Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 175)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Sätkän lataus #157487

    Jooh vähän samaa murhetta on ollut Geesuissa ja vanhemmissa CX:ssä, missä on erillinen lataussäädin, eli jännite vaihtelee, ja ei auta uusi elektroninen säädinkään, mutta kun kytkee releen rinnalle, niin kas ongelma poistui. Näissä tämä pikkuinen jännitteen vaihtelu ei yleensä haittaa mitään, mutta tekee valoihin pienen välkyntä ilmion, joka mielestäni jopa melkein kuuluukin olla noissa tietyissä malleissa 😆 .

    Mutta tuosta valojen välkkymisestä pääsee eroon releellä Itseäni hiukan jopa harmitti, kun jouduin omistajan pyynnöstä tuollaisen pienen valojen välkkeen poistamaan yhdestä museorekisteröidystä GS:stä, joka oli muuten viimeisen päälle alkuperäiseksi tehty, niin mene nyt sinne sit tälläämään ylimääräinen rele konetilaan 🙁 .

    vastauksena käyttäjälle: Ihan kaikkea, ja sitäkin vähän liikaa #157141

    Jaa että täynnä XM, ei vielä likelläkään, kunhan nopeasti heitetty tavarat sisään, ja taustapeilistäkin näki vielä taaksepäin, eli olis sitä lisääkin sopinut 😆 .

    Suuret kiitokset Mikille osista 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ami8:n etupenkit #156164

    @dieselflosse wrote:

    @Akaile wrote:

    Entäpä gs-penkit? Tyyli on lähellä amin tyyliä ja taakse jää jalkatilat. Korkeus on sama kuin sätkän penkissä kun alle laittaa cx:n kaltevuuden säädön.

    Onko hyviä edukkaasti tarjolla?

    GS:n penkkejä ei ole ehjillä verhoiluilla tarjolla, ei todellakaan, ja jos on, niin toivottavasti ne löytävät tiensä entisöitävään geesuun 😛 . Risoja Geesun penkkejä voikin olla tarjolla, mäkin luulin, että mulla on niitä paljon, mutta ne olikin suurin osa tosi risoja 😳 .

    Eli ehkä ne Beksin penkit on parhaat tarkoitukseen jos ne vain sopii?

    vastauksena käyttäjälle: Google Maps Street view #155972

    Mikähän tuon sätkän keulan pidennyksen (googletuksen) aiheuttaa? maddiksenkin oranssi on pitkällä keulalla, ja jopa tupla lokaritkin.. 😆

    vastauksena käyttäjälle: verotustekniikka #155841

    94,90e suuruinen lasku tuli Dyanesta minullekin, verokausi 24.10-2009-23.10.2010, eli vanhan käytännön mukainen. En maksanut tosin tuosta kuin sen yhden erän n. 26e, kun ei ollut tiina “ajossa” kuin n. 2 kk, tuostakin ajasta suurimman osan seisoi parkkipaikalla 😳 .

    Noissa mukana tulevissa lappusissa asia on selostettuna, että siirtymäaikana lähetetään kahta eri veroperusteita sisältäviä lippusia. Ensimmäiset uuden laskentatavan mukaiset veroliput lähetetään vasta maaliskuun jälkeen.

    vastauksena käyttäjälle: Vääntynyt rattiputki #155711

    Jooh pohdin itsekin tuota mahdollisuutta, että Ami Superissa olis nivel, mutta jopa Ami8:ssakin 😮 . Geesussa on kanssa kaksi niveltä, eli yhdestä GS:n tai Amin?? rattiakselista saa siten kaiketi tehtyä kahteen sätkään nivelellä olevan rattiputken melko helposti? 😉

    vastauksena käyttäjälle: Vääntynyt rattiputki #155709

    Onkos Amissakin nivel rattiputkessa? 😮 . Mä olen luullut, että noi kaikki olis rakennettu GS:n niveltä/putkea käyttäen…

    vastauksena käyttäjälle: Euroviisut #154253

    Jooh onnea Eläkeläisille, tulipahan ekaa kertaa katsottua euroviisujen esikarsintakin ja hyvä show oli 😀 :mrgreen: .

    vastauksena käyttäjälle: Kesän 2010 kokoukset #155591

    Dyanella ainakin näillä näkymin, tossa se pihalla odottelee lähtö valmiina, pitääkin tässä käydä joku päivä fiilistelemässä näin talviajoakin, vaikka nastoja renkaissa ei kyllä ole, mutta kyllä ne kait talvirenkaan määritelmät täyttää 😛 .

    Toivottavasti kone kolisee vielä yhden kesän….. 🙄

    vastauksena käyttäjälle: Haluaisin Most ilmakuvan ( varjoliitäjät ! ) #152146

    Jooh eikö muut kuvanneet siellä taivaalla? Mäkin hoksasin vasta kun kaila alkoi kyseleen isoja kuvia, että mun pokkarikamera ei ollut kovin ison kuvan moodissa, noh ei tuollaista tullut ajateltua silloin 🙁 .

    Jälkeenpäin hiukan harmittaa, etten ottanut sitä Sepon parempaa kameraa mukaan, jota kyllä tarjosi, mutta kuvien ottaminen ei ollut ekana mielessä, vaan pääsy taivaalle liiteleen 😆 .

    vastauksena käyttäjälle: Ami6 Etuvalot #152217

    @kari80 wrote:

    Onkos kukaan tutkiskellul Renault 12 etuvaloja…kovin kuvissa näyttävät samoita kuin Ami 8…
    terv. Kari

    Voin ottaa kuvan Rellu 12:sen umpiosta, ja mittojakin, jos on tarpeen? 🙂 . Sellainenkin projekti tallista löytyypi..

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen konepellin alunen, yms. #154685

    @Jalppis wrote:

    Varmaan ryyppy on osittain päällä. Kurkkaa kaasariin ottamalla imuilmanputki pois.

    Ei ole sen toki tarkistin heti alkuun, että ryyppy on oikein säädetty, sillä sekin vaijeri oli irti, kuten kaikki muutkin 😛 .

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen konepellin alunen, yms. #154683

    Dyane siirtyi vihdoinkin kotipihaan, kaverin pihalla sitä oli alkuun tarkoitus säilyttää vain muutamia päiviä, mutta liki kaksi kk se siellä kuitenkin oli 😳 .

    25 km siirto ajamalla sujui ihan ok paitsi, että tyhjäkäynti on noin 2000 rpm, vaikka säätöruuvi on niin löysällä kuin sen saa. Ja liikkeelle lähtö on hankalaa, sillä vaatii reipasta kaasunpainamista, muuten tuntuu ikään kuin tukehtuvan kone. Ja motarilla ylämäessä vauhti puutui 60 km/h, ei tuo mäki sentään niin iso ollut, että moinen olisi normaalia, tasaisella 90 km/h matkavauhtia kulki kepeesti 😉

    Konehan tuossa koliseepi, ja on kolissut jo vuosia, sen tiesin ostaessakin. Kolina vaimenee koneen lämmettyä, ja pienillä kierroksilla se on aikas hiljainen? vai tuntuuko vain sille? Tuota kolinaa kaipaisin jonkun Tamperelaisen kokeneemman sätkäilijän tulevan kuuntelemaan, jotta voisi saada mielipidettä tuosta 😕 Voin tulla tuolla Dyanella sovituun paikkaan, ja tarjota pullakahvit 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen konepellin alunen, yms. #154679

    Heps

    Isoo-Jukan dyanen konetilan kuvasta jotain selvyyttä asiaan tuli, eli konepellin vaijerissa tulisi ilmeisesti olla lokasuojaan kiinnittyvä vipu? Tuo oli yksi asia jota en tahtonut itse pohtien todeta, kun osaset ovat irti, ja jotain puuttuu välistä 👿 . Olisi kiva, jos tietäis kuinka se konepellin aukaisu vipstaaki on ylipäätänsä ollut kiinni, sellainen tanko, joka ehkä asiaan liittyy on irtaallaan autossa?

    Valojen säätövaijerit ovat tosiaankin varmaan viisainta poistaa, niille ei taida tarvetta olla. lämmönsäätimien vaijerit pitää kait sitten vain omalla parhaaksi katsomallani tavalla kiinni sovitella, jos en netistä jotain kuvia löydä, kiinnityspalikat niistäkin puuttuvat, on vain vaijerit jotka roikkuvat konetilassa.

    Minkähän mittainen on laturin hihna, voisin sellaisen matkalla Dyanen luokse huomenna ostaa.

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen konepellin alunen, yms. #154677

    Jooh eipä noita vaijeireita nyt niin kovasti ole, mutta jotain kiinnityspalikoitakin puuttupi, eli mä en tahtoisi aloittaa sitä mielikuvitusta vaativaa arpomista, että mitähän osia tästäkin nyt puuttuu, ja mitä kautta tämäkin on alunperin mennyt…. 🙁

    Laturinpelti on tallessa, se on takakontissa, mutta laturin hihna vetelee ihan viimeisiään, niin siksi en tuota paikoilleen laittanut, josko tuo hihna vielä n. 20 km siirtymän ajan paikoillaan pysyisi? Vai onko viimeisiään vetelevä hihna viisaampi katkaista pois? Voiko se tehdä jotain vahinkoa??

    Ja joo ei tässä mitään paniikkia, paikallisiakin harrastajia tunnen, eli apua saan toki, kunhan vain herätän keskustelua aiheesta, ja kuvia orggiskuntoisesta konehuoneesta kovasti toivoisin?

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 175)