Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 736 - 750 (kaikkiaan 874)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145255

    Tulipa tässä ohessa mieleeni, jotta onko kenelläkään tiedossa sätkään sopivaa kierroslukumittaria? Kun kerran ollaan urheiluautoa rakentamassa… 😆

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145254

    @miki wrote:

    Ei tuo pelkkä loppupään avarrus paljoa auta, kun alkupäätä ahdistaa.

    Perhana kun iski kevätpörriäinen. Enhän minä oikeasti enää nykyisin noista viritetyistä vehkeistä perusta… 8)

    Jospa tuon poikittaisponikän halkaisisi ja tyhjentäisi… Lähtöä pitänee suurentaa tai lisätä toinen toiselle puolelle 8)

    Juu pisteliäitä nuo pörriäiset… Mutta sinähän tosiaan olet jo päässyt yli tällaisista hullutteluista 😆

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145252

    @miki wrote:

    Älä perhana raskaampaa vauhtipyörää laita. Kierrosherkkyys kärsii. Karvan verran ilmavampi pakoputkisto, ja pahvinen ilmansuodatin huits hiiteen ja vapari tilalla. Niin minä tekisin 😈 .

    Riittääkö ilmavammaksi putkeksi tuon kynnyksen alla olevan pakuvaimentimen vaihtaminen vaikka 50mm suoraan rööriin?

    Paljonko kaasarin suun ja konepellin välissä on tilaa? On meinaan jäänyt tuollainen 15-20cm pitkä kartiovapari eräästä aiemmasta projektista….

    Ja pysyyhän tuo tyhjäkäynnillä, jos kiristää ruuvia niin, että taulussa on reipas 1000rpm 8)

    Nimim. naapuritkin tietää, koska sätkä käynnistyy

    vastauksena käyttäjälle: Vauhtipyöräkalluppi ja kaasarin säätöjä #145249

    @HENKKA wrote:

    Ensin sinun täytyy löytää toinen Visan vauhtipyörä,

    Noup! Koneessahan on kutosen lohko, vain sylinterit ja männät ovat visasta… Vauhtipyöräswappi pitäisi onnistua heittämällä.

    Jos hieman järkeilen tätä vautipyörän vaikutusta, niin painavammalla tietysti sitkeys lisääntyy ja käynti tasaantuu. Toisaalta tuo kireä nokka toimii parhaiten yläkierroksilla, jonne siis pitäisi päästä mahdollisimman äkkiä, mikä puoltaa kevyempää vauhtipyörää.

    Visan männät ovat muistaakseni kutosen vastaavia raskaammat. Mikä vaikutus niillä on tuohon sitkeyteen?

    vastauksena käyttäjälle: 2cv vasen etulokasuoja #145239

    Jyväskylässäkö tuo mesta on?

    vastauksena käyttäjälle: Putkietuiskarit neloseen #145142

    @Akaile wrote:

    Kitkaiskarit on hyvät jos kiristää ne 15 000km välein. Eilen kehä 1:stä ajaessa huomasin, että jälleen olisi kiristyksen aika… 🙄 (Melkoisia heittoja “alkupäässä” Lahdentieltä tultaessa.)

    Kertonet varmaan lauantaina, miten tuo kiristys tehdään, mutta jos en muista kysyä ja joku muukin tietämätön haluaa tietoa, niin kerro ihmeessä täälläkin.

    vastauksena käyttäjälle: Putkietuiskarit neloseen #145138

    Nuo massaiskarit toimivat kyllä tuonne 80-asti, mutta siitä ylöspäin alkaa tuo jojo-ilmiö tulla esille, varsinkin sellaisissa isoissa heitoissa, joita Suomen maantiet ovat pullollaan.

    Toisaalta, eipä tuolla pitäisi / tarvitsisi ajaa sen lujempaa. Mutta kun ne naapurikaistalaisten ilmeet, kun keskikaistaa paahtaa ohi 😆

    vastauksena käyttäjälle: renkaiden tasapainotusta #144438

    @pubbe wrote:

    Muistatkos vielä mikä näistä, vaikka ovatkin samoilla nurkilla:
    [Kirkkonummen Rengaspiste Oy
    Kehänreuna 2 Masalan Yritystalo,02430 MASALA
    p.09 2977078

    Tätä tarkoitin…

    vastauksena käyttäjälle: renkaiden tasapainotusta #144434

    @pubbe wrote:

    Eipä kenelläkään ole havaintoa Sitikan renkaiden taspainottajista Espoon-Vantaan-Hesan seudulla?

    kyselee Pubbe ja 6kp Vredestein Snow + 155/80 x15

    Kirkkonnummen rengas, Masalassa Kehä3:n varrella saa sätkänkin renkaat hoideltua.

    vastauksena käyttäjälle: Koneen vaihtotalkoot #145075

    @Makemyday wrote:

    Minulta lienee huomattavasti lyhyempi matka kuin Henkalla.

    Kyllä tuossa matkassa saatta parin kilometrin ero olla 😆

    Hyvä, että on muskelia tarjolla, jos sitä tarvitaan. Voithan joka tapauksessa pistäytyä nurkilla, vaikka hengen nostattajana, vaikkei ei muuta tarvetta olisikaan…

    Sinunko on se vihreä sätkä Nurmijärvellä? Vai jonkun toisen kiltalaisen? Vai jonkun sitoutumattoman?

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144125

    Tarkistamallahan tuo tietysti selviäisi, mutta laiskuuttani kyselen. Tuossa omassa epäilen sytkän olevan hieman aikaisella, kun ei tahdo löytyä tarpeeksi korkeaoktaanista bensaa kuormituksessa esiintyvän nakutuksen estämiseksi. 😆

    Tuossa on selainen kärkiohjattu tyristorisytytys vai millä nimellä tuota ihmelaatikkoa kutsuisi. Toosa on teekkareiden 80-luvulla kehittämä ja kooltaan puolet akusta. Liekö syy tuossa toosassa vai missä, mutta nakutuksen lisäksi käynnistyvyys kylmällä (alle +3) on hieman takkuista. Kun taas tuon lämpötilan yläpuolella kuin starttaisi palmun alta.

    Taitaa tämän selvittäminen jäädä hamaan tulevaisuuteen, ellei vika siirry tuohon vapuksi vaihdettavaan koneeseen.

    vastauksena käyttäjälle: Jarrupetaali vajoaa #144807

    @Akaile wrote:

    Tähän paineiden polkemiseen olen tarpeen tullen kelpuuttanut melkein perheen koirankin,

    Tuo on yksi ensimmäisistä tärkeistä autohommista, missä olen ollut mukana. 😉 Hyvän matkaa toistakymmentä vuotta minua vanhempi veljeni valjasti aikoinaan minut tuohon pumppaajan virkaan hänen itsensä hoidellessa ruuviosaston.

    Tuostakin on tainut jo kulua reilut 30v…

    vastauksena käyttäjälle: Visa koneen sytytyksen korvaaminen 123ignitionilla #144122

    Kysympä tässä samalla hieman aiheen ohi menevän kysymyksen. Mihin suuntaan sytkä vaeltaa kärkien kuluessa? Aikaisemmalle vai myöhäisemmälle… Vai ei mihinkään?

    vastauksena käyttäjälle: Jarrupetaali vajoaa #144805

    @Akaile wrote:

    toinen pumppaa kahdella kolmella pumppauksella paineet ja pitää ne, ja sitten toinen on esim. takana avaamassa ja sulkemassa ilmausruuvin.

    Tuossa on se ongelmakohta yksin puuhatessa… Vaikka sätkä on aika pieni auto, niin ei tahdo kädet riittää ilmausruuveille samalla, kun polkee jarrupetaalia 😆

    Biltemapurkki korvaa yllättävän hyvin tuon ruuviapulaisen.

    vastauksena käyttäjälle: Jarrupetaali vajoaa #144803

    Vaikuttaisi siltä, että jossain kohdin vaaditaan pidempää liikettä, mitä yhdellä polkaisulla saadaan aikaan. Miten lie säätö hoidettu noissa takarummuissa… Jos kengät eivät ole lähellä rumpua lepotilassa, niin yksi petaalin painallus ei välttämättä riitä.

    OT: Totesin taas kerran biltemasta muutamalla eurolla hankkimani ilmauspurkin oivalliseksi apuvälineeksi. Letku vain ilmausruuvin perään ja ruuvia puolikierrosta auki. Sitten petaalin pumppausta, kunnes uutta nestettä on lorahtanut purkkiin.

    Tuo ilmaustyökaluhan on yksinkertaisuudessaan letku, jonka päässä on takaiskuventtiili sijoitettuna purkin pohjalle.

Esillä 15 viestiä, 736 - 750 (kaikkiaan 874)