Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Vaihdoin eilen puolan => käyntiin kuin palmun alta. Mutta tyhjäkäynti kadoksissa. Ja jos päästää sammumaan, niin täytyy käynnistää pitkääään ja kaasu pohjassa.
Josko sittenkin bensapuolella tuo vika… tyhmäkäyntikakku takkuilee tms. (roska). Tai sitten toinen tulppa alkoi vetää viimeisiään ja tarjoilee kipunoita hieman verkkaan.
Tänään tullessani purjehdusreissulta tuossa yhdeksän aikoihin ami hukkasi käynnin kesken matkan. Sammuminen oli sen kuuloinen juttu, että kipunat eivät enää sinkoile.
Liekö puola sanonut sopimuksensa irti… Kärjet/konka – linjalla ei ole vikaa, kun on järjetönsytytys. Voihan sekin toki olla mykistynyt. Onneksi noita puolia tuli pari ylimääräistä kappaletta auton mukana seuranneessa osakasassa. Ja yksi 123:nenkin löytyy.
Ensimmäiset 7500km tuo ami olikin itse varmuus.
Huomenta!
Onko amin kytkinvaijeri sama kuin sätkässä (vaikkapa kutosessa)?
Alkoi petaalin seutuvilta kuulua rusahteluja. Vaijerihan siellä ensimäisiä säikeitään oli katkonut…
@Isoo-Jukka wrote:
Amin kone on korkeampipuristuksinen ja lisäksi se “turbo” ja sen mukaan optimoitu kaasari antavat ne pari lisäheppaa.
Tuossa ei ole turboakaan, vain vaparisuodatin tällä hetkellä. Tallin lattialla on kyllä mukana seurannut amin kone. Ei tämän auton alkuperäinen, mutta amin kumminkin. Siinä on turbon lähtö paikallaan. Pitäisiköhän… 😉 Mutta kun tuo nykyinen toimii muuten kuin se kuuluisa vessa…
Toisaalta lattialla odottaa myös 652-pyttyinen kone, kammen vaihtoa.
Ei lopu rojektit.
@PienempiOlli wrote:
Eikös sulla pitäis olla 32hp vai onko kone vaihtunut?
-Olli
Nokalla on perussätkän tehdasvaihtokonekone tms. vuodelta 92′.
Eikö tuo 32 ole tehty purstuksen ja nokan eroilla, ei kaasarin? Jolloin teho on n. 29, ainakin ollut.
@Jasu wrote:
Laite on ikäänkuin plotteri (siis laite joka piirtäisi kynällä paperiin, mutta kynän tilalla onkin terä joka leikkaa teippiä) joka tekee tämän halutun toiminnon eli teipinleikkuun tässä tapauksessa.
Juu, kyllä tuo “irtokirjainten” tuottaminen noin onnistuu. Tai jopa jonkin kuvion. Olen jossain messuilla tuon aktionin nähnytkin. Mutta kuinkas on vain yksinkertainen värin suihkiminen tarrapohjalle? Eli, paperin tilalla tyhjä tarra, mihin teksti sitten värjätään… Ja niin, että kestää tuulen ja tuiskun (vaikkei ami todennäköisesti tuota tuiskua kohtaakaan).
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Nehän tekee minkälaisia tarroja vain nuo teippari liikkeet joita on ympäri Suomea,,,
Esim: Henkalla on etelässä sellainen yritys..
Yksittäis kappale saattaa olla hintavakin,, mutta sarjana saattais saada edullisemmin..
Arvelen?? 😉Juu, Henkan putiikin tiedän. Mutta olen käsittänyt, jotta tämä tarpeeni menee hieman ohi päätoimenkuvasta. Henkka voi korjata, jos olen väärässä.
Nykytarratekniikka on minulle sen verran vierasta, etten tiedä saadaanko niitä tehtyä periaatteella “teksti kompuutteriin ja tarra printteristä pihalle”. Jos tuolla tavalla saa ulos muutakin, kuin kirjekuoren osoitetarroja, niin sitten tällainen yksilöity takaikkunatarra voisi olla kohtuuhintainen.
Tietysti toinen latu on se, että minun lisäkseni sata muutakin haluaa juuri tuon tekstin tarrana.
Yhdellä kaverilla sattuu olemaan samanmoisen koneen alakerta jouten. Taidan aloittaa sen swappaamisella.
Pitäisi olla jopa toimiva startti
Juu, hieman välillä harmittaa, kun en hyödyntänyt ingenjöörin tietämättömyyttä. Toisaalta nyt vakuutukset yms. maksut ovat alimmalla tasolla.
Ps. Saako jostain tekstitarroja yksittäiskappalein? Siis sellaisia takaikkunatarroja? Vai pitääkö turvautua irtokirjaimiin, kun aattelin laittaa takaikkunaan tekstin “Koita ite 29 hepalla”.
Kun noita papereita katselee, niin omamassa 750 ja kokonaismassa 1050. Tuosta tulee erotukseksi 300kg. Ja meniköhän se niin, että yksi matkustaja on 75kg. Neljä tuollaista tekee juuri tasan 300kg ja tavaralle ei jää mitään. Saattoi olla, että näin vanhoissa käytetään matkustajista 65kg painoa ainakin takapenkkiläisistä. Mutta viides ei silti mahdu kantavuuden sisään.
Ps. Hiilidioksidi päästöt ovat kokonaismassasta laskettu lukemaan 111g/100km. Kaavaa ei kerrota tuossa päätöspaperissa, ainoastaan, että näin on laskettu.
Kun ei ole mitään muita oireita kuin tuo latauksen heikkous pienillä kierroksilla ja jännitteen vaihtelu kovilla.
Virtalukko toimii kuin unelma, auto käynnistyy pelkällä ajatuksella yms. Se mielestäni sulkee pois nuo laturin ulkopuoliset tekijät. Olisiko hiilet lopussa? Täytyypä vähän tutkia, ovatko vaihdettavissa helposti tuossa laturimallissa, joka autossa on…@Musta Hattuinen Mies wrote:
😯 Elä nyt ala pillaan siistiä ulkonäköä noinkin asiallisen näköisestä kulkimesta… ❓
Noh, ehkä ne liekit jää tekemättä, mutta maskia olen aatellut ihan tosissani. Musta olisi vaihtoehto, mutta turhan kolkko. Selkeästi korin väriä tummempi vihreä sen sijaan voisi toimia…
Nykyisin maski on sellainen ruosteen kellastama…
@amikasi wrote:
Monipaikkainen tuli? Itselleni sain viisipaikkaiseksi, jos sillä on nyt mitään väliä.
Kyllä se nelipaikkaiseksi jäi. Kun hollantilaisissa papereissa ei ollut selvää merkintää, niin käytettiin vaa’an näyttämää. Tyyppikilvestä löytyvään kokokonaispainoon ja punittuun omapainoon ei jäänyt tarpeeksi eroa viidelle hengelle. Pohdiskeli jopa kolmen hengen kantavuutta, mutta päätyi muminassaan neljään ennen kuin ehdin hiutaista 😉
Tyyppikilven mukaan omapaino olisi ollut 710, mutta vaaka näytti 750, vaikka tankki oli melkein tyhjä, eikä muutakaan ylimääräistä ollut matkassa.
Ainakin amin tullipapereissa oli painosta johdettu päästöarvo, joka sitten vaikutti autoveron määräytymiseen. Uskoisin samaa lukemaa käytettävän myös tulevassa vuosimaksussa.
Paprut ovat kotona ja muisti ei tulosta, joten en voi tarkistaa lukemia.
-
JulkaisijaArtikkelit