Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 646 - 660 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Taktak…. koneen soundi osuu kuulohermoon #146341

    Otinpa vielä vasurin pytynkin pois ja kas, sieltä se todellinen äänilähde löytyi. Kanki kolisee alapäästään… 😥

    Jottei auton käyttöarvo säilyy, heitän jossain välissä kutosen koneen takaisin ja fiksailen sitten tämän virikoneen myöhemmin. Todennäköisesti nokka menee samalla hiontaan, jotta siitä tulee hieman maantieystävällisempi… Olisikohan 288-astetta hyvä? Sellaisia tuolla maailmalla myyvätten katumoottorin piristykseen.

    vastauksena käyttäjälle: Taktak…. koneen soundi osuu kuulohermoon #146339

    Otin tuossa joutessani oikean pytyn irti ja kas sieltä löytyi väljää kiertokangen yläpään helasta. Huomenna otan auki toisen, vaikka kilkatuksen taajuudesta voipi päätellä, että vain yhdessä on vikaa.

    Tuo hela pitää kuulemma sovittaa paikallaan männän tappiin. Temppuun on olemassa jonkinlainen työkalu. Millaisen profiilin tuo kalu hioo? Siis koko helan pituudelta samaan halkaisijaan vai helan päistä hieman väljemmin ja vain keskikohdalta tiukasti?

    vastauksena käyttäjälle: Taktak…. koneen soundi osuu kuulohermoon #146335

    Terve!

    Kiertokangen yläpään helaa veikattu syyksi. Ei kai auta muu kuin napata sylinterit ulos ja katsoa…

    vastauksena käyttäjälle: Kulttuurisätkäilyä Taaborille #144835

    Terve!

    Eipä tuo Taabori pääse unohtumaan ja kun sätkä on tallissa, niin ei sekään.

    Joten kyllä kulttuurisätkäily on mielessä.

    Jos oikein tulkitsen vastauksia, niin suurimman kannatuksen saa Alangon konsertti 2.8. Siispä tapaamme silloin.

    Voisin ottaa vastaan ilmoittautumisia, mikäli halutaan varmistaa lippujen saanti. Ko. tapahtuma varmaan myydään loppuun.

    vastauksena käyttäjälle: Valokuvaus – OSIO #146004

    @espa wrote:

    Nämä tuskin täyttävät määrettä “kuvauksellisesti hienot kuvat” 😳

    Mutta ne tunnelmat ja tilanteet… 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Valokuvaus – OSIO #146000

    Aika vauhdikkaan kuvan tuo meidän poika otti…

    vastauksena käyttäjälle: Vaihdelaatikkoöljy #145957

    Kiittää ja kumartaa!

    Tuota litkua taitaa pullo löytyä hyllystä valmiiksi..

    Minkähän kokoisia ovatten nuo kupariprikat? Molemmat saman kokoisia? Ainakin ylemmän näkee konehuoneesta helposti ja siihen voisi prikkakaupan pihalla vertailla. Paitsi tulpan paksuutta eli prikan keskireikää ei irroittamatta näe.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145345

    @Akaile wrote:

    Aika jännä, että siihen jotain eroa tuli, koska kaasarin kurkut oli kuitenkin samankokoiset… Mutta hyvä että tuli 😉

    Kurkut ova samankokoiset, mutta muita pieniä eroja on. Tuo kuutosessa ollut kaasari näyttää hieman tuoreemmalta versiolta.

    On se vaan mukavaa, kun tuo kuljin kiihtyy ylämäkeenkin 8)

    Ps. Milloinkas visa tulikaan tyrkylle? Tuo kutostekniikkani on vuodelta ’82. Ja kaasari todennäköisesti samalta ajalta.

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145762

    @dieselflosse wrote:

    Tilasin käytetyn, mutta testatun laturin Sitroselta… Saapa nähdä, ehtiikö viikonlopuksi 😉

    Ehti hyvniin… Kummasti ilmestyi latausta, kun nokealle tuli ehjä laturi. Vielä, kun on tuo biltemasäätäjä, niin jännite pysyy nätisti 14V paikkeilla.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145343

    Heips!

    Kutosen kaasaria on nyt testattu. Päädyin suuttimiin 105/88, Nyt mennään mukavaa kyytiä koko kierrosalueen. Huippuja ei vain ilmiinny yhtään aiempaa enemmän. Taidan tyytyä toistaiseksi tähän.

    Jos oikein hifisteltäisiin, niin tuo ykköskurkun suutin voisi olla jotain 102,5 ja 105:n väliltä.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145342

    Nyt on sitten kaasari paikallaan, tosin vaijerit vielä irti. Päädyin irroittamaan moottoriöljyn täyttöputken. Siitä tuli sen verran tilaa, että pääsin etupuolen muttereihin käsiksi.

    Nuo kitkamutterit, jotka tuli tuonne koneen vaihdon yhteydessä laitettua, estävät normaalien lenkkiavaimien käytön. 13 millisinä ja hieman alkuperäisiä korkeampina nuo vievät tehokkaasti sen tilan, johon lenkki voisi sopia. Onneksi noita ei alvariinsa tarvitse irroitella.

    Toivottavasti Matkahuolto kiikuttaa laturin Nurmijärvelle tänään, jotta pääsisi taas pöräyttämään.

    Edit: Tuli juuri tekstari Matkahuollosta “Teille on saapunut lähetys…” 8)

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145340

    Huomenta!

    Kun tuo Sohvi tuossa vain seisoskelee laturia odotellen, aloin järkeillä, jotta tuota konetta on aiemmin käsketty tavallisen kutosen kaasarin avulla, miksen itse kokeile samaa. Ei kun tuumasta toimeen. Kaasari tuli eilen irroitettua toisen koneen päältä ja pääsuuttimiksi vaihdettua yhdistelmä 105/90.

    Pienen puhelinkonsultaation jälkeen säätelin bensapinnan 18mm:iin (siis kansi ylösalaisin ja kohon keskeltä mitta kannen tiivistepintaan (ilman tiivistettä).

    Homma jäi kesken, kun kiintoavaimeni ei kestänyt taivuttelua… Tänään bilteman kautta kotiin…

    vastauksena käyttäjälle: Penny Farthing – Projekti #144699

    Taas täytyy huokaista, on se vaan sen verran härö peli…

    Paljonko tuo painaa? Verrattuna jopoon…

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145761

    Tilasin käytetyn, mutta testatun laturin Sitroselta… Saapa nähdä, ehtiikö viikonlopuksi 😉

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145339

    Yhden, tässäkin viestiketjussa esiintyvän, dokun perusteella yhdistelmä 105/92 (vai mikä se oli) olisi hyvä kutosen koneeseen. Omassa virivirissä tuo 92 on liian suuri.

Esillä 15 viestiä, 646 - 660 (kaikkiaan 874)