Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145759

    Analyysini tuloksena tämä vaihdokaslaturikin näyttää olevan klesa. Käämi oikarissa maihin…

    Seuraavaa kokeiltavaa odottaessa voisi pohdiskella, mistä saisi helposti ja edullisesti uuden. Eli, mistä täällä pääkaupunkiseudulla? Artikkelista?

    vastauksena käyttäjälle: Penny Farthing – Projekti #144694

    Tulipa mieleeni, miten tuossa toimii tuo välitys? Eli, onko raskas vai kevyt polkea? Meneekö lujaa (no tietysti mikä tahansa vauhti tuossa korkeudessa hirvittää 😆 )?

    Kuinka jarru toimii? Tuntuuko, että lentää stongan yli? Voiko oikeasti lentää?

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145752

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Olisit samalla napannut sieltä Biltemasta sen “ämpäri” mittarinkin… Ei maksa muistaakseni hirveesti?? 💡

    Ka, eipä tullut mieleeni…

    Toisaalta, minulla on hämärä muistikuva, että jossain kaapin pohjalla (oman tai broidin) saattaisi tuollainen vanha, tyyliin sopiva, amp-laitos olla.

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145750

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kytke samalla vaikka amppeeri mittarikin siihen, niin näet eri kuormitus vaihto ehdoilla miten lataa ( valot päälle ja pois).. 💡 💡

    Voisin kytkeäkin, mutta ämpärimittalaitetta ei löydy hyllystä.

    Kävin juuri kääntymässä biltemassa. Nyt on sellainen Akailen sertifioima säätäjä följyssä. Tars vaan asentaa. Ehkä illalla…

    vastauksena käyttäjälle: Penny Farthing – Projekti #144693

    Terve!

    Hattu nousee täälläkin tuon valmiiksi saatetun projektin kunniaksi! Nyt vain liivipuku päälle ja päähän olkihattu. Kyllä kelpaa juhannusajelulla käydä.

    On se vaan makee!

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145748

    Huomenia!

    Sainpa tuossa laturivaihdokaan eilen paikoilleen ja kas… ei mitään vaikutusta. Latausjännitteen matalan tason syy lienee sittenkin laturin ulkopuolella. Tai sitten minulla on kaksi samalla tavalla klesaa laturia.

    Noh, eipä tuo lada-säätäjä niin kovin paljon maksa, joten taidan hakea sellaisen. Ja illalla laitan vielä irrallisen volttimittarin peliin, jos vaikka mittariston volttimittari olisikin kalibroinut itsensä lennosta.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145337

    Huomenta!

    Tunnetko varpaalla, koska kakkoskurkku avautuu? Meinaan vain, jotta onko keskialueen tehon puute ykköskurkulla vai joko kakkonen on raollaan.

    Sanoisin noin kokemuksen syvällä rintaäänellä 8) , jotta ykköskurkku kaipaisi 105:sta. Kakkoskurkun suutin voi sitten olla hieman pienempikin (esim. kutosen orkkis 87,5).

    vastauksena käyttäjälle: Kaasarisäädöt #145864

    Terve!

    Uutena sätkäharrastajana koitan tietoisesti pitää kyselykynnystä alhaalla. Vaikka minulla olisi jokin haiku vastauksesta, saatan silti kysyä varmistaakseni ja siksi että joku arempi kyselijä voi siitä saada neuvoa ja uusia ideoita.

    Ymmärrän senkin, että vanhemmat harrastajat leipääntyvät heille itsestään selviin kysymyksiin. Nämä itsestään selvyydet eivät vain ole selkeitä asioita uusille harrastajille, eivätkä välttämättä vanhemmillekaan, jotka eivät ole niin aktiivisia ropeltajia.

    Lähes tylyin vastaus, mitä vanhempi harrastaja voi antaa (ellei mennä alatyyliin), on jättää vastaamatta varsinaiseen kysymykseen ja viitata näppärään hakutoiminteeseen. Avainsanoihin perustuva haku ei avaudu, ellei tiedä mitä hakea. Paljon parempi on hakea linkki tai pari valmiiksi.

    Tämähän ei ole mikään tätä palstaa erityisesti vaivaava asia. Sama koskee lähes kaikkia jonkin harrasteen ympärillä pyöriviä saitteja.

    Suuttimien vaihteluiden vaikutuksista olen koittanut kirjoitella tuohon aloittamassani topikissa: http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=3683

    Vähän pitkähän tuo on luettavaksi, mutta ehkä siitä jotain tiedon murusia heltiää. Suutinkoot ovat sitten ihan v-rallaan sinun keissiäsi ajatellen.

    nimim. muutamatuhat autoaiheista viestiä muille kuin sätkäsivuille kirjoittanut

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145744

    Otinpa tuossa joutessani laturin pöydälle. Jos oikein ymmärrän, on laturissa kaksi käämiä (neljä langan päätä). Kolme noista päistä näyttäisi olevan yhdessä mitättömällä vastuksella ja yksi roikkuu ilmassa.

    Taitaa vaihtolaturi ollakin ainoa järkevä korjauskonsti.

    vastauksena käyttäjälle: Laturi #145842

    No, minähän matkaan Siuntioon, jahka selkä antaa myöden ajella…

    Mokoman takaosasto, kun veti eilen jumiin sulkaa hakatessa 👿

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145737

    Kyllä siinä niin taisi käydä, että laturi sanoi sopimuksensa irti. Riippumatta laturiin perään kytketyn jännitteen reitistä mittarin näyttämä nousi juuri ja juuri alapunaisen rajalle jääden punaiselle puolelle.

    Olisiko kenelläkään ylimääräistä toimivaa laturia myyrä? Diodit siellä todennäköisesti ovat saaneet kipeää ja nehän voi vaihtaa. Mutta kätevämpää olisi laittaa vaihtolaite tilalle ja fiksailla vanha sitten, kun kerkiää…

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145736

    Soitinpa edelliselle omistajalle ja paljastui, että laturissa on GS:stä kotoisin oleva piirilevy…

    Ja paljastui myös, että latausrele on pari kertaa aiemminkin muuttanut toimintaansa… Relettä säätämällä tilanne todennäköisesti palautuu entiselleen.

    Parasta tietysti olisi, jos vaihtaisi releen siihen ladamalliseen.

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145731

    Heip!

    Tämäkö on latausrele?

    Tuossa laturin yläosassa näkyy sulakkeen tapaiset. Toisessa on tuollainen muovihattu, kuten irroitettavassa sulakkeessa. Molemmat ‘sulakkeet’ näyttävät ehjiltä.

    Jos tuosta lähtee piirilevyä vaihtamaan, niin onnistuuko laturia irroittamatta?

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145728

    @2cvkimmo wrote:

    Hätätilassa siihen voi virittää 15A kestävän lyhyen vastuslangan pätkän.

    Josko tuon nappaisi johdoilla ulos ja laittaisi vaihdettavan sulakkeen… 💡

    vastauksena käyttäjälle: Lataus hävis? #145725

    @turtl3 wrote:

    Vika oli loppujen lopuksi laturissa.

    Sähköasiat/-termit minulla hieman sumun peitossa, mutta purimme sieltä laturin päästä ulos sellaisen pienen “ruskean-bakeliitti-piiri-levyn” ja siitä oli yksi kohta kärähtänyt.. siihen sitten tinaa laitettiin.. ja taas rupesi latailemaan. Ehkä tästä epämääräisestä kuvauksesta jotain apua on.

    Kiitos vinkistä! Täytyypä tutkia.

Esillä 15 viestiä, 661 - 675 (kaikkiaan 874)