Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163566

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Eihän niissä vakio moottoreissa mitään mittareita ole ruukannut koskaan olla.. 😯

    Lienee sitten edellisen omistajan innovaatio lisätä tuo mittari joka moottoriin…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163564

    Siirtelin eilen mukana seuranneen rompekasan kärristä varastooni. Katseeni osui moottoreissa (mukana myös yksi ylimääräinen 18hp -kone) killuviin painemittareihin. Onko tuollainen mittari ollut vakiovaruste? Ja mihin sitä käytetään, kun se on moottorin päällä? Ei ainakaan kabiinista näe lukemaa…

    vastauksena käyttäjälle: ami8 ’70 #159241

    Ami varattu.

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163563

    @oppipoika wrote:

    Täysin hullujahan me olemme mutta ei kai kukaan järjestä ole mitään puhunutkaan

    Kyllä näillä hankinnoilla maine kylällä taas kasvoi… :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: 652-kysymys #163709

    @kojootti wrote:

    Teron koneeseen käy ihan tavallinen kutosen kampi. Nokka oli tosiaankin SPA-kisaromppeita.
    Eikös vaan ollutkin kiva kone 😆 Ja mitäs minä sanoin kierrättämisestä 😉

    Hauskaa oli, kunnes se lopahti, vai pitäisikö sanoa kolahti. Eikä kukaan varoituksen sanaa usko, ennenkuin itse kokeilee 🙄

    Sen SPA-nenukepin voisi istuttaa johonkin normikutosen koneeseen. Siitä voisi myös tulla hauskaa :D.

    Tarkoitukseen varattu kampi majailee toisessa sylinterittömässä koneessa ja tarkoitukseen koneistettu nenukeppi pöydän kulmalla. Pitäisi vain saada aikaa ja inspiraatiota purkaa-purkaa-kasaa -operaatioon.

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163560

    @oppipoika wrote:

    Tarkoitus ei ollutkaan moittia ostajaa.

    Kiitos synninpäästöstä! Hetken jo mietin, olenko tehnyt tyhmyyksiä… (noh sitähän on vaikea sanoa noin kokonaisuutena, mutta tältä kantilta 😉 )

    vastauksena käyttäjälle: 652-kysymys #163707

    @2cvjimmi wrote:

    652-pyttysysteemi kutoseen kiinnostaa vielä… 😐

    Minulla on tuolla tallin perällä tällainen odottamassa kammen vaihtoa. Romppeet on jo varattu, mutta inspiraatio on ollut hakusessa… :mrgreen:

    Kiva kone se oli, kunnes tyhmyyttäni kierrätin liikaa ja kammen alapää otti ja hajos… Toisaalta koneessa on nyt vähän turhan tiukka nokka-akseli (joku 300+ asteinen), joka houkutteli kierrättämään. Sekin menee vaihtoon (276 tms. tilalle), jahka hommaan ryhdyn.

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163559

    @2cvjimmi wrote:

    Flosselle sen verran, että viime ajan keskusteluja täällä seuranneena, vaihda sätkien väri, pidä rekkarit piilossa, myy välikäden kautta ja vielä Saksassa. Suomessa nuo kulkee “satasen rättäreinä” lopun ikäänsä – ja keskustelu 7500 euron kulkimista sen kun kiihtyy. 😉

    Toistaiseksi en ajatellut myydä. Värin vaihto kyllä on mielessä, kun en tuosta mustasta missään määrin tykkää. Patinaahan noissa tietysti on… Josko vaikka puolikiiltävällä vetäisisi, niin ei näyttäisi ihan kaupanhyllyltä tulleelta 😉

    Mitä tulee mahdolliseen myyntihintaan, joskus, niin markkinahinnoilla silloin varmaan mennään. Hikeä ja kyy.. eikun osia noihin ainakin vielä menee, ennenkuin liikenteesä ovat. Eikä tuo paremmaksi kehuttu juuri poikkea siitä muutaman vuoden puun alla seisseestä. Tekniikka nyt on paikallaan, mutta sisusta oikeastaan vielä huonommassa kunnossa.

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163556

    @Hanski H2cv wrote:

    Taisit tulla vastaan Jäniksenlinnan risteyksen ja SEO:n välimaastossa, olin tulossa työkalulla(ventsikan bussi) kun vastaan porhalsi auto vetäen traileria jossa musta rättäri 8)

    Näinpä taisi käydä. Hain 62:lta näyttävän 58:n Nukarilta…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163554

    No voi, noinko se menikin… 😥 Myyjä totesi, jotta tarjoa jotakin, kun soittelin yhtenä iltana ilmon huomattuani. Minä tein työtä käskettyä.

    Myyjä ei ollut kiltalaisia. Eikä varmaan omistajakaan. Ja omistajan aattokset olivat jo kovasti veneilyssä..

    No nyt ovat molemmat yksilöt tuossa pihalla. Harmi, kun vanhempi, kaunis sininen on menty tervaamaan tuollaiseksi mustaksi. Millähän saisi pelkän ulomman maalikerroksen pois 😉

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163551

    Keväällä aattelin jommankumman saada ajoon. Patinoituneena kyllä, vaikkei tuo musta väri suosikkini olekaan. Ja hieman harmittaa, kun alta paistaa paikkapaikoin sininen orkkisväri.

    Sulkava on ehdoton deadline kulkupelille. Ja olisihan se räyhäkkää pyyhkäistä kahdentoista velan voimalla puolen Suomen halki 8)

    Nyt pitäisi vain oikeasti saada talliin tilaa. Amille ja id:lle pitää löytää ostaja(t).

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163548

    Tuossa onpi kuva siitä toisesta…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163547

    @cee4 wrote:

    Olis mukava pistäytyä katsomaan sun uusia aarteita!

    Miepä ilmoitan, kun molemmat ovat tontilla. Nyt on vain tuo ensimmäinen…

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163544

    Tulipa tuossa mieleeni, jotta mitä nämä wanhat wehkeet tykkäävät nykybensasta? Suojaplaatua varmaan on syytä käyttää, mutta pitääkö vielä lorotella jotain lisäaineitakin?

    Opin juuri, että 12hp- ja 18hp-koneen ero tulee kansista. Miten nuo erottaa päältäpäin?

    Näissä koneissa ei varmaan ole öljynsuodatinta, joten öljyn vaihtoväli lienee 2500km tms.?

    vastauksena käyttäjälle: Pari sätkää puun takaa #163543

    @Jasu wrote:

    Viritä 12-kaakkinen, siitä uudemmasta… 😉

    Jossain kuvassa taannoin näkemäni kompressoriviritys kyllä houkuttaisi… Mistähän saisi? Pitäisiköhän ensin svapata nokalle 18hp voimakone…

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 874)