Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163584

    Tuo lienee sopiva tiiviste, jos päätyy vaihtoehtoon nro 2? Tai tuo?

    Onko noita klaseja useampaa sorttia? Siis eri kokoisia? Mitä tarkoittaa tuon yhteydessä maininta “does not fit for small rear window”?

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163583

    Tervehdys!

    Tuossa ’62:ssa, jolla jo vuosimallinkin takia pitänee ajella Sulkavalle, on pieni reikä tuossa tuulilasin alla. Mielenkiinnolla odotan, kuinka pieni se loppujen lopuksi on, kun klasin pois väännän ja pellin tarpeen kartoitan. Menisihän tuo tietysti muutaman kesän kitilläkin…

    Noh, kysymykseni tällä kertaa liittyy ikkunatiivisteen saatavuuteen. Killan varaosaosiossa moista ei osunut silmiini. Vain klaseja. Siispä, kannattaako ennemmin riskeerata klasi, joita näyttää löytyvän, ja koittaa saada tiiviste ehjänä irti? Vai varmistaa klasin ehjänä irroitus leikkaamalla tiiviste?

    2 – klasi ehjänä, tiiviste vaihtoon
    6 – klaseja saa sentään rahalla, tiiviste ehjänä

    vastauksena käyttäjälle: aks400 #164272

    @LPN wrote:

    Jos taas tarkoitat sitä, että alkuperäisen pakun takaosa sovitetaan 2cv henkilömallin korin jatkeeksi niin ollaan jo lähempänä. Vaan tarjoaako VilleVans todistukset lujuudesta yms., että lasikuiturakenne on yhtä luja kuin alkuperäinen peltirakennelma?

    Tätä optiota tarkoitin. Sätkä on käsittääkseni rungollinen auto, vaikkei runko nyt välttämättä yksin ihan tukeva olekaan. Korin tai sen osien vaihto ei liene kauhea ongelma. Paitsi tietysti noin yleisesti Suomessa, kun kaikkeen kivaan hiipii EU-sertifikaattien vaade. Ehkei näiden vanhojen romujen muutoksiin sentään kaiken maailman lappuja kaivata. Mene ja tiedä…

    vastauksena käyttäjälle: aks400 #164270

    @LPN wrote:

    Onkohan tuollaista mitenkään mahdollista saada kilpiin Suomessa?

    Kais sen samalla tavalla saa kuin peltiperäisen. Selaisen suht tuoreen tekeleen viimekesänä näinkin. Josko asiasta enemän tietävät avaisivat sanaisen arkkunsa…

    Minua sen sijaan kiinnostaa “Babette 50’s – 60’s AZU style kit”. Lähinnä siinäkin se, että saako nelipaikkaisuuden säilytettyä rikkomatta noita kauniita umpikylkiä… 😉

    Ps. Mitenköhän tuo muoviperä painollisesti orkkikseen suhtautuu? Jos laittaisi tuollaisen perän ja kuituetulokkarit ja konesuojan (peltihän se ei enää olisi), niin tulisiko kovakin tykki painon pudotuksen takia? :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152480

    Hä-hää… minä sain ilmoittautumisnumerokseni oman ikäni 😀

    vastauksena käyttäjälle: Kyllä lähtee Dyane meinaan #164122

    @Jalppis wrote:

    Omakohtaisesti nähty, että pultti kuluu kulmikkaaksi ja olisi ajan saatossa napsahtanut poikki. Alkuperäinen viritys toimii, eikä sitä kannata muuttaa.

    Puhutaankohan me samasta asiasta… Eikö tuo “pultti” ole kantikas jo alunperin? Sellainen kolmion muotoinen poikkileikkaukseltaan?

    vastauksena käyttäjälle: MUSTAORI #164316

    @Citroman wrote:

    Tarttisko Mustaori soodapuhallusta…. 😀

    Ei hyvää patinaa kannata pois puhaltaa… 😉

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163582

    @miki wrote:

    Mulla on Tero jossakin laatikollinen vanhuksen jarruosia, sekä muuta pikkusälää. Soittele tai mailaile jos jotakin kaipaat. Pitäähän tuo pysähtymäänkin saada, jos kerran jo savutkin olet ottanut 😀 .

    Minäpä soittelen, kunhan pääsen siihen pisteeseen, että tiedän tarpeet. Ensin ajattelin vaihtaa vuotavan tankin. Ehjä löytyy tuosta kaverista, johon jonain päivänä istahtaa hieman isompi kone ja myös isompi tankki.

    Sitten on vuorossa noiden jarrujen elvytys.

    Kolmanneksi sitten penkkien fiksaus ja perusteellinen sisäsiivous. Ulkokuori saa jäädä toistaiseksi tuolllaiseksi vihreine puujätöksineen. Mitä nyt tuulilaisin alapuolelta pitää yksi reikä hitsailla ja uudella maalilla kuorruttaa.

    Parempi katto pitänee myös pölliä kaverista.

    Tavoite: Vappuajelulle ja heinäkuussa Sulkavalle. Sopii ’62:na hyvin Sulkavan tapahtumaan 😉

    vastauksena käyttäjälle: Volvon uusi ja parempi elämä #164274

    En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että Volovon ja sätkän akselvälit ovat noin saman mittaiset :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163580

    @kari80 wrote:

    Ei pitäis noin lyhyellä seisonnalla juuttua ( 2008 ) vaihda aluksi vain neste ja testaa…mulla oli vain takasylinterit jumissa vaikka oli seissyt 20 vuotta.
    ps. mulla on rummun ulosvetäjä, lähtee vaikka jumittuisi,.

    Tuota nesteiden vaihtoa voisi alkuun koitella. Ja sitten lainailla tuota ulosvetäjää, jos ei nestevaihto auta…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163577

    Riippuen putkien kunnosta, saatan uusia nekin. Sitten lienee viisainta laittaa uusilla päillä? En ole oikein noiden banjojen ystävä…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163575

    62′ tuo kyseinen yksilö lienee. Minulla on muistaakseni hyllyssä uudet LMH-sylinterit taakse. Tuli aikoinaan Oranssin (72′ 2cv4) mukana, mutten tullut koskaan vaihtaneeksi paikalleen. Olisikohan ne käyttökelpoiset? Eikö se niin mennyt että lehmäkumit kestävät normi DOTtilitkua, muttei päinvastoin? Vai onko nuo lehmäsylinterit pienemmät/isommat kuin orkkikset?

    Tuolla irroitukseen liittyvällä kysymykselläni ajoin takaa erityisesti huomioitavia asioita. Siis, onko noissa rummuissa olevissa työsylintereissä jotain erityishuomioitavaa, kun irroittaa? Pääsylinteri on helppo, yhden olen huoltanutkin… Toisin siinä ei ollut tuollaista hienoa lasipurkkia nestesäiliönä.

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163572

    Kun auto on ollut ajamatta vuodesta 2008, niin lienee hyvä rassailla ainakin jarrut, ennenkuin ajoon ottaa. Olen pitätynyt jarrupetaalin painamisesta, jotteivat vain jämähdä rumpuihin kiinni, mikä vaikeuttaisi huomattavasti rupujen irroitusta.

    Kun noita lähden huoltamaan, niin onko proseduuri se, että kaikki työsylinterit yksitellen pöydälle ja tiivisteet vaihtoon? Sama juttu pääsylinterille? Saakohan noihin tiivisteitä kuinkakin helposti?

    Kuinka helposti nuo työsylinterit saa irti?

    vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163138

    Tuollainen voisi olla kiva…

    http://www.mehari-2cv-spare.co.uk/complete-front-block–a–2901050.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163571

    Eilen se sitten tapahtui, uuden vuoden kunniaksi. 62′:nen pörähti tulille. Ja nätisti pörisi.

    Akku siinä näyttää olevan finaalissa, vaikka kuormittamattomana antelikin liki 7V. Startti vain ei tuolla inahtanutkaan. 12V akun laitto rinnalle sai starttiin oikein iloisen vauhdin 😆

    Tuosta on hyvä jatkaa.

Esillä 15 viestiä, 136 - 150 (kaikkiaan 874)