Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Isommilla asemilla voi vielä painaa nappulasta “98” ja sitten tulee 95-letkusta ysikasia. Kannattaa käydä automaatilla katsomassa, aina ei välttämättä ole hintaakaan laitettu näkyville vaikka E98 myytävien listalla olisikin. Liekö sitten menekki niin pieni etteivät viitsi edes mainostaa.
@JukkaK wrote:
Ilmasin jarrut ja kuskin puoleista takajarrua en saannut ilmattua ainakaan vielä kun ilmausruuvvi oli niin tiukassa.
Jos toteat tilanteen toivottomaksi (tai väännät ilmausruuvin muuten vaan pyöreäksi vahingossa) kannattaa ottaa jarruputki irti pyörittelemällä jarrusylinteriä kunhan putken on ensin saanut varovasti nakuttelemalla liikahtamaan – unohtamatta ruosteenestoainetta. Vaikkei tilanne ihan toivoton olisikaan niin onhan ruuvia mukavampi työstää työpöydällä kuin pää lokasuojassa.
Ajattelin tässä julkisesti kertoa mitä ei kannata tehdä, ettei tarvitse muittenkin hajottaa takajarrujen säätölevyjä (niitä pultin päässä olevia epäkeskoja). Eli jos ne säätöpultit on jumissa, ei kannata hakata säätölevyjä siinä toivossa että lähtisivät liikkeelle. Eivät lähteneet, tai siis säätölevyt kyllä lähtivät pyörimään mutta se ei ollut tavoitteena 😀
Hitsasin levyt takaisin kiinni ja jatkoin hiljalleen ruosteenestoaineella käsittelyä, nyt pultit pyörivät ja pitäisi säätöjen kelvata katsastusmiehellekin.
Ookoo, kiitos. Sitten jatkokysymys: mikä on tämä vuoroparkki? 😀
Palat myyty!
@Isoo-Jukka wrote:
Jos paikkakunnalla on Motonet, löytyy 8 mm avolenkkiavain edullisesti.
http://www.motonet.fi/web/guest/muut#query=avolenkki” onclick=”window.open(this.href);return false;
Suora malli 8/9mm 3,70 eur, nivelellä 7,90
Kenties Biltemakin tai vastaava tarjoaa, mutta usein pienin koko on harmillisesti 10 mm.Hitsaustaitoinen tekee helposti vastaavan kuusiokolokantaisesta (8mm kolo) ruuvista työstämällä.
Mainittu Rajalan Erkin niksi on vieläkin paree, koska tarttumapintaa on liittimen ympäri ja pidemmältä matkalta.
Kiitokset vinkeistä! Motonetistä kävin hakemassa ko. avolenkkiavaimen viime jarrupuuhien yhteydessä eikä ole tarvinnut katua. Kiintoavaimella putkien auki vääntäminen vaikutti aika tuhoontuomitulta.
Taidanpa kokeilla ensin irroittamatta tankkia, katsotaan miten käy. Onneksi tuolla takapään alla on työskentelytilaa hyvinkin mukavasti.
28.8.2009, 10:15 vastauksena käyttäjälle: 2cv4 -73 museorekisteriin, millainen verhoilu tulisi olla? #153290Nimenomaan tämän setin ostin sieltä, mutta siitä puuttuu takalokasuojan kohdalta palaset ainakin kuvien mukaan. Aina voi tietysti toivoa että ne sattuisivatkin kuulumaan pakettiin, maanantaina nähdään 🙂
26.8.2009, 12:02 vastauksena käyttäjälle: 2cv4 -73 museorekisteriin, millainen verhoilu tulisi olla? #153288Ei ainakaan “Karosserieinnenverkleidungen”-osiosta löytynyt missä niiden kaiken järjen mukaan pitäisi olla esillä. Riittävän samankaltaista tavaraa varmaan saa kun menee alan liikkeeseen näytepalan kanssa.
26.8.2009, 07:54 vastauksena käyttäjälle: 2cv4 -73 museorekisteriin, millainen verhoilu tulisi olla? #153286Kiitos vinkistä, der Franzoselta löytyi tosiaan valmis sivukaarien ja hanskalokeron verhoilusetti. Vielä pitäisi jotain keksiä taakse niihin paikkoihin penkkien viereen, joissa on pieni muhkura takarenkaan vuoksi (taitaakos sitä enää selvemmin sanoa..). Ajattelin mennä venetarvikeliikkeisiin kyselemään kunhan Franzosen paketti tulee löytyisikö samantyyppistä verhoilukangasta. Venetarvikkeissa se hyvä puoli etteivät säiky pientä kosteutta 🙂
-
JulkaisijaArtikkelit