Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Terve!
Jossain topicissa tulikin jo mainittua, että Sohvin kustomointi on päässyt alkuun vaihtamalla etuvalot pyöreisiin. Lisäksi tulin eilen käyttäneeksi osan lomapäivääni takaluukun päällystykseen vanhalla kattokankaalla. Lopputulos näyttää tältä.
Näiden muutosten lisäksi installoin keksimäni vilkuttimen. Vilkutin on sellainen painonappi kojelaudassa, jota painettaessa oikean puoleinen ajovalo sammuu. Sohvi siis iskee silmää tutuille tai muutoin vain kiinnostaville vastaantulijoille 😉
@Isoo-Jukka wrote:
Mielestäni lekentaariset Pellehyppykisat voitaisiin elvyttää tämän lajin avustuksella.
Sätkällä jortaaniin 😯 ? Vaiko vain kuskit mielikuvituksillisissa uimakkaissa?
Jos vesi on alle 25 asteista, ei sinne pidä sekaantua…
Terve!
Tulipa vaihdeltua letku, Entiseen oli murtunut parinmillin reikä 😯 Eikä sitä ollut kiinnitetty pumppuun millään tavalla…
Kun lokasuoja oli pois tieltä, pääsi uuden letkun klemmarin juuri ja juuri kiinnittämään pumppu paikoillaan. Klemmari on mallia, jonka voi kiristää pienellä lenkkiavaimella. Rauhallisuutta tuo vaati, mutta oli kuitenkin arvateksini nopeampi noin kuin pumpun irroittamalla.
Kiitoksia hyvistä onnistuneeseen korjaukseen jphtaneista vinkeistä!
Ps. Ensimmäinen kustomointi tehty. Kanttivalot vaihtuivat pyöreisiin 8)
Ei helvata… Vain 2cv-jengi voi olla näin kaistapäistä 😯
Ei siis tule sopeutumisvaikeuksia 😆
@Musta Hattuinen Mies wrote:
No mites lujaa arvioit sen 2cv: menneen??
Meinaan kun tavallinen kutonenkin kunnossa ollessaan kulkee aika haipakkaa..
Kuitenkin toista sataa / tunti??😉
Noo, aikahaipakka oli tässä tapauksessa vähän toisella sadalla parhaimmillaan. Nopeusrajoitus ko. tiellä on 80, joten selvästi yli sen tuo harmaa aave meni.
Ehkä olisin sporttijousisella farkkumesellä sentään pärjännyt, jos olisin oikein pinnistänyt 😉
Rauhallista Joulua Sätkäväki!
Terveisin
TeroPs. Ny on Killan jäsenhakemuskin pudotettu postin armoille.
No jo vain, noilla vinkeillä pitäisi remppa onnistua. Taidan tehdä tuon pitkän kaavan mukaan ja uusia nuo letkut pumpulta molempiin suuntiin. Kun vielä joku vinkkaa, mitkä pultit tarvitsee irroittaa, jotta lokasuoja irtoaa? Jottei tarvitse etsiskellä… Niin, ja moniko millistä letkua tuo on, kun saatan käydä letkukaupassa kulkematta lähtöruudun kautta?
Mitä tuoksuihin tulee, niin olen enempi tykästynyt tuohon dieseliin. Ja olomuotokin on sellainen, että iho voi paremmin. Dieselillä voi myös vedellä fledan taakse ja se sopii partavedeksikin 8).
@Lasse1 wrote:
No niin, tosta se tauti sitten vaan pahenee 8) , kun vielä pääset kokeilemaan oikein kunnon lumikelillä ja huomaat miten hyvin “istuu tassuun”, miten hyvin ajonvakautusjärjestelmä toimii ja miten kapea rengas puree lumikelillä, niin vaikea on luopua….
Kannatta tutkia se vuoto, ettei tule pää kipeäksi tai pahempia juttuja.
Mukavia ajeluita !!
LasseEmmää lumikelillä raaski ajella. Kun se täällä etelässä meinaa suolaa. Tai no ehkä ihan kotinurkissa, missä on jokunen suolaamaton pätkä.
Vuoden vaihteessa Sohvi menee kumminkin huilimaan.
Aika hyvät soundit tuosta kamppeesta tulee…
Terve!
Yksi tuttu tuossa juuri kertoili hassusta sattumuksesta viimekesältä.
Hän oli mökiltä kotiin palatessa ajatellut kokeilla nokianavin ominaisuuksia ja valinnut reitin kotiin optiolla ‘lyhin’. Reitti eteni pieniä teitä, yhä pienempiä, kunnes oltiin metsäautotien siinä kohdassa, että jatkaminen henkilöautolla oli melko hidasta ja haasteellista, joskin vielä mahdollista.
Reittiin oli tuossa vaiheessa hyvä tutustua jalan ja näin tuttuni oli vaimonsa kanssa jalkautunut tuohon kauniiseen suomalaiseen korpimaisemaan. Muutaman sadan metrin päässä autosta heitä vastaan käveli samaan tapaa ympärilleen pälyilevä kaveri. Metsän samojat katsoivat tarpeelliseksi hieman selitellä outoa kävelyretken paikkaa ja paljastui, että vastaantulijakin suunnisti nokialaisen navin kanssa.
Ainakin eri puhelinkojeet ovat siis samaa mieltä parhaasta reittivalinnasta 😉
Terve!
6.12. Suomen 90v-juhlan kunniaksi tuli sitten sätkäkauppa vahvistettua ja ajoneuvot vaihdettua. Kot… eikun Sohvi on siis laskeutunut.
Koeajokin tuli papereiden kirjoittelun jälkeen tehtyä 😉 , ja kyllä tuo vinkeää kyytiä tarjoaa. Ajoasentokin on leppoisa, kun puoliksi makailee ratin päällä.
Sohvi menee vuoden vaihteessa talvisäilytykseen pari vuotta tuoreemman 2cv6:n viereen. Mahtaa niillä olla mukavaa, kun ei tarvitse yksin seisoskella. Voivat vaikka rupatella 2cv-omistajien omituisista luonteenlaaduista…
Tuon hallipaikan vuokra on jouluaattona punaisissa kuteissa vietetty 15min 8) .
Olin siis oikeilla jäljillä tuon Tu-Ja-Ke jaoksen kanssa. Menin vain epäilyn puolelle, kun Raimon osoite näyttää olevan tsörmyy (kuten Riihimäen tekussa aikoinaan oli tapana paikan nimi lausua).
Pitääpä ottaa yhteyksiä. Josko vaikka saisi kesäisen kulduuriajelun tuonne A.Kiven maisemiin organisoitua…
@Masa wrote:
Ja jos värillä on väliä, niin pari vanhaa punaista kattoa löytyy. Eihän niissä se kangas enää kovin hyvää ole, mutta ei niistä mitään tarvitse maksaakaan.
Masa
Kuullostaa kohtuulliselta tarjoukselta 😉 Ja vielä naapurin mieheltä, joten kattojen katsastaminenkin on helppoa.
Joten aloitetaan tästä vaihtoehdosta tuo kartoittaminen. Jean-Pierre tulee sitten mahdollisesti myöhemmin…
Heitänpä YV:tä kohta YV:tä.
@2cvjimmi wrote:
Tervetuloa (näin pienellä viiveellä)
Kiitän ja kumarran.
Terveisin
TeroPs. Killan jäsenhakemus odottaa jo pöydälläni, joten eiköhän tältäkin osalta suhteen virallistaminen tapahdu piakkoin.
Pps. Kertokaas konkarit, onko tuo Ke-Tu-Jä tms. jaos lähin Nurmijärveä? Kuullostaa Kerava-Tuusula-Järvenpäältä, mutten löytänyt näytteeksi tulleista Nyytisistä varmistusta.
Tulipa mieleeni, että voisihan tuohon tarkoitukseeni sopia pala oikeasta katostakin. Minulle riittää noin puolen metrin pätkä ehjää kattoa… Jos jollakulla on vaikkapa toisesta päästä rispaantunut punainen katto, niin se voisi passata minulle.
Saapi tarjota.
-
JulkaisijaArtikkelit