Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Lisäsin hakasulkeen tuohon ensimmäisen IMG:n eteen. Nyt näkyy komia pelikin.
@VS wrote:
Tuommonen tuo nyt sitten olis..
Saapa nähdä, mitä nuo silikoninesteet ajan kanssa tekevät, mutta nyt tuntuu tosi hyvältä nuo jarrut. Hieman näyttäisi etupääkin notkistuneen, vaikkei vielä kokonaan tahma ole hävinnytkään.
Ei muutakuin kovaa menoa tai oikeastaan monoa… 8)
Akaile, tuolla tavoin minullakin alkoi oireilla. Ensin ensimmäinen potku meni syvemmälle, sitten alkoi seuraavatkin vajota hiljalleen. Kunnes sai pumpata koko ajan, jotta pysyi paikallaan. Pääsylinterin uudet kumit poistivat tuon ongelman.
Heip!
DOT -nesteellä tuo systeemi on ja LHM-gummien pitäisi tuo kestää.
Satuin saamaan käsiini silikoninestettä ja kun tuon systeemin tuossa joka tapauksessa tyhjentelin, niin kokeilinpa sitä. Sen pitäisi tehdä kumeista lähes ikuisia ja monessa tapauksessa notkistella vanhatkin kumit.
Mutta eipä taida noista alkuperäisistä kalua tulla ilman avausta ja puhdistusta. Tuo Jasun työkaluvinkki on kyllä hyvä. Voi työstää satulan puolikkaan kerralla.
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Siihen laahaamis / tahmaamis ilmiöön riittää kun purkaa ja puhdistaa etujarru satulat,, siis männät ja männän reiät..
😀 😉Ja helpoin tapa saada männät ulos? Joskus kauan sitten purin volvon nelimäntäiset satulat ruuvaamalla putken paikalle rasvanipan ja pumppaamalla koko satulan täyteen vaseliinia. Ne satulat tosin olivat yhtä puuta, eivätkä tällaista citikkamaisesti halkeavaa sorttia. Ja puhdistus siitä vaseliinistä oli vähän työläs…
Tietysti satulan voi ruuvata pulteilla ja muttereilla nippuun ja liittää irtonaisena auton jarruputkeen. Sitten vain pumppaamaan. Mutta onko muita konsteja tarjolla?
Jos löydän notkeammat vaihdokkaat, niin taidan silti vaihtaa koko satulat.
Huomenta!
Yhden talkoolaisen kanssa olemme jo alustavasti diilailleet lauantain 26.4. Vielä pitäisi lähettää vaimolle tallipäiväanomus, jotta päivänmäärä vahvistuisi 😉
Eipä tuossa hommassa pitäisi mitään ihmeellistä olla. Rauhassa, kun palikoita irrottelee, niin siitähän se suttaantuu. Konehan on siis visapytyillä varustettu kutonen, joten fyysillisessä istuvuudessa ei pitäisi olla vastoinkäymisiä.
Henkinen puoli hoitunee visakaasarilla, joka minun pitäisi käydä hakemassa ennen yliheittoa…
Do-diin, ei vajoa petaali enää. Sain eilen inspiraation pääsylinterin tiivisteiden vaihtoon. Siihen hattumaiseen tiivisteeseen oli kulunut millin levyinen pitkittäinen ura ja kumi oli muutoinkin vähän lerpsahtanut.
Eli, nyt pysähtyy, mutta tuon etupään ‘mäkilähtöavustin’ täytyisi vielä saada poistetuksi. Laitoin liemeksi silikonijarrunestettä ja kuulemani mukaan sillä on kumeja hoitava vaikutus. Josko tuosta itsestään herkistyisivät. Jos ei, niin vaihdan etusatulat.
Heip!
Olen saanut käsityksen, että Hesan letkan on määrä ajella Järvenpäähän, missä matkaan liittyy TU-JA-KE:n autokuntia. Eli, sieltä olisi nykysuunnitelman mukaan tarkoitus tulla matkaan mukaan.@miki wrote:
Jos kaikki härpäkkeet, pakoputkisto, kaasuvaijeri kytkimen boorit ym. sopivat keskenään, koneen vaihto ei ole juurikaan renkaanvaihtoa kummempi operaatio. Kaksin on mukavampi nostaa vanha kone pois ja uusi tilalle, mutta olen kyllä yksin tehnyt saman GS:nkin koneelle, että onnistuu siis yksinkin.
Juu, en usko homman olevan kovin pahan, mutta kaksin aina kaunihimpi…
Onko Visan kaasarissa samanlainen vaijerilähtö? Ajattelin koittaa tuota konetta Visan kaasarilla…
@PienempiOlli wrote:
Aloin työstämään itse polkimia:
Tuossahan on näppärä “välityksen” säätö. Vielä kun tuon saisi säätymään ajossa… :lol:. Kyseessä taitaa kuitenkin olla ajoasennon hienosäätö kuskin mukaiseksi.
@rustman wrote:
rokki-/muut soittohommat mielessä koko ajan.
Tuo linkki onkin aika hauska, kun musa alkaa soida klikatessa… Ja biisitkin vaihtuvat. Meillä töissä koko käytävän ihmiset ovat päässeet nautskelemaan soitannosta, kun muuan 2cv-höppänä vähän klikkailee työajalla 😉
Ok, heitinpä vielä entiselle omistajalle kyselyn noista prikoista…
Sylinterit eivät kyllä menneet mihinkään käsivoimin. Puupuristimella ne kyllä sai sisään…
Mitenkäs tuo pääsylinteri palautetaan lepoon? Eikö tuo liiku ihan hyvin, kun ilmaus onnistui ongelmitta ja neste hävisi säiliöstä satulan jatkoksi laittamaani purkkiin?
Nuo renkaat pyörivät tahmeasti jo palat asennuksen jälkeen ennen ensimmäistäkään petaalin painallusta. Nuo männät puristelin niin sisään, että reunassa olevan viiste jäi näkösälle. Olisikohan mjotnjet-palat vähän orkkiksia paksummat…
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Huomioitava se että satulan ja vaihteiston vävissä on sovitus prikka levy,,, ettei hukkaa sitä..
Onkos noin aina? En huomanut tuossa välissä mitään prikkoja. Tai sitten hukkasin ne, kun en muistanut tätä asiaa irroitellessani. Hyvin nuo näyttävät olevan keskellä ilmankin prikkoja.
Aika tiukat nuo uudet palat kyllä ovat, mutta tasapuolisesti. Kyllä aikalailla kulkua tahmaavat, mutta koeajolenkin jälkeen tuosta voi antaa varman mielipiteen.
Mäntien sisään saattaseksi piti satulat ottaa pöydälle. Kuinka herkästi nuo yleensä menevät sisään? Se levyyn hinkannut mäntäkin läpäisi vielä laaduntarkastukseni, hioin vain päätä hieman.
Jarrupetaalin vajoaminen tuntui loppuneen palojen laiton myötä, mitä nyt paikallaan ilmauksen yhteydessä testailin.
@Pia wrote:
No, pääseekös tämä perinteikäs kompura vanhaan toimeensa eli sätkien maalailuun… ?
nimim. Maalaajaa Etsitään
Kyllä sellaistakin hommaa ajattelin kokeilla, vaikka pääpaino on erilaisilla pyörivillä työkaluilla.
Maalausjälki saattaa olla mitä sattuu, kun kokemukseni ovat vähän ohuenlaiset ja varsinaista maalaamoakaan en omista. Ulkona ajattelin vedellä, kun ilmat vähän lämpeävät. Ja väriksi tulee puolikiiltävä (tai himmeä, kummin asian näkee) valmettimaali.
Asenne on kuitenkin se, ettei voi tietää osaako jotain juttua tehdä, jos ei ole koskaan kokeillut 😉
Ja jostain ne ammattilaisetkin ovat aloittaneet..
Ps. Olen kyllä nuorena poikana maalannut yli yhden auton (tai siis volvon), mutta silloin otin kompuran vanhasta pakastimesta ja ruiskuna toimi sellainen ‘täytettävä spraypurkki’… Tuon operaation jälkeen sain hetkeksi MacGyver-lempinimen 😆
Näyttää kiinnostusta nousevan pikkuhiljaa esille. Eiköhän jotakin keksitä kesän aikana.
Jatketaan kuitenkin vielä tätä innostuksen vuodatusta tähän viestiketjuun ennenkuin mennään tarkempaan päivä- ja tapahtumakeskusteluun.
Huomenta!
Täytyy tehdä tarkempi tuhoanalyysi, jahka kerkeän. Onneksi akuutin autotarpeeni hoituu laina-BX:llä, joka on tarkoitus hakea kotimatkalla.
Sen verran aloitin tuota analyysiä eilen, että levylle ei tarvitse tehdä mitään. Kyllä siinä naarmu näkyy, muttei sen kummempaa. Sylinterikään ei ole tullut niin ulos, että nestettä olisi hävinnyt. Onko tuo satula siis kaksimäntäinen?
-
JulkaisijaArtikkelit