Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei toimi ei 👿 . Eli siis Näytä aktiiviset viestiketjut-toiminto, eli joku meni pieleen…
@mika2cv wrote:
Ihan btw, olipas hurja ero kahden galleria sovelluksen käytettävyydessä kun selailin molemmat galleriat läpi mobiililaitteella, eli tällä kertaa tabilla. Tuo kuvat.fi palvelu toimii upeasti myös tabletilla, kun taas ainakin tuo gallery 3 perusteema on kohtuullisen kankea tabilla selata.
Toisaalta onhan tuo g3 ilmainen ja kuvat.fi taas maksullinen ja g3:seen taitaa saada mobiiliin paremmin sopivia teemoja (muistaakseni)
Kiitoksia asian tuomisesta esille, parannuksia on tehty, kokeilkaahan mobiililaitteiden käyttäjät, ja kommentoikaa. Tosin jotta tämä ketju pysyy vain maailmankokoukseen liittyvänä, laittaakaa kommentit joko yv:nä tai minulle s-postiin matti.hiltunen(ät)citroenkerho.fi (kansioiden kääntämisessä menee toki jonkin verran aikaa, että ihan heti ei ehkä kaikki toimi)
Tuo Galleria jossa minä kuvinani julkaisen ei ole suinkaan ilmainen, vaan se on ns. “kovakattokerhon”, eli siis AC ry:n ylläpitämä, jäsenille tarkoitettu galleria kuville 😉 .
Kuvat.fi toimii varmasti hyvin noin yhden ihmisen kuvagalleriana, mutta halusimme AC ry:n puolella saada aikaa yhteisen kuvagallerian jäsenille, aikaisemmin tuo toimi täysin vapaaehtoistoimin ja varoin, nyt on kerho taustalla tukemassa, joka varmentaa kuvien pysyvyyden.
Hienoa ❗ Hatunnosto upealle työlle 😀
Pikkuisen viiveellä julkaisen jokusen ottamani kuvan Espanjasta, suurin syy viiveeseen on tietokoneeni kovalevyn hajoaminen hiukan ennen reissuunlähtöä, mutta näin talvea odotellessahan sit on mukava katsella kesäisiä kuvia 😉
http://www.citikka.info/gallery/miitit/2CV-Spain-2013
Lisää kuviakin ehkä tulee, jahka jaksan seuraavan kerran katsella näyttöä noin 10 tuntia putkeen, noita kuvia tuli sit napsittua aikas paljon…. 🙄
Parempi kait myöhään kun ei milloinkaan, mutta nyt vasta sain laitettua nuo ottamani kuvat nettiin 🙄 .
Eli ne löytyypi tuolta: http://www.citikka.info/gallery/miitit/2CV/Tampereen-taloudellisuusajot/Taloudellisuusajot-2013
“Lähde: Trafi / liikennekäytössä olevat henkilöautot 30.6.2013”
Muuten ihan hyvä idea, mutta Gdyniasta ei ole enään laivareittiä Suomeen 🙁 . Vain rahtiliikennettä on tuolla välillä.
Jotenka vaihtoehtoina on joko ajaa Baltian kautta, ajomatka noin 1100 km, tai Laiva Rostockiin tai Travemundeen, ajomatka Saksassa/puolassa noin 6-700 km. Tai voi ajaa Ruotsin ja Tanskan läpi, ajomatka noin 1400km, jos käyttää lauttaa Tanskan ja Saksan välissä, hiukan enempi jos ei käytä lauttaa, vaan ajaa sen toisenkin sillan kautta. Ja jos ajamista haluaa välttää niin Etelä-Ruotsista toki pääsee laivalla Gdyniaan, eli Karlskronasta, mutta sekin toki vaatii sen noin 600 km ajoa Ruotsissa, ja 200 km Puolassa.
Vaihtoehdot vuonna 2015 voi toki olla erillaiset kuin nyt, mutta tällä hetkellä vaihtoehtoja ei ole liikaa… 🙄
@Matti m.ë. wrote:
Huomio!
Haaveena olisi pitkästä aikaa päästä/joutaa/ennen kaikkea raskia lähteä mualimankokkoukseen. Jos ei muuta niin ihan itekseen.
Karttaharjoituksen perusteella pätkähti päähän seuraava ehdotus vuoden 2015 Hupille: Killan kesäretki meno via Baltika, paluu Gdyniasta laivalla?
Ihan sillä kirjoittelin jotta joko pitäis alkaa lippuja varailla?
t. nimim. Harvoin, jos silloinkaan, euroopassa Sätkäillyt
Lisasin viestiini kulkimien mallit, ja osallistujien jaoksen 🙂 .
Eli 2CV6 on se yleisin ja sillä voittokin saavutettiin 😉 .
Taloudellisuusajot kisattu, paikkalla oli 13 kuljinta, joista 11 lähti kisaan. Valitettavasti kisakartat eivät olleet ensikertaa tällä reitillä ilman kartturia ajaville kovin selkeät, jotenka yksi kisailija eksyi, ja ei siten ajanut reittiä läpitse. Parannusehdotuksia ensivuoden kisakartan tekoon saatiin, ja koitetaan ottaa niistä opiksi 😉 . Sillä tämän kisan ei ole tarkoitus olla suunnistuskisa, eli karttojen tulisi olla mahdollisimman selkeät. Kartturihan vain lisää painoa, ja siten kulutusta 😛
Tässä kuitenkin 10 reitin läpiajaneiden kisailijoiden tulokset:
1. Yli-Moijala Janne: 3,80l/100km, 2CV6, Netti-Jaos
2. Kohonen Tapio: 4,56l/100km, 2CV6, Netti-Jaos
3. Inkiläinen Joel: 4,58l/100km, 2CV6, Hml/Kilta-nuoret
3. Uola Risto: 4,58l/100km, 2CV6, Lahti
5. Sipiläinen Eero: 4,59l/100km, 2CV(wanhus), Tre
6. Arvio Juhani 4,70l/100km, Dyane 6, Tre
7. Kosonen Timo: 4,90l/100km, Acadiane, Lahti
8. Hämäläinen Jukka Pekka 4,95l/100km, 2CV6, Hml
9. Pitkämäki Jari: 5,09l/100km, 2CV6, Tre
10. Mikkonen Pekka: 5,33l/100km, 2CV6, TreEli melko tasainen kisa, ja kolmas sija jopa jaettu, ja 0,01l tarkkuuteen eivät todistetusti pysty huoltoaseman mittaritkaan, sillä kun pistooli oli nostettu pois kisan kakkosen lukema oli 4,55, mutta pistoolin ollessa paikoillaan lukema pompasi tuohon 4,56 lukemaan 😯 .
Eli ihan tieteellisen tarkkaa ei tulokset ole näillä menetelmillä, mutta harvoin kaiketi on ollut näin tasaväkinen kisa, joskaan en minä voi tuoreena kisamestarina muistaa vanhoja tuloksia. Ja viimeisen noin 15 vuotta kisaa pitänyt kisamestari ei ollut paikalla, hänen vaimo tosin oli 😀 .
Vanhemmat kiltalaiset muisteli, että tämä olisi ollut 40. taloudellisuusajo, harmi kun ei me nuoremmat tätä tiedetty. Olis voinut jotenkin juhlistaa tätä vuosilukemaa, noh sit 50v taloudellisuusajot pitää olla iso tapahtuma 😀
Edit: lisäsin tietoihin kulkineiden mallin, ja osallistujien jaoksen.
Jeps koitan saapua paikalle noin klo 12.
Jeps Kiitoksia kovasti järjestäjille, hieno oli tapahtuma 🙂 .
Irvikisa oli melkoisen haasteellinen, ainakin erittäin laajalla kääntösäteellä olevalle kulkineella 😉 . Kiitos vaan AK-5, että pyysit mut kuskiksi, toivottavasti ei kovasti kuljin rikkoutunut matkalla 🙄 . Normaaleilta tuntuvista rasteistakin tulee melkoisen hankalia, kun ei kulkineen vanteet salli kovin suurta kääntökulmaa 😆 .
Noh kisassa tultiin silti toiseksi, eli vaikeuksien kautta melkein voittoon .
Itse päätin ajaa perille navin opastamana, enkä sitä samaa reittiä, jota ajoin edellisenä viikonloppuna. Onneksi en ajanut sitä kisassakin mukana ollutta tienpätkää tulomatkalla, käännyin ympäri päättyvän tien merkin kohdalla, jossa luki myös että puomi. Kisan aikana tuli toki todettua, että ei siellä puomia ollut, mutta halkokasa kylläkin, ja moottorisahan kanssa vihainen asukas 😈 .
Noh hauska viikonloppu oli kaikkineen, pakussa saunottiin, ja myös normaalissa saunassa, degustaatio oli hyvä, kuten aamupalatkin ja kisasopat. Ens vuonna uudestaan…?
Jooh hauskaa oli, ja hyvin oli väkeä paikalla. Perillekin osasin hyvää tietä pitkin, koska osasin lukea ajo-ohjeet, enkä uskonut navin opastusta 😉 .
Kiva oli tavata muutama ihan uusikin harrastaja.
Univelkaa tässä koitan nyt saada nukuttua pois, yöunet jäi aikas vähiin, kuten Espanjassakin 😆 .
Kiva kuulla että Dooriskin pääsi hyvin perille, se letku tosin jäi hiukan liian pitkäksi, ja ainakin itse laittaisin klemmarin alapäähänkin, vaikka ei ollut siinä edellisessäkään :roll:.
Ja viikon päästä vissiin sit takaisin samaan paikkaan…. 😛 .
Kangasalan Restauranta-rompetorikin osuu samalle viikonlopulle, eli se on lauantaina 24.8. Jos aamulla heräilee riittävän ajoissa, vois koittaa poiketa sielläkin, tai sit ei.. 😛
Tänään kuitenkin tulen Caminamiittiin se on varma 🙂 .
Jooh kiitoksia järjestävälle taholle, tapahtuma oli erittäin mukava. Tulipahan ajeltua Xantialla, kun torstaina olin jo melko likellä, mutta ajoin kuitenkin vielä yöksi Tampereelle, josta sit perjantaina taasen herralaan 😆 .
Soppa oli hyvää, ja sauna lämmin, ja järvi sopivan lämpöinen. Oli kiva olla 2CV-tapahtumassa, jossa hikoili lähinnä vain saunassa, Espanjassa hikoili vaikka ei ollut sitä saunaa. mutta mukavaa sielläkin oli 😉 .
Sunnuntaina piti kisaankin osallistua kulahtaneet Crocsin kopiot jalassa, ja vaikka kuinka varovaisesti koitin juosta, niin nurin menin silti 😥 . Noh vahinkona vain märät housut ja hidas aika juoksukisassa 😆 .
Noilla noin 6e halvoilla Crocsin kopioilla on nyt jo kaksi maailmankokousta kävelty, ja Saksassa kävin vuorikiipeilemässäkin nuo jalassa, eli on ne hintansa tienannut, vois vaikka ostaa ihan aidot vastaavat 😉
Valinta on pakko tehdä, mutta Camina-miitti voittaa aina 😛 .
Joskus olen poikennut samana viikonloppuna parissakin miitissä, mutta nyt taitaa jäädä väliin toinen…. 🙄
-
JulkaisijaArtikkelit