Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Huonolta näyttää jäätien saaminen täksi(kään) talveksi saaristoon, kerrottiin radiossa.
Pitäisi olla puolen metrin teräsjää, nyt ei olla vielä kuin kymmenessä sentissä. Hienon reissun
tuosta saa silti, jos ajaa Ahvenanmaan Brändön läpi (23 km upeita maisemia, osa kuin meressä ajelisi) ja käyttää yhteysaluksia, ja poukkoilee sitten manner-
Ahvenanmaalla eli isolla saarella. Ja jos haluaa oikein pitkän kierroksen, voi Långnäsistä mennä Ålandstrafikenilla
Korppoon Galtbyn satamaan ja ajaa sieltä Turun saariston läpi takaisin.15.1.2010, 08:10 vastauksena käyttäjälle: Mitä kertoisit 2CV:stä? LIPPUJA MATKAMESSUILLE SAATAVANA #155616Kerro muutama esimerkki niistä raideista joita sätkillä on tehty, se ettei planeetallamme
ole paikkaa johon 2 CV ei olisi pyörillään koskettanut. Matkustusmukavuudesta ja fiilingistä.Vähäiset on vaihtoehdot meilläkin toistaiseksi, eli uskollisella kutosella päräytellään paikalle.
Pakuista ja Ameista on kerääntynyt jo monta pienoismallia mutta se 1:1 on vielä tulevaisuutta.Cikada onkin näköjään talvilomilla, avoimia hotelleja pitäisi olla ainakin Park Alandia, Savoy, Arkipelag ja Strandnäs,
se on hieman kaupungin ulkopuolella.Kannattaa tarkistaa hinnat ja että tilaa on
http://www.cikada.aland.fi/findex.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
paikka on siisti, edullinen ja aamiainen ihan kohtuullisen hyvä, sauna ja uima-allas. Kivampi uida vasta
siellä sitten, eikä meressä. Onhan toki muitakin hotelleja, kaikki hyviä ja talvella yleensä löytyy tilaa.@miki wrote:
Muistelen kyllä lukeneeni jostakin teoksesta että postimiehet joutuivat kovinakin talvina 1700-luvulla käyttämään venettä joillakin pätkillä välillä Tukholma-Pietari…
Näinhän se oli, mutta arvopostia ei annettu pahimmilla talvikeleillä mukaan, koska pohjaanmenemisen vaara oli niin suuri…ihmisillä ei ollut niin väliä.
Tämähän olisi Raid Postitie-the Mail Road, jos ajaa Brändön-Kumlingen läpi ja paahtaisi Hummelvikin satamasta suoraan Eckerön postimuseolle ja vanhan laiturin nokalle,
ja sieltä sitten Marianhaminaan.Jos ei, mikä on todennäköistä, jäätietä löydy isolle saarelle eli manner-Ahvenanmaalle, niin miksei
matkaa voisi Kumlingesta jatkaa Ålandstrafikenin autolautalla, joka on halpa ja hyvä ratkaisu.
Sieltä löytyy majoitustilaa, esim. Cikada Maarianhaminassa on mukava ja halpa hotelli.
Jos ei jäätietä tunnu syntyvän sopivasti sinnekään, koko raidin voi tehdä Kustavin Vuosnaisista Brändön läpi halki
maailman upeimpien maisemien, se on monissa kohdissa kuin meressä ajaisi. Brändön Torsholmasta
voi jatkaa joko suoraan Vårdön Hummelvikin satamaan tai jäädä pois Kumlingessa, ajaa sen läpi ja mennä
lautalla Snäcköstä Hummelvikiin ja sieltä sitten ajaa Maarianhaminaan.
Reissu tuntuu tosi mielenkiintoiselta, nyt ottaa päähän että myin talvi-Misukat pois, herättäisin muutoin varmaan
neiti Ruususen talviunestaan ja lähtisin mukaan. Tuo jäätiekysymys kannattaa kyllä ottaa vakavasti, ettei Killan jäsenmäärä
ja sätkien kanta lähde pienenemään.
Aikataulut saa http://www.alandstrafiken.ax” onclick=”window.open(this.href);return false;@kaila wrote:
Hyvinä pakkastalvina tuonne Kumlingeen asti on merkityt talvitiet. Tulisihan käytyä Ahvenanmaalla kuitenkin kun tuo Kumlinge on sitä jo sekin.
On Kumlinge ihan täysin Ahvenanmaata, ja kaunis paikka onkin. Ei tarvitse pelätä näillä ilmoilla Kumlingen tautia, punkit ovat talviunilla. Ahvenanmaalla kannattaa käydä aina kun vain on mahdollista eli tervemenoa/tervetuloa kummassa päässä olenkin. Harmi että rättärini on huilimassa talven yli, eikä ole enää talvi-misukoitakaan, reissu kuulostaisi tekemisen väärtiltä.
Jäitä kannattaa laittaa hattuun (ennen) reissua, eli kannattaa pelata tosi varman päälle.Mielenkiintoinen ja hurja suunnitelma, muta Teilin ylitys autolla (ilman autolauttaa) ei
ole mahdollista. Elikkä voi olla vaikeaa löytää niin elämäänsä kyllästynyttä kalastajaa joka lähtisi oppaaksi, eikä
se nykyisten navien takia olisi tarpeellistakaan. Odottele kesää, tuo reissu hoituu
kajakilla helpommin, ei helposti sekään mutta jos seikkailua kaipaat.
Nähdään rajatreffeillä.Ja saahan Ake mukavia ansioita siitäkin, kun myyvät tietoja meistä (lupaa kysymättä, tietysti)
tarvitsijoille, esim yrityksille jotka sitten pommittavat meitä A4-saasteillaan.
Kilpailijat ehkä rokottaisivat saman, ainakaan katsastusmaksuissa ei tullut mitään hintakilpailua.
Onko siitä koko kansan katsastusasemasta muuten kuulunut mitään, vai tukehtuiko sauhuun?Kalliksi tulee niille, joilla on monta harrasteautoa, niihin tuo on suunnattu, tuo korotus on tosi kova prosentteinakin.
Ja homma laahaa todellakin ajastaan jäljessä, kun sitä ei voi tehdä muuta kuin tiskillä, eli ihan
hetken mielijohteesta ei voi toimia, aukioloajatkin sanelevat jotain. Kaksi reissua katsastusasemalle
tietää lisäkuluja…ihan lyhyeksi ajaksi ei hyödytä autoa poistaa, käteen ei jää muuta kuin tekemisen vaiva.
Hyvä juttu tietysti että sätkän kohdalla käyttömaksu pienenee, Kaminakuskeilta ei taida paljon hurraahuutoja tulla.@Akaile wrote:
Mitenkäs suuren suosion saavuttanut koulutustapahtuma, jos sen järjestäisi kahdesti vuodessa?
Kannatetaan, vaikka kolmesti, ja vaikka olisi jokin osallistumismaksukin, ettei rasita liikaa yhdistystä. Kilta on kuulemma joskus pitänyt myös metallitöistä koulutuspäiviä, materiaalia onkin arkistossa.
Jos löytyy vetäjiä, niin se olisi juuri sellaista jota kaipaisin. Jos sätkät lahoaa alta, niin ei tarvita enää Kiltaakaan.
Projektiviikonloppuja, jolloin tehdään iso remontti jonkun kulkimeen, eikö se olisi juuri sitä kaikki 2CV:n puolesta…
Ja Nyytisiin voisi hyödyntää näillä sivuilla olevia projektijuttuja, nehän ovat täyttä asiaa. Ei se väripainatus paljon maksa tänä päivänä.
Matkakertomukset ovat tosi mielenkiintoisia, kuten esim. “Kalmukian kautta maailmankokoukseen”, kiitos Harri.On se tosi ettei ole PhotoShopin voittajaa eikä edes varteenotettavaa haastajaa olemassa.
Jopa vanhat versiotkin siitä ovat täysin asiallisia edelleenkin.Kiinnostaa minuakin tuo Linuxin Ubuntu. Macin käyttäjänä tein tyhmän siirron ja vajaa pari vuotta
sitten ostin läppärin jossa on Windowsin Vista, ja se tuntuu olevan MS:n heikoimpia lenkkejä. Onneksi pöytäkone
on edelleen Apple, vanhalla mutta hyvällä käyttiksellä. Voisihan tuon Ubuntun pitää ensin tikulla ja kokeilla siitä.
Miten on kuvankäsittely- ja videoeditointiohjelmien laita, Akaile, saako siihen näppäriä niitä?
Täytyypi kokeilla tätä ennenkuin siirryn takaisin pelkästään Mac-ympäristöön.Kiitokset todella hienosta joulukalenterista, jota tuli seurattua päivittäin.
Sinun täytyy julkaista kirja, piirroksesi ovat upeita. Voisikohan Kilta toimia kustantajana,
menekkiä teokselle on takuulla? -
JulkaisijaArtikkelit