Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei sittenkään… Siis hävinnyt välke, vaikka hieman vähenikin ja lataus tyhjäkäynnillä parani. Noh, ehkä tuon kestää.
Sellainen huomio tähän keissiin, että jarruputket ovatten ko. yksilössä sellaista kestävämpää laatua. Mitä lie seoskamaa. Eivät ainakaan ruostu kovin helpolla. Aina tietysti voi täristä poikki.
Pidä käsijarru hyvässä säädössä, niin se ajaa toisen piirin asiaa…
Ps. Takailmausruuvit pitäisi aueta sovinnolla. Niin ne ainakin viimeksi…
4.10.2009, 17:02 vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152388Tuollainen linkki vilahti tuolla chatin puolella, kun väänsin juttua yhden sveitsiläisen kaverin kanssa.
@maddis wrote:
tuntuu olevan hankaluuksia löytää järkevänhintaista nestettä jota sinne voisi laittaa tilalle, kun käsittääkeni DOT4 tai varsinkaan LHM ei passaa.
No ootha sie kovapää :D. Kyllä sinne voi dot4:set laittaa, kunhan vain pumppaat sen verran läpi ilmausruuvien kautta, että vaihtuu kokonaan.
Lehmää ei sitten ainakaan takajarrujen tiivisteet kestä, etupäästä en ole ihan varma.
Ilman muuta kuvat kiinnostaa. Mielessäni on jopa käynyt, jotta naputtelisin lipan alumiinista.. Pitäisi vain ensin kehitellä hyvä malli.
Nimim. En tiedä osaanko naputella gansterilipan, kun en ole koskaan kokeillut
Jotta ploki pysyy ajantasalla, niin mainittakoon täälläkin, että laturi vaihtui auton mukana seuranneeseen ylimääriseen. Latausta löytyy nyt myös tyhjäkäynnillä.
Vaihtelinpa laturin auton takakontista löytämääni ja nyt lataa tyhjäkäynnilläkin. En jaksanut sen pidempää testiä tehdä, mutta uskon, että vikullelukin loppui saman tein.
Voe humpatti, sanon mää 😯
Olen tullut hieman vainoharhaiseksi putoilevien muttereiden suhteen. Pojan kiinanihme, kun pudottelee pultit ja mutterit pitkin teitä, vaikka olisi työkaluillakin kiristetty. 🙄
@PienempiOlli wrote:
Sen vaijerin pois otto kestää 5min jos haluaa sen vaijerin varmuudeksi mitata.
-OlliIhan normisätkän vaijeri sopi mainiosti. Eikä ollut kovin kalliskaan tuolla Artikkelissa. Vanhan vaijerin tosiaan otti pois viidessä minuutissa, mutta uuden laitto takaisin otti 10. Lähinnä aikaa vei vaijerin säätö, kun kiristysmutterit ovat siellä rintapellissä aika ahtaassa kolossa. 16 ja 19 mm kiintoavaimet eivät tahtoneet mahtua kääntyilemään…
Tjaa, että vanhemman mallinen kaasari. Positiivisena piirteenä lienee se, että noita suuttimia saa moposportista, jos meinaan tulee tarvetta tuunailla tavaramäärää 😉
Tarkistin bensapinnan, kun kaasarin kansi oli sopivasti esillä. Kannen ja kohon keskikohdan väli oli 18mm, kuten käsittääkseni pitääkin.
Onko tankissa pohjaroppua? Jos roskat alkavat enemmän kiusaamaan.
No niin, alkoihan se pelittää, kun hieman potki. Bensan hajusta ja srobon vilkuttelusta päättelin, jotta vika on bensapuolella. Kun irrotin ilmanputsarin, havaitsin, että kakkoskurkun läpän päällä oli n. 3mm bensaa. Eli, hieman rikkaana oli seos
Syytä moiseen ilmiöön ei tarvinut kauaa miettiä – kaasarin kansi auki ja neulasuuttimen puhallus. Samamalla tuli havaittua, että tuossa oleva kaasari poikkeaa hieman sätkässä näkemästäni. Molemmilla kurkuilla oli samanlaiset uimurikammiosta vaihdettavat suuttimet (ei siis ykköskurkussa sen kyljessä olevan luukun kautta). Ykkösellä näytti olevan kokoa 125 ja kakkosella 75.
Uimurikammioiden puhdistuksen jälkeen kaasari nippuun ja peli käyntiin. Tyhjäkäyntiseoksen säätö ja työkalujen keräys.. Jokin käski vielä kokeilemaan ja eihän peli inahtanutkaan. Bensaletku irti kaasarista ja… ei mitään. Ei pisaraakaan tullut letkusta. Kun hetkeä aiemmin oli bensaa tullut kurkkujen täydeltä, niin tuntui omituiselta tuo bensan virtaamattomuus. Kun vieressä sattui olemaan paineilmaletkun pää, niin tujautinpa pienen tujauksen bensaletkuun. Tankissa lorinan ja korkissa suhinan jälkeen alkoi bensaa tulla letkusta. Oli ilmeisesti mennyt koko letku aivan tukkoon.
Saapa nähdä toistuuko tuo ilmiö, kun mömmö on edelleenkin siellä tankissa. Kaasarin saa kyllä pysymään puhtaana, kun lisää letkuun suodattimen (jota ei tallistani löytynyt).
Huomenna sen näkee, kun aamulla lähden työpaikkaa kohti.
@Akaile wrote:
Pelkästään tyhjäkäyntisuuttimen tukos kiusaa käynnistymistä, tarvii polkea lisää soppaa koneelle..
—
Ei ole tarvinut sahata 😉Mikäs olikaan tyhjäkäyntiseosruuvin perussäätö? 1,5 kierrosta auki?
Ei ole tarvinut tuotakaan sahata ennen lauantai-iltaa… 😥
Tällä hetkellä eniten epäilen tuota roskaa kaasarissa. Suodatinta ei tosiaan bensalinjassa näytä olevan.
Toisaalta tuo käynnistys muistuttaa tilannetta, johon törmäsin taannoin venttiilejä tarkistaessani. Olin ottanut toisen tulpanjohdon irti ja unohdin tietysti siihen tilaan startatessani. Vaati pitkän sahauksen kaasu pohjassa ennenkuin heräsi. Siitä epäilyni tulpan kuolemaan.
Ps. Tuli juuri soitto katsastuskonttuurilta. Mustat kilvet odottaa 😉
-
JulkaisijaArtikkelit