Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Mahtuu pyörimään ainakin kuitulokasuojissa.
Mikähän mahtoi olla tuon oletetun viimeisen Korpparin maahantuoman väri? Olen nähnyt kaksi viimeistä Kuljinta Korpparin pihalla ja silloin ei ollut lunta maassa…
Oon noita vetareita jatkanut jonkun parin, jatkon olen hitsannut YLÄPÄÄHÄN. Eli ei vaaraa boorin jumiintumisesta. Vetari katkaistaan hitsisaumasta ja mieluummin sorvilla. Saattoi olla n 30mm:n jatko joka siihen kolvattiin.
Kerran oli niin väljä boori, että Kuljin liikkui aika tovin, ennen kuin liike loppui vetarilta! Silloin katkaisin yhden väljän vetarin boorista 20mm pitkän holkin jonka hitsasin sinne alapäähän ja vot, välys oli poissa! Missähän matkaa nuo vetarit? Varmaan jossain puurajan yläpuolella?Nylon ei kestä ns sekuntiakaan! Juuri valmistunut eka satsi aivan samanlaisia silmiä/tappeja kuin kuvassa, aine titan. Rasvanippa aivan ehdoton! Parannusta vielä noihin tappeihin on iso prikka ja M6 nylok mutteri eli se jousiprikka jää pois.Raportoin kun jotain asian tiimoilta kuuluu eli näkyy!
Tervehdys kuin tuulahdus! Onko kysymyksessä entisöinti ihan museorekisteriin vai jotain lievempää? KäyttöKuljin? Iteseäni kiehtoo ja silloin tällöin vie Kutvosen Konhe ja Nelkun looda, aivan mainio combo, varsinkin jos vielä vetää kärryä tai painoa kertyy muutoin… Rekat kun tänä pänä tuppaa vauhdin määräämään… Eli pikku vinkki Kutvosen Konheen hankintaan. Jos tosi tarve on Nelkun kammelle niin keskustellaan!
Sattuipa kerran kauvan sitten ihan vasvaavat oireet mutten tehnyt mitään laajaa korjausoperaatiota ens onneksi! Late vainaan kanssa keskustelin, jonka keskustelun pohjalta ruuvasin öp:n paineensäätöjousen irti ja laitoin jousen “avuksi” eli lisäksi 1,5 mm:n prikan! Ja vot vilkkuminen loppui! Tuo rikka on siinä lohkossa vieläkin!
Jee sano Jeesus, jep sano Jepsus! Ihan työn puolesta olen sorvannut kaiken maailman laakereihin uria ja ompa tuota taitoa sitten hyödynnetty Kulkimen vaihdeaskin laakereihinkin jokunen kerta. Ainaskin SKF tekee teräpalaa joka hommaan sopii.
Australialainen Waeco on aivan pistämätön kampe niin virrankulutukseltaan kuin teholtaan! Kulkimen akulla voi paukuttaa päivä tolkulla ja vielä lähtee käyntiin! Myöskään yöunia laite ei häiritse, vaikka pää olisi kiinni po laitteessa! Päällä voi istua, ainut huono puoli on hinta, päälle viis sataa egee joutuu maksamaan laitteesta johon mahtuu keissi kaljaa, 3l limua, margariiniä paketti ja juustuu…
Suomalaisista julkimoista nyt yht äkkiä muistuu miäleeni Litti joka kertoi 2cv:n olleen ainoan auton jota ei murrettu ja ryövätty Hollannissa!
Eräs nykyään melkoisen äveriäs pankkiiri ja kartanon omistaja on ajellut seitkeentluvun alussa 2cv:llä kuin myös Pöystin Lasse on sellaisella ajanut paljon ainakin Pariisissa asuessaan.
Joku näyttelijä läheltä(?) Mikkeliä, Henkka muistaa!“Wanhoina Hywinä Aikoina” sai jos oli saadakseen sellaiset kirittäjät eli sarjat joissa toisissa oli jouset ja toisissa taas ei! Putsaamalla wanhat ja raswalla kasaamalla tulee ihan hywää… Kerran oli tempun tehneet Iso Ruoste ja sen Pikku Ystävät: Jousi tuli vain pätkinä pois ja kirityskin oli wahwasti jumissa.
Männä lauvantaina kaivoin mökillä vaimon varaKulkimen etuoven auki, poljin kaasutuspoljinta hetken ja niin vain pienen tösähdyksen jälkeen Kutonen syttyi! Tosin syssyllä olin tankkiin lorauttnut jotain buusteria mutta esim akunkaapeli oli kiinni koko ajan!
Alla renkaina vajaa puolikuntoiset kesä Micheliinit, pintaa tuollaiset 1.5mm. Tuumasin lumet ravisteltuani muistella menneitä eli eikun mäkikokeeseen! Viimeksi olin mökin montusta noussut kesägummeilla ennen talvirengaspakkoa eli -78 tai -79. Vaan niin vain mentiin vajaa puoli km mäkeä ylös että nauratti!
Ja hetken kuluttua täytyi ihan pakosta koettaa vaimon tulevaa kesäKuljinta samassa mäessä! Vaan puoleen väliin jäi vaikka alla oli ihka uudet Toyot! Vai Virestonet? Tai mitkä lie mutta uudet kumminkin!Ja hei: Tämä ei ollut maksettu mainos!
Kattokee 2cv-projektit, TAPU2901 kuusykkösen kuvat! Siinä niitä oudon vahvoja tukivarsia on näkyvillä!
Oisko toi AK-65:n puhde jokin kakskeetluvun T-mallin katkaistu koneen kansi? Tehtiin paljon veneisiin po muutosta! Voipi olla jokin muukin mutta näin ens hätään heitto…
Oiskohan noita maassa (tai puussa) paljon? Meinaten jos vaikka alajaoksen vois perustaa?
8.10.2012, 15:16 vastauksena käyttäjälle: Mielenkiintoisia 2CV- ja Citroen-uutisia (ACIn kautta) #160726Joo soon Ami Service Estate -73 eli kaksi ovinen mutta ikkunat taakse saakka! Ja tehtaan tekemät ikkunat, oon nähny tämän lisäksi yhden! On ollut jossain kotimaisessa elokuvassa valkoisena, nyt sininen. Jäänyt kaiketi joltain hollandeeri turistilta, Hyökin Pave tai Saku osti tullihuutokaupasta ja yhytti sen suomi-Aimoon.
-
JulkaisijaArtikkelit