Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Parin tunnin tallisessiossa puuhasin tänään:
Asensin ensin penkkitelineen
Sitten penkit
’80 look
Back to kustomlook
Sain myös uudet renkaat värjätyillä vanteilla alle, aika magee vaikka itse sanonkin
Kyllähän joku veijari voi tuossa kohtaa koko autonkin vaihtaa, mutta amini kanssa ei moiseen ole tarvetta. Pieni suikale vain kynnyspalkin viereen kaivataan. Voisi onnistua juuri ja juuri numeron viereen rajaamalla, mutta mieluummin laittaisin hieman laveamman paikan. Liekö maali hajonnut numeroa meisäessä ja suojaus unohtunut. Vaikka auto on muutoin ruostesuojakylvyn saanut.
Nyt laitan vain maton päälle. Tavoite on edelleen ajella pääsiäisenä amerikan autoshouhun.
Soitto kontuurille toi neuvon käydä näyttämässä ennen korjuuta. Luetaan numero ja sovitaan uudesta meistauspaikasta inssin kanssa, niin homma on ok.
Joskus kesällä sitten…
@Merieira wrote:
Täytyyhän reikä korjata. Voihan sen kuvata ennen korjausta. Kyllä sen numerosarjan voi itse meistata, mutta kannattaa meistata sellaiseen paikkaan, että katsastusmies voi halutessaan varmentaa meistauksen omilla meisteillään. Viime aikoina eivät ole olleet kovin kiinnostuneita runkonumeroista. Ainakin kannattaa varmistaa, että alumiininen valmistelevy on paikallaan. Olen oppinut monista katsastuksista vuosikymmenten kuluessa, että ei kannata liikaa kysellä, tekee vain oman maalaisjärjen mukaan.
TapaniLähinnä tuli mieleen ne mersupuolella aikoinaan tehdyt korinvaihdot, joissa laikattiin sarjanumero rintapellistä ja siirrettiin toiseen autoon… Ja noistahan sitten tuli sanomista.
Nyt numero on vielä luettavissa, mutta korjauksen jälkeen se ei onnistu. Taidan soittaa paikalliselle asemalle, josta olen saanut hyvää palvelua…
Tuollainen teline siitä tuli…
Ja maalattuna
Jahka maali kuivuu, niin tulee kuvia valmiista installaatiosta.
Huomasinpa siinä auton sisällä operoidessani, että valmistenumeron vieressä on reikä. Ja korjaaminen vie vähintään puolet numerosta. Pitänee ottaa yhteys katsastuskonttoriin, josko saisi iskeä numeron b-pilariin. Halunnevat nähdä auton ennen korjuuta? Onko kokemuksia?
Mistä niitä numeron meistokaluja voisi lainailla?
Bexin penkit ovat hyvät istua. Ja suunnitelmieni mukaan look ei muutu nykyisestä, paitsi niskatukien osalta 😉
Ps. Joutunen myymään täksi perjantaiksi suunnittelemani asennusajan Loimaan matkailuun. Satuisikohan joku liikkumaan väliä Nurmijärvi – Loimaa?
@ernest wrote:
outoja ohjeita miks ei soita rakennus valvontaan ja kysy paikkakunnan säännöt ? yks puhelinsoitto eikä propleemia 😳 vai pitääkö niitä tahallaan hankkia !
Monasti kannattaa vain olla hiljaa ja tehdä mielensä mukaan. Nukkuvaa karhua on turha herättää.
Päitelläänpä vähän…
Sitten edellisen postauksen on tullut asennettua kustom-henkiset peilit, tilailtua Saksasta Tojon renkaat ja maalailtua vanteet (signal red). Lisäksi olen sovitellut Bx Gti:n etupenkkejä.
Hieman tässä alkaa kiire painaa, kun perinteinen ajoonottoajankohta lähestyy. Pitäisi päästä Amerikan autoshoun harrasteparkkiin pääsiäisenä… Lähinnä penkkien sovitus on se homma, joka tuossa vetää tiukaksi. No voihan sitä hätätapauksessa vanhallakin penkillä vielä kiikkua tuon ajokerran. Keli saattaa myös aiheuttaa oman haasteensa.
Eilen tein ensimmäisen pikasovituksen bexin penkillä. Kyllä se siihen istahtaa, kunhan vain alle laittelee sopivat korokkeet.
Bexin penkki on hieman kapeampi, lattiapinta-alan tarve on muutoin aikalailla orkkispenkin luokkaa. Selkänoja on bexin penkissä hieman tukevampi, mikä syö hieman polvitilaa takaa. Mutta ensiarvioiden mukaan normiaikuinenkin kuitenkin tuonne taakse sopii.
Ajattelin rakennella 50×20 kanttiputkesta sellaisen sovitteen, jolloin lattiaan ei tarvitse porailla uusia reikiä… Täytyy laittaa kuvia, kun niin pitkällä ollaan.
@Akaile wrote:
Entäpä gs-penkit? Tyyli on lähellä amin tyyliä ja taakse jää jalkatilat. Korkeus on sama kuin sätkän penkissä kun alle laittaa cx:n kaltevuuden säädön.
Onko hyviä edukkaasti tarjolla?
Jossain muistan nähneeni kuvan bexipenkkisestä amista… Jääkö taakse jalkatilaa, jos bexin penkit eteen ruuvaa?
Bexin penkkejä lienee paremmin tarjolla. Sellaisia saapi myös tarjota. Mieluummin jotain muun värisiä kuin sinisiä.
Ihan sietämätöntähän tuo Eläkeläisten musa on 🙄 . Mutta pirruutani äänestin porukkaa sekä finaalissa, että superissa. Oli muuten ensimmäinen kerta euroviisujen katseluhistoriassani.
Sinäällään koko euroviisukarsintatouhussa oli selvä rahastuksen maku. Asian olisi voinut hoitaa yhdellä rupeamalla, nyt karsintoja ja finaaleja oli aivan turhaan.
Tuo voisi kyllä olla jotain… 😉
Kierrosalue on vain sellainen, ettei kovin huimaa kyytiä ole tarjolla. Joku varmaan muistaa ulkoa, jotta millä kierroksilla perus kutonen pörisee 80 vauhdissa? Ja paljonko olikaan vääntöä tarjolla?
Jos tuon kiisselin vääntö riittää, niin jokin ylennysvaihde vain väliin ja menoksi…
Eipä tarvitse kauan miettiä. Amilla, kun ei muuta vaihtoehtoa ole
-
JulkaisijaArtikkelit