Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 691 - 705 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Suuttimet #145449

    Terve!

    Ekspertti kaiveli varastojaan ja kas hamuamani suuttimet löytyivät. Saan ne, kun posti kerkeää tuomaan.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145318

    Huomenta!

    Eipä tuo enää varsinaisesti pätki. Kun vetää pienillä vaihteilla niin korkealle, kun kiertää, niin jossain vaiheessa tulee sellainen tuntemus, jota sanottiin nelistämiseksi kaksitahtimopossa. Mopossa tuo tarkoitti liian isoa suutinta. Eiköhän se tästä asetu, kun vielä muutaman kerran viitsin kaasaria availla 😉

    Koneen kierroksista on paha mennä sanomaan, kun ei ole mittaria, mutta joku voi tietysti joutessaan laskea likiarvon kolmosella saavutettavan nopeuden perusteella. Eli, parhaimmillaan tuo on saavuttanut 110 mittarinopeuden kolmosella. Aikalailla oli kierroksia tuolloin.

    vastauksena käyttäjälle: Suuttimet #145448

    Testien edetessä suuttimien koot näyttävätkin olevan toiset.

    Hakusessa on 105 pääsuutin (se pienikokoinen) ja 95 kakkoskurkun suutin. Noita kakkoskurkun suuttimia saapi tuolta moposportista, mutta pääsuuttimia pitäisi tilailla maailmalta.

    Josko hieman lähempää löytyisi.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145316

    Terve!

    Suurkiitokset jälleen Akailelle, kun stroboili Sohvin sytkän kohdilleen. Voimaa tuli varsinkin alakierroksille selvästi. Nyt on hyvä jatkaa suutinrumbaa. Nyt ajelen kohtuu hyvin kuutosen vakiopääsuutimella (102,5) ja n. 100 kakkossuuttimella. Hieman vielä kakoo huippukierroksilla, joten yhdistelmä 105/95 voisi olla parempi.

    Kaivelkaa nyt pussejanne, josko 105 pääsuutin löytyisi ylimääräisenä 😉

    Noita kakkosia saa moposportistakin, joten se ei ole ongelma…

    vastauksena käyttäjälle: Wanhusten haalintaa #145601

    Tuota duunatessa on tainut kulua reilusti lahtelaista 😆

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145315

    Terve!

    Minulta löytyy tuo Lassen taulukko Exceliin sovitettuna. Jos siitä on jotain iloa, niin voin tarvittaessa lähetellä…

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145311

    Huomenta!

    Sainpa tuossa lauantaina kerättyä sen verran inspiraatiota, että otin taasen suuttimet pöydälle. Ensin kolvasin ne umpeen ja sitten ‘dremelöin’ millisellä terällä kumpaisenkin, mutta pääsuutinta pari ylimääräistä kertaa pumpaten.

    Koeajotulkintani on, että saavutettiin seoksen alaraja (taas kerran :wink:). Peli kiihtyy mukavasti, mutta oikein nopea kaasun pohjaan läppäys sanoo ‘boaaa’. Autolla voi kuitenkin ajaa normaalisti, sillä eipä tuollaisia kaasun läppäyksiä juuri normaalisti tule tehtyä.

    Ehkä pääsuutin jäi tuossa poraillessa hieman vajaaksi tavoittelemastani 105:stä tai sitten oikea luku olisi 110.

    Yksi merkille pantava havainto tuli, kun koitin taas huippunopeutta (ei vieläkään kulkenut 110 kovempaa, joskin oli kauhea tuuli), jolloin kone kilkatteli tuossa satasen pintaan merkiksi dieselmäisestä syttymisestä. Eli, olisikohan sytkä kuitenkin hieman aikaisella? Tuo laihempi satsi toi nakutuksen esille.

    Tuo sytkän sivussa olo selittäisi kulun puutettakin, vaikka toisaalta hieman aikainen sytkähän pitäisi lisätä kulkuhaluja kovilla kierroksilla? Josko vain pääsuutinta hieman isommaksi, 98:iä tankkiin ja menoksi…

    Pitkällinen on tämä kulun optimointi prosessi… 😆

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän kääriminen kallistuu #145544

    @dago wrote:

    Mutta tuota tankki asiaa olen minäkin miettinyt ja päätynyt CXn tankkiin…

    Muistanko oikein, että joku olisi kehuskellut B-kadettin tankin sopivan melkein heittämällä? Sen tilavuus lienee 40-45L. Toinen juttu on sitten se, mistä niitä ehjiä löytäisi…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän kääriminen kallistuu #145540

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Mistäs toummoselle tankille 100 litraa,,löytäis piirustukset tai mallin??
    Tuolla sadalla litralla ajelis heleposti kutosella 1500 kilometriä??

    😯

    Ja tyyli vaihtelisi lowriderista katumaasturiin aina tankkausten mukaan 😆

    vastauksena käyttäjälle: Ohjauspesän irroitus #145548

    Heip!

    Sen paremmin asiaa tuntematta, eikö toispäivänä tulleessa Nyytisissä ollut tuota sivuava juttu?

    nimim. Nyytiset pikaisesti selannut

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145309

    Tuo on todella informatiivinen lähestymistapa. Väänsin nuo numerot exceliin, jolloin siitä tuli ihan luettavakin.

    Taidan pitäytyä suunnitelmassa 105/100, kun on se millinen poranterä…

    Himpatti, kun on kiireinen ilta. Ei oikein olisi aikaa pipertää, mutta kais se on tingittävä yöunista. Näin tärkeän asian takia 😆

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145307

    Taidan seuraavaksi koitella yhdistelmää 105/100. Kyllä se tästä, kun jaksaa kokeilla…

    Ps. Laittelen näitä suutinkokoja tänne näkyviin myös sen takia, että muistaisin jälkeenpäin, mitä on tullut koitettua. Ja ehkä joku toinen säätäjä pääsee sitten hieman lyhyemmällä kaavalla.

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145305
    Musta Hattuinen Mies wrote:
    Suuttimissa verrattuna kuutiotilavuuteen pitää miettiä sitä että kun kaasarin kurkun halkaisia esim pysyy samana niin pienempi kone saa aikaiseksi pienemmän ilman virtauksen kaasarin kurkun läpi,, joten voi päätellä että suutin pitää olla isompi sen vuoksi kun kaasutin toimii ohivirtaus periaatteella joka imee matkaansa polttoauneen..

    Quote:
    No tietennii… Enpä tullut tuota ajatelleeksi.

    Ei muutakuin kutosen minisuuttimet sisään ja kaahailemaan 😯

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145303

    Taitaa vain olla niin, että uskoin liikaa tuon 652:n imukykyyn. Lähdin liikkeelle aivan liian suurista suuttimista.

    Eilen nappasin kakkosen suuttimen pöydälle ja kolvasin umpeen. Sitten ‘dremelillä’ 115 reikä (siis 125->115) ja suutin paikalleen. Aamulla töihin tullessa testattuna huippua tuli ehkä vain hitunen lisää, mutta sen saavuttaminen oli paljon aiempaa helpompaa.

    Eli, suutinyhdistelmä 115/115 on taas lähempänä maalia. Nyt voisi kehitellä jonkinmoisen turpoputken (osuvampi nimi tuolle röörille :wink:) tai sitten koittaa vielä pienentää suuttimia. Pitäisi jostain löytää 110 poranterä, tietysti voisi hurauttaa millisellä ja nitkauttaa pari kertaa…

    Ilmeisesti sätkän orkkissuuttimet ovat sellaiset, että ykköskurkulla on isompi ja kakkosella pienempi (102.5/87.5 ja yhden löytämäni ohjeen perusteella toimisi paremmin suuttimilla 105/95).

    Tuosta voisi spekuloora, kuinka paljon isommat tuo 652:nen voisi vaatia ja mikä on vielä kireän nokan vaikutus. Tuo 115 ykköskurkulle alkaa olla aika lähellä, toisaalta Guzzin 350:ssä oli isommat suuttimet kuin 650:ssä…

    Ps. Kohta voin huippunopeuden sijaan keskittyä mahdollisimman sujuvaan ajoon. Tarttui meinaan matkaan sellainen vanhemman mallinen mittari, jossa suurin lukema on 100 😆

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145297

    @2cvjimmi wrote:

    edestäpäin katsottuna oikeasta yläkulmasta, kaasarin palautusjousen kiinnityspisteen oikealla puolella- vastapäätä laturia. Usein kutosen tuulipelleissä on kyseisessä kohdassa “peltiplätkä”.

    Onko kokemuksia, kuinka paljon pitää suuttimien numeroa muuttaa, jos tuollaisen putkilon paikalleen ruuvaa?

Esillä 15 viestiä, 691 - 705 (kaikkiaan 874)