Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 183)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172223

    Mulle ei päivän ole väliä kun joka päivä on armo uus näiden töidenkin suhteen eli en kuitenkaan tiedä etukäteen 😀 tänään on ilta vapaa joten käy jos vain pysyn hereillä..epäilen vähän että nukun…ti passaa

    vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173981

    Jeppis täytyy kysellä ja numero jo olikin kun sen annoit Jukka silloin muutamien näytekumien kera jo keväällä ensitapaamisellamme kiitos vain 😆 pistin yv:n sulle myös muiden asioiden tiimoilta.

    vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173979

    Edit.
    Laturikin löytyi kiitos asianomaisille:)
    Nyt siis kunhan penkin runko varmistuu niin kankaat ja mahdolliset hyväkuntoiset kumit olisi tarpeen. Kumeja noin toiseen puoleen mulla on mutta joutilaana olevat ostan koska tarviihan noita muutenkin.
    T Juha

    vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173977

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Penkin kumit kyllä kehoittaisin kokemuksesta melkeimpä ostaan uudet,,
    käytetyt tahtoo olla murtuneita ja katkeilee yksitellen ja niitä joutuu vaihteleen alvariinsa..
    😀

    Näin itsekkin kuvittelin ja kesällä kun kunnostin Hemulin penkin olin jo tilaamassa uusia kun tuli yhdessä tapahtumassa vanhan harrastajan kanssa asiasta juttua niin hänen mielipide oli että vanhat(ehjät)kestää paremmin. Tämän jälkeen tein Hemulin penkit vanhoista ei murtuneista kumeista..nyt vasta parin kk kokemus joten en osaa sanoa oliko hyvä ratkaisu 😯 oli myös jokusia uusia kumeja vertailun vuoksi mutta en osaa sanoa kummat on parempia. Luulisi uusien tietty olevan mutta onko niissä jo muovia enemmän kuin kumia? Muilla kokemuksia/vertailussa ollut? Ja onko uusissa vaihtoehtoja ja mikä paras jos on?

    vastauksena käyttäjälle: Penkin kankaat ja kumeja mallia vanhus lamput/laturi ostettu #173975

    Päivitys…valot on(kiitos Mikko) penkin runko todennäköisesti on(kiitos Mika)
    Penkkiin jos löytyy kankaita niin kiinnostaa. Etupenkeissä on harmaat sellaista keinonahkan näköistä että jos sellaisia jäänyt ylimääräistä niin kaupat voidaan tehdä ja tietenkin kaikki ehjät ikäkauteen sopivat kiinnostaa..vanhoja kumilenkkejä myös mielellään ostan.

    vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172217

    Näillä näkymin minäkin tulen

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173839

    Loistavaa 😀 on tämä hienoa sakkia kertakaikkiaan olen ylpeä että saa olla joukossa. Vielä kun joskus saisi(osaisi oikeammin:) tehdä vastapalveluksia. Mä olen myös hyvä purkamaan jos tarvii:-) toki mukaan saa tulla ja hyvät vinkit kelpaa myös aina. Nyt on vain niin että azuli joutuu sellaiseen talliin mistä ei saa pois jos on lunta että sikäli menee kevääseen jos lunta on..teen muuttoa ja ISO remontti taloon myös tulossa töiden ollessa kiiruimmillaan joten pakko ottaa aikalisä..mutta kiitos jo etukäteen ja palataan kun aikaa on..teen pari testiä äänen paikallistamiseksi vielä ja takapenkki pitää vääntää kans

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173836

    OK näin täytynee keväällä tehdä ennen mahdollisia ajeluita. Nyt on niin kiire töissä ja siviilissä ynnä Hemulin parantelussa(jos vielä sinne Puolaankin yrittäisi)että tämä pakko unohtaa ainakin kevääseen asti 🙁 toivottavasti ei pidemmälle mitä vähän pelkään myös..sitten kun homma alkaa niin kyselen taas tyhmiä/oikein tyhmiä 😳 koska tuo kuulostaa jo siltä että kun noinkin paljon purkaa niin se päättyy kaiken mahdollisen tarkastamiseen/korjaamiseen tahi seuraavan sukupolven latolöytöön :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173833

    @Isoo-Jukka wrote:

    Tässä AZULin esite:
    http://www.citroenet.org.uk/foreign/belgium/belgium4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Alempana vertailun vuoksi sisarmalli AZL3, jonka yhteydessä keskipakoiskytkin mainitaan. AZULissa taas ei.

    Keskipakoiskytkimen ei varmaankaan katsottu soveltuvan tavarankuljetusvaunuun. Totta onkin, että täyteen lastattuna voi liikkeellelähtö jyrkkään ylämäkeen jäädä haaveeksi ko. kytkimen luistamisen takia.

    Kun AZUL puolestaan on enemmän henkilökuljetin, voi keskipakoiskytkintä pitää sopivana lisävarusteena siihen. Itsellänikin on sellainen 4-paikkaisessa AZUssa. Koneena on siinä 18 hp ja sillä saavuttaa juuri 80-85 nopeden tasaisella hyvissä olosuhteissa.

    Alkuperäisessä pikkupakun lootassa oli lyhyt pääakseli, johon ei keskipakoiskytkintä voi asentaa.

    Eli siis tästä päätellen kulkimessa on väärä loota kun vapaakytkin on saatu sinne? Tuo vapaakytkin pitää myös melko pahan särinän ennenkuin ottaa joten liekö saanut kipeää joskus vai onko ominaisuuksia..kuuluu siis myös vapaalla kun kierrokset on sillä kohtaa(melko korkeat muuten)missä ottaa ja särinä ei lakkaa jos pitää kierrokset kohdallaan. Kuitista myös katsoin tuon kytkimen mutta vaikea sanoa kumpi se on..siinähän kyllä numerosarja perässä joten aukeiskohan sillä kytkimen laatu.. Pitää Googlesta tonkia jne. Tarvii keväällä harkita ajelenko noin vai teenkö jotain laitteelle..

    vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172212

    Hienoa ettei tarvi yksin taistella säärihaavasta 😛 mulla sulle Jukka se säädin nyt autossa jo valmiina että jossen anna kouraan heti niin muista pyytää ettei unohdu. Ja Mika voi varmistaa meidät dementoituneet :mrgreen: nähdään jos lumisateessa löydetään..

    vastauksena käyttäjälle: Hy-Ri kahvittelu tiistaisin Ullan Pakarissa klo 18 alkaen #172209

    Onko tänään vaihdettava maastopuku valkoiseen talvimalliin että pystyy maastoutumaan vääränmaalaisella kahville saapuessa 😀 ei taida vanhusta kehdata enää rääkätä vaikka tuskin se sutia jaksais..muita tulossa?

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173829

    Apinaa koijataan fiilis tuli..tarttis varmaan ensin vähän funtsia ja tutkailla ennen tyhmiä kysymyksiä..sais niistä ainakin siten vielä tyhmempiä 😳 juu siellähän se on merkattuna ja täsmää numerot eli lohko ainaskin originaali..

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173827

    Eli lohko alkuperäinen siis(mistä sen muuten tunnistaa noista numeroista?) tänään testailin penkkien toimintaa ja havaitsin mekanismin älykkyyden 😉 ja sen saa myös puoleenväliin jätettyä jos soukempia matkalaisia menee :mrgreen: sitten kun tutkailin huohotinta alustavasti havaitsin siinä öljyntäyttöputken juuressa lohkon saumojen molemmilla puolilla tälläiset stanssatut merkinnät..mitä ne nämä merkitsevät?

    ja penkki järjestelmä

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173825

    Do Dii…nyt ois photoa ja kuittia. tuossa yhden pakoputken laiton vuoksi siirtelin toveri azulin ulos tallista niin tuntuu herkistyvän ja pakko oli kokeilla käyttää joutavaa lain sallimien normien ylitse havaitakseen että ei pölläytä enää lainkaan niin pahasti sinistä myöskään eli vois olla ihan vain käytön puutetta/männänrenkaiden jumia se pölläyttely 😛
    ja just tajusin että olenko taas onnistunut tekemään väärään ketjuun tämän keskustelun 😳 eli kuuluisiko tämä tuonne projektit osioon ennemmin vaikka käyttökuljin onkin ainakin alkuun ja myöhemmin ehkä tulossa entisöintiinjos tarvii siirtää toiseen ketjuun niin asian päättävät/osaavat siirtäkää toki tai kertokaa kuinka siirrän jos se minun tarvitsee tehdä..
    eli koneen laatta ja kuitti var så god.


    eli eikös tuossa kuitissa ole lähes täyden koneremontin tarpeet sekä työt?
    pistons/sleeves kenties männät/pytyt?
    männät,venttiilit ja kampi ainakin minun mielestä varmoja..ja tämä remontti on tehty juuri kuin Björn(se toinen omistaja)on ostanut auton vuonna -62 ja lähtenyt sillä kesällä -63 meksikoon puoleksi vuodeksi keräämään taidetta/matkustelemaan eli voisi kuvitella remontin olleen tehty varmuuden vuoksi..
    kuitteja on muitakin vanhoja sekä hienoja mm meksikon esson yms. yms. nostalgisia :mrgreen:
    Kiitos taas kaikille vaivaa nähneille ja loistavaa kun tietoa/taitoa on näin suomessa ja kerrotte sen eteenpäin myös.
    T Juha
    Edit. kuten kuitista/moottorin kyltistä vertailemalla huomaa niin lohko ainakin on sama vuonna -63 rempassa kuin tänään otetussa kuvassa tai sitten on kyltti vaihdettu toiseen missä ei liene järkeä ollut..eli voisi olettaa koneen lohkon säilyneen alkuperäisenä..siitä jos lähdetään niin onko pääteltävissä tuon k.pakokytkimen alkuperäisyydestä jne…

    vastauksena käyttäjälle: Azul 1956 #173823

    Kuittikansiossa on jostain -60-63 välillä kuitti san fransiscosta missä tehty isompaa koneelle ja huonolla enkullani ainakin venttiilit ja sen sellaista oli vaihdettu..mistähän sen saisi varmaksi tietää kuuluiko tuo k.pakokytkin tuohon? Hassulta tuntuisi että olisi jälkiasennuksena laitettu jossei sitten rikkoontumisen takia ole ollut tuollainen paketti sopivasti saatavilla. Otan koneen kilvestä kuvan ja kuitin skannaan tai suomennan kunhan töistä pääsen/ehdin. Eilen selailin historiaa ja kuljin on seissyt kaikkiaan 40 v tallissa/katoksessa toisen omistajan aikana joka siis omisti sen 50 vuotta. Sitten siirtyi ystävälleen 2:ksi vuodeksi ennenkuin minulle päätyi ja alle 500km tullut sillä aikaa eli kohtuu vähällä käytöllä on ollut 😉

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 183)