Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Huomenta!
Tulipa vaihdettua vanha piiltema uutukaiseen AD-akkuun. Latauksen mittariin tuolla ei ollut toivottua vaikutusta. Liekö latausrele saanut siipeensä tyhjää vanhaa akkua lataillessaan….
Onko latausrele se isohko rintapellissä? Releelle menee sellainen kolminapainen liitin…
Täytyy ennen relekauppaan menoa tehdä tuo Jukan ehdottama testi.
@LPN wrote:
12,50 oli Bougiecordien hinta Sitrosella. En sitten tiedä ovatko samat johdot kuin Artikkelin 22 euroa maksavat, mutta tulevat postilla nopeasti ja huokeasti melkein kotiin asti.
Jarrutin eilen Moposportin kohdalla. Siellä oli letkuja poistomyynnissä hintaan 2€ kipale. Tosin ovatten hieman pitkät (70cm), mutta toimivat.
Kakkoskurkun seosongelmaa nuo eivät poistaneet 😉
@turtl3 wrote:
Jos kurvailet Tikkurilan suunnalla, niin Autoartikkelista saanee ainakin sopivat.. itse ostin sieltä viikko sitten hienot “Bougiecord”:it amiin.. ei halvat, mutta juuri oikeanlaiset.
Tuonne soittelinkin ja 22 e lupasivat hyvät myydä. Valitettavasti sulkevat jo 17:00, enkä normaalisti liiku siellä päinkään…
Tänään liikun, mutta vasta puoli kuudelta 😥
Eräässä toisessa putiikissa kyllä vierailen, kun tarvitsen taas pari suutinta 🙄
Terve!
Kuinka pitkät ovatten sätkän tulpanjohdot? Muuta huomioitavaa? Puolanpää muistuttaa tulppaa?
nimim. toisella autolla liikkeellä, kun pitäisi johtimet ostaa
@Akaile wrote:
No nyt kun olet päässyt tuohon kierrosten leikkautumiseen niin siihen auttaa ne visan kapilaariputket varsinkin kun käytössä on vapaavirtaussuodin..
Käsittääkseni tuossa on jo ne, kun kaasari on Visasta kotoisin…
Kyllä näyttää siltä, että tuo vanha akku sanoi sopimuksensa irti, ainakin puolittain.
Mittari ei nouse valkoiselle alueelle millään. Aiemmin se nousi tuolle alueelle jo pienen ajon jälkeen. Nyt ei nouse, vaikka latailin akkua koko viikonlopun.
Tänään käyn akkukaupassa.
Huomenta!
Kyllä kakkoskurkun suuttimen pienennys 95 -> 88 vei nykimisen pois.
Moottorin käyttöominaisuudet paranivat oleellisesti (lue: kiihtyy paremmin ja myös kakkoskurkun avautuminen antaa potkua, eikä nyi korkeilla kierroksilla), mutten vielä päässyt tavoittelemaani huippuvauhtiin. Vähän niinkuin kierrosten nousu loppuisi kesken. Kun vielä keksisin, johtuuko tuo liian rikkaasta vai laihasta satsista. Joka suuttimenvaihdon jälkeen sama kysymys 😉
Kutosen koneen kaasarissa oli kakkoskurkulla vieläkin pienempi suutin. Ehkä kokeilen seuraavaksi sitä. (Nyt on ajossa 86).
Tulpanjohdot ovat vaihtolistalla… Ja akku.
Taitaapi nuo tekijänoikeudet netissä olla niin, että linkitellä saa vapaasti, muttei kopioida ja sitten näyttää. Pitäisi kysellä kuvaajalta lupa…
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Yleensä bensa pula ilmenee siten että kaasun pohjaan painallus aiheuttaa “BOO” äänen ja veto lakkaa lähes tyystin,, kun liika aiheuttaa tukehtumis ilmiön voiman puuttumisena??
Nykiminen taas viittaa selkeesti kipinä puolelle!! 😥 😯Noin minä olen sen itsekin ajatellut. Hieman oudolta tämä nykiminen vaikuttaa. Sen voi lavealle skaalalla tulkita ‘nelistykseksi’, joka viittaa rikkaaseen seokseen, muttei tuo selvää ole.
Toisaalta, kun katson noiden suuttimien kokoa, niin paljon rikkaammallakin olen ajellut nykimättä. Ja kierroksiin tuo ongelma ei ole suoraan sidoksissa. Pelkällä ykköskurkulla voin ajella korkeammilla kierroksilla kuin molemmat kurkut auki.
Jos vika on tuolla kipinäpuolella, niin se on ilmaantunut tässä suutintestien sivussa. Taidan kuitenkin vaihdella tulpat ennen seuraavaa suutinkokeilua. Josko vaikka jompi kumpi alkaisi olla tiensä päässä.
Kiitoksia tiedosta! Vakiotulpilla tuota on entisenkin omistajan toimesta ajeltu. Pitäydyn niissä.
Tjaa, tuo onkin volttimittari. Jos jotain olisi oikein pahasti pielessä, niin eiköhän biili olisi jo jättänyt tielle. Aamusella kuitenkin ajoin 50km valot päällä tänne töihin, ilman ongelmia.
Ei muuta kuin kovaa ajoa.
Kiitoksia vinkistä! Täytyypä tarjoilla laturin perään suoraa plussaa…, josko latausmittarin viirari heilahtaisi toiseen laitaan.
Kerrattakoon vielä, että tuossa vehkeessä on erillinen syttyboxi. Kärjet toki ovat käytössä, mutta vain ajoitusinfoa jakamassa. Konkka on pois pelistä.
Olen vielä sillä kannalla, ettei vika ole sähköissä. Tämä ilmiö kun on seurannut suuttimien vaihtelusta. Noh, laitettiinhan tuo sytkä tietysti kohdilleen strobolla tässä sivussa, mutta…
Kyllä sanoisin, jotta joko tuo saa liikaa tai liian vähän bensaa siinä tilanteessa, kun alkaa nykiä. Laiskuuttani vain mietin kumpaa. Vaihtamalla kakkosen suutinta suuntaan tai toiseen tuo kyllä uskoakseni alkaa selvitä. Pitäisi päättää kumpaa ensin kokeilen 😉
Huomenta!
Sain eilen 105:n pääsuuttimen sekä 92,5 kakkossuuttimen. Luulenpa, että pääsuutinrumba on nyt loppu (jälleen kerran tuo tunne ;-). Kakkosen suutin vielä kaipaa justeerausta. Kun vain tietäisi kumpaan suuntaan…
Oireet ovat siis sellaiset, että kierrosten noustessa tiettyn rajaan ja kakkoskurkun ollessa auki, kone pätkii/nykii. Tähän törmää pienillä vaihteilla kiihdyttäessä ja ajellessa nelosella 110 lasissa ykköskurkulla ja raottaessa kakkosta lisänopeuden toivossa. Johtuuko tuo liiallisesta vai liian vähäisestä bensasta, sitä en vielä osaa sanoa. Ei pitäisi vaihtaa molempia suuttimia samalla kaasarin avauksella.
Olen kallistumassa liialliseen suuntaan, eli kakkosen suutinta pitää pienentää. Mutta toisaalta tuntuma on vähän sama, kun corollassa aikoinaan, kun bensasuodatin alkoi täyttyä moskasta… 🙄
-
JulkaisijaArtikkelit