Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kaikki mukaan #150116

    Ei perskuta. Joudun vetämään kankeliin. 3.5. on poijan rippijuhlat ja pelkään pahoin, että olen tiiviisti mukana juhlien järjestelytoimikunnassa 2. päivä. Saattaa jopa palaa vappuajelukin…

    vastauksena käyttäjälle: ’65 maski ja vilkut #149958

    @Jalppis wrote:

    Maski löytyi ja laitoin yv:tä!

    😆

    Paas ottaen täppä pois kohdasta “YV ei sallittu” tms. Olisi helpompi vastailla 😉

    vastauksena käyttäjälle: ’65 maski ja vilkut #149956

    @Jalppis wrote:

    Miulta pitäisi löytyä tuollainen maski. Kunhan löydän, niin laitan yv:tä. 8)

    Mainiota, ellen sanoisi fantastista 😉

    vastauksena käyttäjälle: Kuka tunnistaa #150122

    Voihan sitä hätätapauksessa käyttää irtokirjaimia tai taiteilla sellaisen lapun, joka minulla oli juhlatapahtumassa. Jos vielä laminoisi lapun, niin pysyisi helpommin siistinä.

    Mutta saattaisi sitä jonkin siivon tarrankin ikkunaan lätkäistä…

    vastauksena käyttäjälle: ’65 maski ja vilkut #149953

    Josko sitten vielä hieman himmentyneen maskin löytäisi… Tuollainen uusi ottaa vähän liikaa silmään tuollaisessa puolikiiltävässä pelissä.

    vastauksena käyttäjälle: Kaikki mukaan #150109

    No mikä ettei… Tulen, jos vain muilta kiireiltäni kerkeän.

    vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149302

    Kyllähän se tahtoo niin olla, että mukavuus kärsii jousituksen jäykistämisen myötä. Tai no, riippuu tietysti mukavuuskäsitteestä. Jos tykkää ajella mutkatietä reippaasti, niin jäykempi jousitus voipi siinä tilanteessa olla mukavampi. Jotkut jopa haluavat tuntea kuopat takalistossaan 😆

    Kyllä chanelointi antaisi sekä tyylikkään ulkonäön, että mukavan kulun, ihan perinteisellä pehmeydellä.

    Mutta voisihan sitä olla hauskaa koittaa pakun jousia. Ja superin kallistuksenvakaajaa. Kun jo nyt tahtoo mutkatiellä tulla kaiken maailman ooppeleita perävalot edellä vastaan. Ei se kiihtyvyys, mutta jarrujen tarpeettomuus :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149300

    Sattuipa silmiini tällainen sepustus, joka sattumalta vahvistaa käsitystäni kierrejousen katkaisun vaikutuksesta joustojäykkyyteen… jäärä, mikä jäärä 😉

    “Jousen jousivakio k lasketaan jousilangan keskihalkaisijasta d, jousen keskihalkaisijasta D ja joustavien kierrosten määrästä n kaavalla

    k = (G * d^4)/(8 * D^3 * n)

    Kaavassa se ^ tarkoittaa potenssiinkorotusta ja G on käytettävän materiaalin liukumoduli, vedetyllä jousiteräslangalla G = 81500 N/mm^2. Tulos on laatua N/mm.

    Otetaan esimerkki: kynäjousitolpan jousi on sisähalkaisijaltaan 60 mm (keskihalkaisija siis 70 mm), langan vahvuus on 10 mm ja joustavia kierroksia 10. Kaavaan sullottuna tulokseksi saadaan jousen jousivakioksi 29,7 N/mm, eli jousen puristamiseksi yksi milli tarvitaan 29,7 N.

    Rälläkkä käy ja jousesta poistetaan kolme kierrosta, joustavia kierroksia on siis 7. Luvut kaavaan ja tulos on 42,4 N/mm eli jousen puristamiseksi yksi milli tarvitaankin nyt 42,4 N.

    Samanlaisia tuloksia antaa myös tämä Java-sovellus, siinä voi arvoja kokeilla ihan itse:

    http://www.tech.plymouth.ac.uk/sme/desnotes/Spring2.htm”

    vastauksena käyttäjälle: Alumiinin hitsaus #149881

    @ernest wrote:

    👿 ennenkuin aloittaa hitsaan/juottaan pitää pinnat putsata mekknisesti hyvin hapettunut pinta sulaa huonosti, myös hitsaus lisäaine jos ei ole ollut ilmatiivissä paketissa ! 🙄

    Tuo ym. menetelmä ei ilmeisesti ole ihan arka kohteen valahtamiselle, kun lämpölähteeksi riittää nestekaasupoltin. Jokin kemiallinen prosessi sitten nostaa lämmön sulamispisteeseen, jolloin lopputulos on enemmän hitsuuta kuin juotosta.

    vastauksena käyttäjälle: Alumiinin hitsaus #149878

    Kuis tämä http://www.roadmachine.fi/technoweld.html?

    Onko muuten joku kiltalainen kokeillut?

    vastauksena käyttäjälle: 20. Maailmankokous Suomessa? #135658

    Ok, nyt ymmärrän.

    Tuo sivun sanamuoto vain hämäsi.

    Ketkä tuosta noin konkreettisesti äänestävät? Tsekin kokouksen osallistujat? Eri maiden 2cv-yhdistysten hallitusten jäsenet? Jotkut muut ohikulkijat?

    vastauksena käyttäjälle: 20. Maailmankokous Suomessa? #135656

    Mikkee se tämä on? https://www.2cv.fi/wm2013/

    Joko tuo on päätetty?

    vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149285

    @AK 5 wrote:

    Eikös sen voi tehdä myös pakuun ja se vasta hauska “oliskin”

    Luulen, että tuosta tulisi oikein hauskaa. Kun vielä shoppaisi ja muutoinkin madattaisi kaikin tavoin koko vehkeen…

    vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149284

    @PienempiOlli wrote:

    Jos rättärillä haluaa ajaa matalana on etustoppari poistettava, muuten hajoaa runko.

    Tartunpa vielä tähänkin… Jos leijailen löysin jousin 5cm vakiota alempana, pitääkö etustoppari (vai stopparit?) poistaa? Olen ollut havaitsevivani, jotta jousipöniköiden etupäät tapaavat maata ennen minkään stoppareiden vastustamista. Tämä siis ajettettaessa jonkin esteen tai routaheiton yli liian kovaa.

    vastauksena käyttäjälle: Channelointi ? #149282

    @Jasu wrote:

    Jousta lyhentämällä jousen jäykkyys ei muutu, ainoastaan joustovara lyhenee. Syystä että, jousivakio ei muutu miksikään…

    Mitens se nyt menikään… Olet todennäköisesti oikeassa, mutta väännänpä lämpimikseni 😉

    Kierrejousi on kuin mutkalle väännetty pitkä sauva. Jousto tapahtuu siten, että sauvan päistä otetaan kiinni ja pyöritetään eri suuntiin (VW kuplassa tuo jousen vääntäminen mutkalle on muuten päässyt unohtumaan). Jos sauvaa lyhennetään, niin mitä tapahtuu? Olen kuullut väittämän, että jäykistyy, mutta syytä en sen tarkempaa ole miettinyt. Ja melkeinpä olisin edelleen samaa mieltä, kun ajattelen jotain keppiä tms., jota yritän käsissäni kiertää…

    Olen avoin vastavakuutteluille.

Esillä 15 viestiä, 586 - 600 (kaikkiaan 874)