Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 436 - 450 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Eriskummallinen ongelma #150889

    Aika ongelmaan olet törmännyt. Mistä kohdin tuon kokoinen suutin löytyy kutosessa? Käsitykseni mukaan kurkkujen orkkikset ovat 102,5 ja 87,5.

    Tuon ensimmäisen voi korvata 105:lla, jolloin kulkee paremmin, mutta katsastuksessa saattavat itkeä, mikäli on uudempi kuin ’77.

    Tuolta löytyy suuttimien paikat.

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIJON KUJJEILUT 2009 #149551

    Mei myrskyn puolelle tuo retkitaivas. Nyt ilmestyi lauantai-aamuksikin homma, josta en voi livetä. Eli, kyllä jää kujjeilematta tänä vuonna. 🙁

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIJON KUJJEILUT 2009 #149549

    @txk wrote:

    MUIKUT!!!

    Tuo kyllä on aika hyvä motivaattori hurauttaa 700km :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: KUOPIJON KUJJEILUT 2009 #149547

    Pilviä retkitaivaalla…

    Huomasin juuri, että kummityttöni pääsee ripille sunnuntaina (lue: niistä bileistä ei voi olla poissa).

    Tarkoituksemme oli tulla paikalle lauantaina puoliltapäivin ja poistua sitten kaikessa rauhassa sunnuntaina. Perjantaiksi toki suunnittelimme lähtöä, mutta kohti Savitaipaletta, erään kamraadini mökkiä. Sieltä sitten piti ajella Rautalammille.

    Motivoikaapas nyt minua muuttamaan suunnitelmia siten, että tulisimme paikalle jo perjantaina (mökin omistajan ystävyyden menetyksen riskillä :mrgreen: ) ja poistuisimme sitten lauantaina n. kuuden aikaan illalla. Myöhemmin ei oikein voi, kun amissa on niin surkeat valot, eikä pikkukundikaan jaksa…

    vastauksena käyttäjälle: 3CV / Ami 6 takajarrurumpu #153124

    Onko tuo laakeripesä normaalia isompi vai pienempi? Jos isompi, niin voisiko normaalimmasta rummusta sorvailla sorvilla tuollaisen 76mm version?

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151402

    @Isoo-Jukka wrote:

    Idea on lähinnä mahdollistaa jouheva liikkeellelähtö vaihde päällä ja kytkinpoljin ylhäällä vain kaasua painamalla esim. 2 vaihteella kaupunkiajossa. Käytännössä vaihteiden vaihtotarve ja kytkimen käyttö puolittuu. Bensankulutus alenee kytkintä oikein käytettäessä.

    Eli, jos oikein ymmärrän, tuo härpäke vain irroittaa laatikon ja koneen toisistaan kierrosten laskiessa tietyn rajan alle. Paikallaan voi laittaa ensin pykälän päälle, koskematta kytkinpetaaliin, ja sitten tarjoilla kaasua, jolloin keskipakoviritys ottaa kiinni rajakierrosten yläpuolella.

    Hitaasti ajaessa, rajakierrosten tuntumassa, keskipakoviritys ottaa kiinni, vapautuu, ottaa kiinni kierrosten mukaan. Sopii juuri kruisailuun.

    Jukka, eikun varastoja kaivelemaan ja sopivaa hintaa miettimään… Tuossa olisi minulle sopivaa iltapuhdetta talveksi, kun virittelen tuon paikalleen.

    Onko levylaatikon ja rummullisen välillä kovin paljon eroa kytkimen kannalta?

    vastauksena käyttäjälle: Killan 50 v-juhlat – "SÄTKÄLÄN SÄPINÄT" 18.-22.7.2012 #152376

    Miten olisi “Finnish Open 2cv Meeting” tms… 😉

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151400

    @Isoo-Jukka wrote:

    Kutosen keskipakoiskytkin sopii ihan normaaliin lootaan, itselläni on käytössä sellainen Kallefaaraossa. Osat ovat melko hankalia löytää. 2CV-puolella tuo keskipakoiskytkin oli mallissa 2CV6 E. Suurin ero on liki 2 kertaa leveämpi rumpu wanhuksen vastaavaan verrattuna.

    Mulla ehkä on jotain ylimääräisiä tollaisia osia, mutta näin muistinvaraisesti paras olla lupaamatta tarkempaa.

    Mitäs tuo “2 kertaa leveämpi rumpu” käytännössä meriteeraa? Tuleeko ahdasta jossain?

    Onko tuossa keskipakokytkinvirityksessä kytkinpetaali vai onko tuo ajoltaan enemmän sellainen “käsin vaihdettava automaatti”?

    Tuossa amissani on siis käsittääkseni perussätkän tehdasvaihtokone vuodelta ’92 ja amin oma levyllinen loota. Mitäs haasteita tuo tuo mukanaan, mikäli Jukka löytää ja kohtuudella myy 😉 nuo keskipakopalikat?

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151395

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    No!
    2cv:ssä ei ole missään mallissa ollut vapaakytkintä,,, vain Wanhoissa henkilö waunuissa on keskipakokytkin…

    😉

    No voesun… No sitä keskipakoista tarkoitin. Siitä kaipaan lisäinfoa. :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Gansterilippa #153119

    Itselleni vastaten… “external sun visor” toi mm. tuollaisen tuloksen.

    vastauksena käyttäjälle: Peltiä pk-seudulta? #153005

    Minä olen ostellut Nurmijärveltä Valteelta. Myyvät mielestäni kohtuuehdoin…

    http://www.valtee.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151393

    Terve!

    Kun olen tuota amia kustomoinut hieman sellaiseen cruising-aatteen suuntaan, niin tulipa mieleeni härpäke nimeltä vapaakytkin. Onhan kuulopuheiden perusteella sätkään asennettu automaattilootakin, mutten ehkä ihan niin isoa palaa viitsi haukata.

    Eli, miten tuollainen vapaakytkinviritys istuisi peruskutosen koneen perään? Mitä plussia ja miinuksia tuohon liittyy? Onko se ihan ns. bolt-on -viritys vai isompikin vaiva? Löytyisikö keneltäkään palikoita?

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #151710

    Siihen on vaihdettu kutosen katto minua edeltäneen omistajan toimesta.

    vastauksena käyttäjälle: Biili Hollannista – flossen amiploki #151391

    Otapa tuosta nyt selvää… Minulla Tulli halusi katsastustodistuksen. Luulisin heidän käyttävän todistusta lähinnä kunnon määritykseen. Kun eivät viitsineet kävellä pihalle autoa katsomaan.

    Eikä ole vielä veropäätöstä näkynyt. Johan se arvioitu pari kuukautta alkaa olla täynnä. Kuulin juuri juttua yhdestä tuodusta Xantiasta, jonka päätös ei kolmessakaan kuukaudessa selvinnyt. Taitaa Tullissa olla kädet täynnä vanhojen päätösten oikaisuja…

    vastauksena käyttäjälle: Uusi ajoneuvoluokka tulossa? #152774

    Ettei vain mentäisi ojasta allikkoon… Kuten monessa verouudistuksessa. Jostain mukas saadaan vähennystä, mutta ns. veropohjan laajennuksen myötä otetaan kaikki tuplana takaisin.

    Rättäriharrastaminen, kun on nyt jo niin halpaa (vakuutus+vero 25€/kk), että lähes kaikki muutokset veisivät sitä kalliinpaan. Ja tuollaiset ‘vain päivällä’ -säännöt vielä päälle.

    Noh, olen aika skeptinen tuon läpimenomahdollisuuksista, kun samaan aikaan halutaan vanhat autot pois liikenteestä ja romutettavaksi.

Esillä 15 viestiä, 436 - 450 (kaikkiaan 874)