Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Heip!
Kävin kuikuilemassa, mikä mahtaisi olla tämän petaalin vajoamisen oheen ilmestyneen rahinan lähde. Se selvisi aika nopeasti, kun sain edelliseltä omistajalta vähän vinkkiä.
Vasemman jarrulevyn koneen puoleinen jarrupala oli hävinyt jonnekin. Vain pientä metallipurua oli havaittavissa siinä levyn juurella. 😯
Mikähän moisen aiheuttaa? Ja voisiko tuo olla syyllinen petaalin vajoamiseenkin? Jos pääsylinterin liike ei riitä, kun yksi työsylinteri pääsee lähes ulos…
Onko palat paha vaihdella? Mistähän sellaiset saa täällä pääkaupunkiseudulla?
@Sonja wrote:
Monia sätkiä Niemisen Matti sillä aikoinaan maalaili.
Tämä perinteikäs kompura on nyt siirretty Taaborin juurelle. Kiitoksia vielä kerran!
Tervehdys!
Ajattelin ensin kokeilla konetta sellaisenaan. Jos sillä on pystynyt kuljettamaan pakua, niin kai se jotenkin toimii tuossa perussätkässäkin. Jos kierroksilla ajo alkaa kyllästyttää, niin sitten alan loivennella viritystä.
Tänään sain yhden vinkin, jotta visan kaasari saattaisi toimia paremmin. Mutta tuskin sekään vakiosuuttimilla pelaa.
Huomenta!
Tulipa kerrankin nappiin osunut ajoitus. Tänä aamuna tuli postista Motonetin lehdykkä, jossa tarjottiin hieman toiveisiini nähden alamittaista kompuraa tykötarpeineen. Olin kuitenkin juuri aikeissa mennä hakemaan tuon paketin, mutta onneksi katsoin ensin tänne…
Kiitos vinkistä, treffit on sovittu Henkan kanssa.
Nurmijärven sivustolta löytyy vähän lisää Taaborin tapahtumia.
Esim. 2.8. Ismo Alanko tulee joikhaamaan tuonne mäjelle. Saattaapa sätkäväki tuostakin pitää, vaikkei hän kuulukaan minun suosikkeihini. Alistun tässä asiassa enemmistön makuun…
@Pia wrote:
Hetkinen.
Kenenkäs osia täällä taas myydään? … 😯
Yhdistelenkö oikein, päästäänkös tässä seuraamaan nettiajan perheneuvottelua? 😆
Taitaa kaiken maailman vanhat ruusutkin kalveta…
Tietysti yksi latu fiksata tämä vajoava jarrupetaali on kumien vaihto pääsylinteriin. Motonet näyttää myyvän kumeja huikeaan 3,03€ hintaan.
Onko paha vaihtaa?
Heip!
Mitenkäs tuo temppu tehtiinkään, kun siirrytään perusjarrunesteestä vihreään liemeen? Pääsylinteri lienee parasta (tai on pakko) vaihtaa hoikemmalle litkulle sopivaksi. Kuinkas nuo työsylinterit? Pitääkö vaihdella tiivisteitä tms.? Vaiko peräti koko sylinterit?
@2cvjimmi wrote:
Mulla olis muutama Volvo halvalla 😆
Pistetään 2 vilkun relettä yhteishintaan 3200 euroa ja mukana seuraa 2 kpl.tta 745 Volvoja, jossa istuinpaikkoja yhteensä 12.
Eiköhän tämä taida olla vähän samanlainen juttu kuin BX:n osien kanssa. Jos haluaa jonkin tietyn osan, joutuu maksamaan vaikkapa satkun. Jos taasen vastaanottaa koko BX:n, saa pullakaffet 😆
Voipi tietysti olla, ettei Volvon raadosta joutuu vastaanottaja tarjoamaan ne pullakaffet…
@Akaile wrote:
Jos ei naksutinta halua, niin 80-90 luvun volvosta voi ryöstää vilkkukatkaisimen johon saa valonvaihtimeen (pitkät/lyhyet) kytkettyä pissapojan kytkimen. Viiksi on hyvän pituinen ja pitkäikäinen…
Nm. kokemusta on.
Tuo on hyvä vinkki… Täytyy tiirailla naapuruston volvoja joku yö 😆
@jym wrote:
Ehkäpä on helpointa piilottaa vaan se huomiovalo huomiota herättämättömään paikkaan…
-JY-M-Tai sitten luovun tuosta vilkkuräpättimestä ja hommaan elektronisen vilkkureleen samalla, kun ostelen nuo kolme muutakin… Herkemmän viiksenkin voisi samalla vaihtaa…
Heip!
Joku viisas voisi viissata, millainen vastus parhaiten apinoisi hehkulankapolttimoa. Eli, tuossa toisessa jenkkivilkkukytkennässä jo takavalopolttimot ovat releen takana katseltuna vilkkureleen silmin ja minulla on vielä lisäksi ajatuksena korvata etuvilkutkin sellaisilla nurkkiin jääneillä led-valoilla.
Eli, jos en satu löytämään tunnotonta vilkkurelettä, niin millaiset vastukset minun pitää laitella noiden ‘kuormattomien’ lamppujen rinnalle, jotta saan orkkis vilkkureleen edelleen naksahtelemaan?
(Nyt en viitsisi laitella huomiovaloja keinokuormaksi takakonttiin, kuten nuorena kössinä 😉 ).
Tällainen siitä tuli.
Piti lisätä yksi jarrulla ohjattu rele (kuvassa vasemman puoleinen), jolla vaihdetaan vilkutteluun tarvittavaan releeseen (oikean puoleinen) menevää plussaa nastojen 87a ja 87 välillä. Huom. kuvassa oikean puoleista relettä tarvitaan kaksi.
Nyt kytkennän voi muilta osin tehdä peräpäässä, paitsi ‘akulta’ pitää tuoda suora plus ja vilkkureleen saattaa joutua vaihtamaan sellaiseen, joka ei tunne kuormaa (kun vilkkurele näkee polttimon tilalla releen vetopiirin, niin saattaa tulla vähän tiheä vilkutus).
Vasemmalla alhaalla oleva teksti “+ Vilkkukatkaisijalta” jäi kuvaan epähuomiossa. Se on sama kuin keltaisen piuhan päässä oleva “+ Vilkku releeltä” .
Aiemman kytkennän nastaan 85 tarvittaisiin suora plussa silloin, ja vain silloin, kun vilkku on päällä. Ko. plussaa ei ole järkevästi tarjolla.
On se kumma, kun jokin asia ei jätä rauhaan… 😉
Ei taida sittenkään tuo relekytkentä toimia. Ongelmana on se, että vilkkurele on vilkkukytkimen sisään tulevassa karvassa. Eli, tuota releen nastaan 85 tulevaa ohjausta ei ole tarjolla muutoin kuin sykkivänä.
Menee siis pohdinta uusiksi..
Tuplaamalla vilkkurele ja siirtämällä ne viiksen jälkeen kyllä toimii, mutta onko se yksinkertaisin ratkaisu, siitä en ole vielä ihan varma.
-
JulkaisijaArtikkelit