Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Sain Matts softilta vastauksen. Heidän kankaansa on eri materiaalia orkkikseen verrattuna, eli ei passaa tarkoitusperääni.
Eli, jos joku törmää kattokankaan tapaiseen tavaraan, niin huudelkoon täällä..
@Isoo-Jukka wrote:
Kerro tuloksista.
Onkos allekirjoituksesi “päivityksen tarpeessa” 😉
Onk ny paree? 😉
Killan jäsenanomuskaavakekin putkahti eilen postiluukusta… Että pahassa liemessä ollaan.
@Isoo-Jukka wrote:
Kattojen valmistajiin pitäisi saada suora yhteys. Eräs 2CV-henkinen tietämäni valmistaja Britanniassa on
http://www.matts-soft-tops.co.uk/
ja muistelen, että heidän materiaalinsa on alkuperäisen kaltaista.Kiitos vinkistä! Laitoinpa kyselyn tuonne…
Terve!
Ongelmoin taannoin tuumaisten mutterien ja pulttien kanssa. Masalasta (ei se tikka masala vaan paikka Kehä3:lla 😉 ) löytyy pulttifirma, jossa on aika hyvä valikoima kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Firma on periaatteessa tukkuliike, mutta kävelemällä ovesta sisään setelien kanssa kauppa onnistuu yksityishenkilönäkin.
@Isoo-Jukka wrote:
Viimeisin ruostereiän kosmeettinen hätäkorjaus tehtiin takavalojen viereen kuumaliimalla ja galvanoidun pellin palalla. Näyttää ihan hitsatulta ylimaalauksen jälkeen 😈
Saitko lämpövetelynkin aikaan? 😈 Sori, en voinut vastustaa kiusausta…
@Isoo-Jukka wrote:
Tällainen linkki oli ulkomaan keskustelukanavalla:
http://www.2cvsrus.com/restoration/tech_prob/reparaturen/oeleinfuell/oeleinfuell_e.htmComments?
Kurkaapa ‘2CV Accessories’ sivulle, siellä on hauska led-kierroslukumittari…
Kyllä nuo metallikuupat ovat…
Otetaanpa yhteyksiä… vaikkapa YV:llä.
Terve!
Kun nyt olen jo allekirjoituksesta hieman poiketen jo melkein 2cv:llinen mies (kättä päälle lyöty), niin voi jo alkaa selvitellä näitä syntyjä syviä.
Tuossa kuvan laitteessa on tuo korin asento mielestä juuri niin kohillaan, kuin pitääkin. Etupäätä on selvästi laskettu ja onkohan takapääkin hieman vakiota alempana. Kori on kuitenkin runkoon nähden orkkissetapissa?
Kuinka tuo temppu tehdään? Eli, miten 2cv:n laskeminen ‘tonttiin’ tehdään kaikkein kivuttomammin? Jouset ovat juuri oppimani mukaan vaakatasossa sellaisissa pöntöissä ja kireyttä (ja sitä kautta korkeutta) voi säädellä hieman tukivarteen menevän tangon avulla. Kuinka paljon tuolla saa aikaan, siis senteissä?
Eikö noita tankoja löystettäessä auto kyllä laske alemmas, mutta jouset eivät jäykisty, jolloin matalasäätöinen jousitus pohjaa helposti. Onko noihin saatavilla lyhyempiä ja jäykempiä jousia?
Jostain ymmärsin, että etupäätä laskiessa pyöränkulmat muuttuvat siten, että olisi parasta vaihtaa/muokata tukivarret paremmin sopiviksi. Miten tämä asia onkaan? Onko laskusenteillä jokin raja, mihin pärjää orkkistukivarsilla?
Koittakaa kestää, näitä peruskysymyksiä satelee hetken aikaa, kunnes pääsen hieman sinuiksi tämän uuden harrastuksen kanssa. No, ehkä näistä kysymyksistä on hyötyä jollekin toisellekin höynähtäneelle 😆
@PienempiOlli wrote:
-Olli@PienempiOlli wrote:
GS’n vanteet ovat 5mm syvemmällä pyörän aukossa kuin sätkän.
-Olli
Eli, ei tuon taivaallista merkitystä laakereiden yms. kulumiseen… Ei ainakaan ole ollut tuolla muiden autojen kanssa komutessa.
Oleellinen asia lienee se, että mahtuu pyörimään kaikissa ajotilanteissa.
ET:n selitys löytyy tuosta.
@Akaile wrote:
Meniskö noi smarttikoot gs:n vanteelle?
Kyseletkö GS:n takia vai sopiiko GS:n vanne sätkään?
Sain jostain ketjusta sellaisen käsityksen, että jonkin toisen citikan vanteet kävisivät sätkään, ainakin pulttijaon suhteen… Saattaa joutua tekemään tilaa lokasuojiin, ainakin takana, mutta periaatteessa.
@PienempiOlli wrote:
noita oli yks setti ranskan ebayssa taannoi, 600e
se on ainoa koko setti minkä olen nähnyt myynnissä.
Noissakin on vaan se että kaipaako etuveto auto taakse
kovin leveitä vanteita.-Olli
Kieltämättä nuo leveät takatassut ovat etuvetoisessa vähän hassut, joskin hyvän näköiset. Ja vähän turhan hi-tech -mallisethan nuo kuvan vanteet ovat.
Ulkonäöllisesti saattaisi toimia jokin hieman leveämpi peltivannekin varustettuna sellaisilla kromikehyksillä. Tuollaiset hieman leveämmät, vaikkapa 155 renkain, sitten molempiin päihin.
Kuis tuollaiset vanteet? Tosin maksanevat miljuunan…
Terve!
Kyselenpä tässä yleisestä mielenkiinnosta (vielä), minkälainen jousitus noissa sätkissä on? Lahinnä madallusnäkövinkkelistä… Ihan perussätkäkin muuttuu aika räyhäkkääksi, kun etupään jousitusta laskee muutamalla sentillä.
Sopivilla vanteilla saa myös pikaisia ja helppoja tuloksia aikaan. Mistäs noihin saa aluvanteita? AX:nkö vanteet sopivat?
Kyllä tuo tapahtuma hiljaiseksi vetää. Jos elämän varrella tehdyt valinnat olisivat olleet hieman toiset, voisivat omatkin lapset olla saman koulun oppilaita. Myötäsuremiseen ei kovin suurta psyykkausta tarvitse. Mukana surussa siis ollaan meilläkin.
Kun näin sivusta pääsee asiaa katsomaan (vrt. ym. valinnat), ei perusturvallisuuden tunteeseen tullut tämän tapauksen myötä kolausta. Eli, turvallisin mielin kuitenkin uskalsi lapsensa koulutielle lähettää.
Terveisin
Tero@Isoo-Jukka wrote:
No jopa, ihan teköö mieli.
Eikö tuo putiikki ole ihan sinun naapurissasi? Ei muuta kuin hakemaan killalle spesiaalihinta 😉
Edit: Ja PP-Diesel saisi varmaan tuosta kutiteltua muutaman lisähepan…
-
JulkaisijaArtikkelit