minulle uuden johdon ja sen myötä selvisi miksi autossa on selkänojat. No sitä iloa kesti Hyvinkäälle asti kun menin tankkaamaan. Tankkaamisen jälkeen auto rupesi rötäämään. Tuntui ettei saa bensaa. Epäilen että bensapumppu särkyi sillä auto suorastaan ryntää eteenpäin kun painaa kaasua ja kiihdytyspumppu ruikkaa bensaa mutta meno loppuu sitten välittömästi sen jälkeen. Ajoin ryyppy päällä Hyvinkäälle kotipihaan ja ajattelin että en sen kummemmin edes yritä selvittää illalla.
If in doubt, go flat out.
Kattoppas tästä pari kuvaa eteenpäin: http://sitikka.kuvat.fi/kuvat/Sekavata+tavarata/tpohja.JPG
Onko tuo vanha peltitankkisi samanlainen, kun vähän samalta vaikuttaa yhden kuvasi perusteella?Muuten näyttää samalle mutta mun tankissa on tyhjennysroppu pohjassa,
If in doubt, go flat out.
Oletteko laittaneet nuo spacerit myös muovitankin kanssa? Ainakaan alkuperäisten pulttien kanssa ei onnistunut. Pultit olivat liian lyhyitä. Minullahan ei tietenkään ollut tuonne käypäsiä pidempiä pultteja joten spacerit jäi pois välistä. Muovitankin anturin asennusaukko on syvennyksessä ja tuo imuputki sekä anturin koho osuivat pohjaan. Leikkasin liiat pois että sain mahtumaan. Tuli myös todettua että karkea suodatin puuttuu. En viitsinyt kaataa enää vanhoja bensoja uuteen tankkiin vaan tänään haen uudet bensat ja aikeena olisi hakea myös siirtokilvet ja koittaa päästä Pullokiskan kautta Lohjalle, jossa kaverini sitten hitsailee autoa.
If in doubt, go flat out.
Pitää laittaa Sitroselle tilaukseen. Harmi kun normaalisti tulee käytyä tuolla Sitrosen lähistöllä lähes joka viikko mutta nyt ei ole mitään menoa sinne. Oisko kellään antaa mittoja jos hankin tuohon jonkin väliaikaisen supisteen että voisin ajaa auton huomenna hitsattavaksi jos kaikki muu menisi putkeen? Täyttöputki on ilmeisesti jotain ~55mm ja muovitankin putki sitten paksumpaa.
Edit. Kyllä tämä Kiltalaisten toiminta jaksaa yllättää positiivisesti. Sain juuri puhelun että saan tuon kumin lainaan siksi aikaa että saan hankittua uuden. Tämän johdosta voin lykätä Sitrosen tai Automecan tilausta sen verran että voin katsoa mitä muuta tarvitsen samaan tilaukseen. Kiva huomata myös että joku jaksaa lukea näitä mun tekstejäni.
If in doubt, go flat out.
Eipä tullut edes katsottua tuota mittarin toimintaa eilen. Pitää katsoa mittaristosta ja voisihan tuon vielä tutkiakin. Tuossa minun autossa koho oli ihan ehtaa korkkia. Tankki rupesi vuotamaan ilmeisesti kun runnoin uuden kumin täyttöputken ja tankin väliin. Sain Kiltalaiselta vihjeen uudesta tankista ja kaupatkin jo sovittiin puhelimessa. Uusi tankki on muovinen ja nyt pitäisi keksiä jostain siihen sopivan kokoinen kumi supiste täyttöputken ja tankin välille. Mistä? Mittoja?
If in doubt, go flat out.
Kävin irrottamassa tankin eilen. Etummaiset pultit oli niin tiukasti kiinni että arvelin niiden katkeavan. Suihkuttelin runsaasti CRC:ta niihin ja menin saunomaan. Saunan jälkeen CRC oli tehnyt tehtävänsä ja pultit aukesivat. Tankki irti ja tutkimaan. Bensamittarin anturi oli jumissa mutta lähti helposti liikkumaan. Nyt kun kytken vielä irrallaan olleen maadoitusjohdon niin tuohan saattaa vaikka toimia. Tankki oli yltä päältä ruosteessa että se siitä fiilistelystä. Olin päästänyt jo aiemmin bensat pois tankista tyhjennys propun kautta ja lurauttanut dieseliä tilalle ennen saunomista. Kippasin dieselit ulos tankista täyttöaukon kautta ja samalla mukana tuli valtava määrä ruostetta. Tässä vaiheessa meinasi jo harmittaa aika paljon. Seuraavaksi painepesuri päälle ja pesu ulkopuolelta ja myös sisältä niin hyvin kuin mahdollista. Muutama toisto ja tankista tuli enää puhdasta vettä ulos. No vaihtoon tuo menee nyt joka tapauksessa. Joku mainitsi lähialueen miitissä että jollain espoolaisella olisi nuita tankkeja. Voisiko joku ilmiantaa tämän henkilön minulle? [size=6pt]Ostoilmoituksesta löytyy puhelinnumeroni.[/size]
Pieni ylimääräinen reikäkin löytyi tankista yläosasta. Laitan sen umpeen kemiallisella metallilla nyt ainakin aluksi. Ostin myös Framin P4174 suodattimia jos tuolta vielä jotain irtoaa.If in doubt, go flat out.
Kiitos taas Akailelle neuvoista. Vähän on meinannut huonosti löytyä aikaa rassailuun mutta hieman se on tämäkin taas edennyt. Autolla on tullut ajettua nyt ainakin ykkösvaihteella ja pakilla. Lämmitysjärjestelmän vaijerit laittelin eilen paikalleen. Onneksi se lyhempi pätkä oli pysynyt tallessa kun ostaessa se oli irrallaan konehuoneessa. Toisesta lämmönjakopöntöstä puuttuu pala johon jousi tulisi kiinnittää mutta muuten tuo on ihan ok. Töötti ei toimi ja vaatii tutkimista. Vielä kun sen bensatankin irrotan ja pesen niin sitten vaan koko kottero nippuun ja siirtokilvillä hitsattavaksi.
If in doubt, go flat out.
Pieniä näpertelyitä on tullu suoritettua vaikka muu elämä onkin vienyt aikaa projektilta. Huohotin tuli tehtyä aika karmean näköiseksi kun en malttanut odottaa maalin kuivumista kellon näyttäessä eilen nukkuumaanmenoaikaa. Noh nyt siellä on uudet kumit sisällä. Vanhat(kumin palat) oli jo vaihtokunnossa. Auto-Artikkelista kävin hakemassa uuden tiivisteen ja etuvilkun toiselle puolen kun en jaksanut rueta enää korjaamaan vanhaa vilkkua. Oli muuten aika järkyttävät karstat tuon huohottimen sisällä.
Meinasin aluksi avata tuon taivuttamalla ja että olisin sitten tiivistänyt tiivisteliimalla takaisin kiinni ja varmistanut pysyvyyden taivuttamalla reunan takaisin. Vähän aikaa ttuohuttuani alkoi tuntumaan että tästä ei hyvää seuraa ja kävin hakemassa rälläkän ja siihen lamellilaikan. Takaisin niputtamiseen käytin Plastic Paddingin kemiallista metallia.
Ajovalojen telineen otin irti jossain vaiheessa kun se tuntui olevan koko ajan edessä ja nyt en löydä enää sen pultteja. Millä ihmeen pulteilla se edes on kiinni ja kiinnittyikös se siihen puskurin rautaan? Myöskin mietityttää että mihin tuon ison jousen tulisi kiinnittyä Solex 18/26 kaasarissa. Siis sen jousen jonka toinen pää kiinnittyy arvioni mukaan tuulettimen ilmanohjainkehikkoon. Epäilen että se ei välttämättä ole ollut oikealla paikalla alunperinkään. Haluaisiko joku sivistää minua kuvan kera?
Harmittaa kun ei tänäänkään ehdi Tu-Jä-Ke miittiin. Emännän C5 vaatii uuden kampuran takastefan. Sen operaation kylläkin ulkoistan ammattimiehelle.If in doubt, go flat out.
Aika yllättävää että tuo vaimentimen poisto hiljentäisi sisämelua o_O. Ehkäpä sitä joskus itsekin muokkailen putkistoa. Mutta tuntuisi fiksummalle laittaa tilalle ainakin läpivirtaavia vaimentimia leikkaamaan korkeampia taajuuksia pois. Mun toisen merkkisessä autossa Simonssin pienin 3” läpivirtaava vaimennin pudotti noin 2-3dB. Teki hyvää sisämelulle kun se sijaitsi aikalailla etupenkkien alla.
If in doubt, go flat out.
Kerkesin Basbarduun kommentin lukaista, ennenkö otit siitä pätkän pois, joten siihen vastaten; joo, ei se hylsy ollut onkimisen arvoinen, joten täräytin käyntiin ja ensimmäisellä polkasulla lentorata lakipisteestä laskeutumisalueelle, eli rätin päälle onnistui kuin elokuvissa
Muokkasin kommenttia kun se tuntui jokseenkin turhalle löpinälle. Etköhän tuota ole kerennyt onkimaan pudonneita muttereita ja hylsyjä sun muita vaikka millä mitalla. Olit tuossa aiemmin maalaillut imupakosarjaa harmaalla ja mietin että jos sen irrotan jossain vaiheessa niin joutuu varmaan saman värin vetämään vaikka musta miellyttäisi omaa silmää enemmän mutta vuodon/halkeaman etsiminen mustasta putkesta ei sitten olekaan kovin helppoa.
Teitkö putkiston vaihdon koska se oli nyt kätevää vai/ja koska halusit suorempaa putkea? Vai oliko vanha putki viallinen? Huomaako paremmin virtaavalla putkistolla muuta eroa kuin äänen?
If in doubt, go flat out.
19.7.2016, 08:43 vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #228364Taitaa jäädä tämä viikko väliin. Emäntä on sopinu jotain grillikemuja samalle ajankohdalle.
If in doubt, go flat out.
-
JulkaisijaArtikkelit