Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hieno projekti sulla.
If in doubt, go flat out.
Tämän voi siis poistaa. Toivottavasti pääsen sit elokuussa tuomaan tuon Goddessilla. Mut pullokiskalla nähdään.
If in doubt, go flat out.
Tässä on tuotenumero tolle Delco Remylle: DRS1731. Mutta en tiedä missä GM tuotoksessa tätä olisi käytetty. Kolmea Mitsun OE numeroa löytyy kanssa esim. Herth&Bussin 42001157 mutta en tiedä mihin automalleihin se sopii. Mitsun OE numerot on M3T19371, M3T39581 ja M3T19571 jos tuosta olisi jotain apua.
If in doubt, go flat out.
Äkkiseltään en löytänyt kuin että 70- ja 80-lukujen Talbotissa on ollut OE numerolla 17089 mutta tuskinpa siellä niitäkään on.
If in doubt, go flat out.
Äkkiä katsoen näyttäis tuo ikkunan pidike kuuluvan toisenpuolen oveen kun tuon lipareen tulisi olla takaoveen päin..
Itsekin tuota hieman ihmettelin mutta pääasia että toimii.
Eilen maalailin vähän etulokareita. Mikähän siinä on että kun ottaa maalin käteen niin ulkona alkaa tuulemaan? No paremmat ne on nyt kuin ennen käsittelyä.
Vaihteiston öljyt tuli myös päästettyä ulos. Kunnon mustaa pikeä tuli pihalle. Jospa uusilla öljyillä menis pykälät vähän paremmin sisälle. Voi olla että vaihdan nuokin öljyt vielä kun olen ajanut jonkin matkaa niin tulisi vähän huuhdeltua tuota laatikkoa. Jarrutkin ilmailin ja enää ei mene poljin pohjaan vaan tuli kunnollinen tuntuma. Laskin 0,5 litraa ylimääräistä nestettä järjestelmän läpi jotta saisin sieltäkin kuonat pois.
If in doubt, go flat out.
Hienoja kuvia. On ollut varmasti hyvä reissu.
If in doubt, go flat out.
Mittasin että on jotakuinkin samalla lailla. Äkkiäkös tuolta tempasee jonkun kulman auki jos tarve tulee. Kunhan saan koneen käymään niin meen testaamaan miltä tuntuu asvaltilla ja mikä pyörä lukittuu ekana hiekalla.
If in doubt, go flat out.
Dot jarrunesteille.Ei lhm?
LHM:lle on vissiin omansa. Tämä on siis juurikin tuo linkin takaa löytyvä sarja.
If in doubt, go flat out.
Sitten oli vuorossa jarrut. Myyjä sanoi: “Jarrut tarvii pientä säätöä.”
Löytyi syy oikean etukulman rahinaan. Saman puolen takapyörän laakeri oli suojattu, toisin kuin kuskin puoleinen.
No nyt ois jarrut ilmaamista vaille valmiit.
Tulipa tilattua Burtonilta vahingossa 2kpl takajarrujen korjaus sarjoja. Toisen avaamattoman paketin voisin myydä hintaan 80€. Tämä tuote kyseessä. Voin tuoda johonkin lähialueille.
If in doubt, go flat out.
Onkohan tässä vakio suuttimet vaikuttavat aika isoille. Joku tätä on ainakin joskus näpelöinyt. Osa komponenteista oli todella tiukassa.
Hieman meinasi vastustaa kun joku oli tosiaan tuota joskus korjaillut. Toinen koho oli kiinnitetty liimalla ja irtosi hipaisusta. No nyt se on kunnolla kiinni.
Ajattelin kunnostaa tuon huohottimen kuitenkin vielä ennen kuin asennan kaasarin takaisin paikalleen. Joten testaaminen ja säätäminen jää vielä tulevaisuuteen.
If in doubt, go flat out.
Minä koitin ottaa sen huohottimen pois edestä helpottaakseni kaasarin irrotusta mutta laturin kiinnikkeen pultti otti kiinni imupakosarjaan. Nyt sen sieltä varmaan saisi irti mutta en taida saada sitä takas jos laitan kaasarin paikalleen ainakaan lyhentämättä sitä pulttia.
Ultraäänipesuri ja pesuainetiiviste on takakontissa ja sinne ois aikeena tuo kaasari paiskata marinoitumaan.
If in doubt, go flat out.
Kaasari tuli riipastua pois eilisiltana ja tänään ois tarkoitus purkaa ja pestä se. Jouduin tekemään erikoistyökalun sitä varten kun mikään olemassa oleva työkalu harakan varpaasta piippuhylsyyn ei mahtunut avaamaan muttereita. Täytyy myöntää että vähän jännittää avata tuo kaasari ja mietityttää että miten se koho säädetään mutta eiköhän tuo selviä kun ottaa kannen irti ja näkee osat.
Saako tuota huohotinta muuten irti mitenkään jos kaasari on paikallaan?
Vähän onnettomalle näyttää sitikka nykykuosissa Fordin vierellä.If in doubt, go flat out.
Viikonloppuna ei ennakko-odotusten mukaisesti joutanut pajoittamaan kotteroa mutta kävin tutkimassa auton ruosteita ja kyllähän sitä piisasi. Tuntui hieman pahalle hakata reikiä autoon mutta nuo mädät kohdat saavat väistyä terveen pellin tieltä joka tapauksessa. Takasisälokarit on ehkä pahimmat. Edessä jalkatila/lattia on päässyt hieman huonoon kuntoon. Se näytti olevan ihan vain pulteilla kiinni joten luulisi olevan helppo vaihtaa. Kuljettajan puolelta pohjaa on joskus paikattu mutta sitä ei ole suojattu mitenkään. Vänkärin puoli kaipailisi vähän uutta peltiä. Mitään isoja tai älyttömän pahoja kohtia ei kuitenkaan löytynyt ja sovinkin kaverini kanssa että vien auton hänelle hitsattavaksi kun saan kaasarin ja jarrut huollettua.
Minulle suotiin oikeudet Killan arkistoihin joita tutkiskelemalla huomasin että auto on rekisteröity jo ennen kuin se on saapunut Suomeen. Auto on rekisteröity marraskuussa -70 ja saapunut Oihonna nimisen laivan kyydissä 23.2.1971. Autossa on ilmeisesti sen alkuperäinen Blanc Meije -niminen maali pinnassa höystettynä nuilla jo aiemmin mainituilla paikkamaalauksilla.
[size=6pt]Outoa että S/S Oihonna on poistunut romutettavaksi vuonna 1960 ja M/S Oihonna(myöh. M/S Vasaland) on tehty vasta -84. Mikäs Oihonna tuon sitikan sitten toi?[/size]If in doubt, go flat out.
Juu. Kyllähän tuo puhdistaa pitää mutta pitäisi varmaan olla nuo uudet tiivisteet siinä kohtaa hollilla kun niitä vanhoja sinne ei viitsi laittaa. Viikonloppuna ei taida keretä tekemään mitään tälle vekottimelle.
If in doubt, go flat out.
Kiitos jiipee. Täytyypä kysäistä.
Eilen ei projekti taas pahemmin edennyt. Kävin kuitenkin vaihtamassa autoon uudet tulpat ja kokeilin puhdistaa tyhjäkäynnin säätöruuvia. Kyllähän se tyhjäkäynti sieltä hetkeksi löytyikin mutta ruuvi on niin väljä että se pyörii siellä kolossaan ihan itsekseen. No enpä aio murehtia tuota ennen kuin olen pessyt koko kaasarin.
Huuhtelin auton nyt ekan kerran ja sen jälkeen kello olikin jo aika paljon. Puristuksien mittauksen päätin suorittaa myöhemmin kun molemmat lokarit on irti.
Tankistakin tuli napattua kuva kun se luotettavuutta kyseenalaistettiin kiltalaisten toimesta. Ihan hyvälle se ainakin vielä näytti. No ehkä tuo sauma vois olla parempikin.Sain myös lisätietoa isäni autoista. Yksi on ollut viininpunainen mustilla lokareilla(kuulostaa todella hyvälle kombinaatiolle) ja yksi on ollut vihreä ja sen takaluukussa on lukenut “The Green Goddess.” Ei kenelläkään sattuisi olemaan vihreää autoa jossa olisi tuollainen teksti perässä? Vai onkohan se ollut yleinenkin juttu joskus? Infomoijani oli kuitenkin tällä hetkellä Sisiliassa ja lupasi kertoa enemmän palattuaan kotimaan kamaralle.
If in doubt, go flat out.
-
JulkaisijaArtikkelit