Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@kari80 wrote:
Snail sivuilla myytävänä todella hieno Ami8 ja nelkun osia…käykee kurkkaamassa
terv. KariMakee laite. On vain hieman vaikea saada pysymään tuollaisena, täällä Suomessa.
Juu, kauhiast paljon onnea, vielä näin netistikin!
Minusta tuossa kuvassa on selvästi tähtäys menossa. Kohta lähtee isku isin nokkaan 😆
Paljollako monistat tuollaisen?
@Masa wrote:
Itselleni vastaavanlaisen rakentelin ja hyvin tuntuu toimivan. Ja mikä parasta sillä voi kantata pitemmätkin pellit.
Kätevä laite kerrassaan. Paas laittaen kuvia tuosta omasta toteutuksestasi…
@amikasi wrote:
Arvaukseni on, että amikutosen vertailukohta on C3 ja siihen ikäalennus.
Tai sitten C1, kuten minun ami8:ssani…
@amikasi wrote:
AKY kirkkonummi
RRG A-katsastus Kaitaa
XUT Herttoniemenkatsastus Kaitaa
AMZ K1 katsastus NöykkiöKirkkonummelta sain pari kuukautta sitten ZYN-alkuisen kilven ja Tuusulasta vajaa kk sitten ECI-alkuisen.
@Wonderi wrote:
Menee kuulemma niin että konttorin varastohyllyn kilpikasasta saa valita sopivan kilpiparin.
Periaatteessa ei, mutta silmien räpyttelyllä kyllä.
Törmäsin tähän, kun toissaviikolla reksiteröin bexiä. Ensin tarjottiin kilpeä, jonka numero loppui kolmioseen. Auton aiempi kilpi oli kuitenkin loppunut ysiin määrittäen myös katsastusajan (vuosikatsastus oli vielä voimassa). Niinpä kasaa pöyhittiin sen verran, että ysiloppuinen kilpi löytyi.
@Akaile wrote:
Tällöin kaasu pohjassa ajaessa imua mahtuu 21+24mm=45mm aukosta koneeseen ja tuolla Weberillä vastaava olisi 28+28=56mm täydellä kaasulla.
Tuosta pitäisi laskea pinta-ala, jotta olisivat vertailukelpoisia. Meinaan silloin saisi oikeamman kuvan.
Kyllähän tuo sätkässäkin toimii, jos suuttimet ja muuta asetukset ovat kohillaan. Voisi noin toiminallisesti verrata yksikurkkuiseen sätkän kaasariin. Virtaukset vain ovat paremmat, kun iso hole on jaettu kahtia… Käy kovempi suhina noin suhteessa.
Ei eroa, paitsi ne kilvet.
Eli, käppäilin konttorille ja näytin rekisteriotetta. Ystävällinen virkailija totesi, ettei mitään erikoisia temppuja tarvita. Vain liikenteeseen palautus/omistajan vaihdos 10,20€ ja uudet kilvet (tunnus vaihtui) 12€.
Liekö tuossa jokin määräaika, minkä sisällä rekisteristä poistosta homma menee näin lyhyen kaavan mukaan. Siis ei eroa sen kilvet säilyttävän poiston kanssa. Tässä autossahan oli vielä edellinen katsastuskin voimassa ensikuun loppuun.
Jopa kilven numero valittiin siten, että viimeinen numero säilyi samana.
Ei muuta kuin kovaa ajoa, jotta paikat notkistuu ennen seuraavaa katsastusta.
Hydevuoto paikallistettu yhteen hydesäiliön vieressä olevan paluuletkun päähän. Napsautin sentin pois letkun päästä ja työnsin takaisin liitokseen. Se kohta hoidettu.
Kaasari on oikeaa mallia, vaan säädöt saattavat olla mettässä. Tosin oli kaasarin kylkeen jätetty katkennut johdon pätkä ehjän ollessa kaasarin alla lepuuttelemassa. Ja ilmanputsarin putkilokin oli irti… Johan noista löytyy korjauskohteita.
Huomenna menen selvittämään rekisteriin palauttamista. Onko muuten tietoa, onko eroa (paitsi uusien kilpien osto) tilapäisen liikenteestä poiston ja liikenteestä poiston välillä?
Auton tarve toistaiseksi tyydytetty. Edellyttäen, että saan juuri hankkimani bexin vireeseen.
Paikallisen seurakunnan kanttori, 70v, lahjoitti minulle juuri kilvistä poistetun ’89 16 TRS:n. Hydenesteet tulevat pihalle 25km:n matkalla ja juuri uusittu kaasari kenkkuilee. Katsotaan, tuleeko tuosta vielä auto.
Vähän toisinpäin…
Eli, amissa ei rattilukko mene päälle. Muutoin lukko toimii ihan normaalin oloisesti, mutta lukkoasennossa tai sen lähellä on, sanoisiko, hieman tahmaa ja rattilukko ei naksahda päälle kuin harvoin.
Saako tuon lukkohylsyn jollakin helpolla konstilla pöydälle tutkittavaksi ja putsattavaksi?
Lämpömittarin anturi se on. Siinä oli sellainen pieni lämpövastus, joka sai hieman kipeä. Särki oli, vaan ei tippunut venttiilikoneistoon…
Jotain Akailen mainitseman tapaista olen pannut merkille tuolla kotikoneessa (Ubuntu 9.xx). Eli, palatessani viesteistä pääsivulle, muuttuu resoluutio usein sellaiseksi, että sokeakin näkee tekstin. Olen ihmetellyt tuota, vaikkei se häiriöksi asti olekaan muodostunut.
Käytössäni koti- ja työkoneen välillä on tuo ero, että työkoneessa on suora linkki forumiin ja kotikoneella menen yleensä Killan pääsivun kautta.
Pääpiirteissään tuo käännös löytyy tuosta viestiketjun ensimmäisestä viestistä…
Ja kuvat kertoo loput.
-
JulkaisijaArtikkelit