Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Luovuttaja saapui tällaisella rekalla…
Terve!
Haetko millaista lookkia? Pitääkö kiiltää vai omata enemmänkin ajan patinaa?
Ps. Kun laitat intraan viestin, niin tarjokas saattaa löytyä lähempää kuin uskotkaan, oman konsernin porukoilta 😉
@kari80 wrote:
Nyt on kyllä jo myöhäista rypistellä kun ei tullut aikaisemmin mieleen…kaikki jotka tulevat -62 mallisilla kulkimilla voisi saada yllärin eli t-paidan? ? Luultavasti ei kauhia määrä.:-):-)
Pitäisikö sittenkin laittaa tuo 62:nen ajoon ensin…
@dago wrote:
Teitkö hankintoja 😆
Ihan vain näyteikkunaostoksia
Menestyisiköhän tuollainen kioski Suomessa… Jos vielä drive-in tyyppisesti palvelisi 😀
@Wonderi wrote:
Kumpi on helpompi, istuttaa kutosen kone/vaihteisto/pakari sun muut vanhuksen rungolle vai heittää vanhuksen koppa kutosen rungon päälle? Sitten toki tulisi liimattua riippupoljinmysteerio sen vanhuskopan tulipeltiin. Mutta kaikki muut pakoputkea myöten sopisi kai suoraan, paitsi ne koneen etureunalla olevat jo mainitut asiat.
Tässä tapauksessa tuo proseduuri ei käy, kun tekniikan luovuttajassa on laho runko…
@Lasse1 wrote:
Kysymyksenä esitän, jos kerran tekniikka on kutosen ja pellinalunen ei ole vanhusta, niin mikset laittaisi sitten riippupolkimet, nekun saa istutettua aika helposti vanhuksen koriin ?
LasseNoin saattaapi käytännön syistä tapahtua. Fiilingin kannalta vain tuota mietin. Vetostartin kabiinissa säilytän, vaikka sähköllä solenoidi vetäisikin… Vaijerin pää ei konehuoneessa mene startille vaan vaikkapa prätkän jarruvalokytkimeen
Nuista kuvista tuli mieleeni, jotta onko joku onnistunut mahduttamaan lehmäjarrupääsylinterin vanhuksen alkuperäiseen kohtaan? Houkuttaisi pitää nuo läpipoljettavat petaalit…
Kun itse tsuumailin ulkomuistista, niin näyttäisi, että pääsylinterit olisivat samaa kokoluokkaa, mutta uudemmassa, olikohan se etupään, putki lähtee päästä ja taakse suuntautuva sivusta, kun vanhemmassa taas molemmat päät hoidetaan sivusta lähtevän reijän kautta (banjoliitin ja putken pää). Voiko uudemmassa mallissa tulpata sen pään ja ottaa lähdöt yhteisestä reijästä? Jarruletku täytyy tietysti vaihtaa lehmän kestävään materiaaliin.
Mielipiteitä tiedustelen…
Aikomukseni on siis tehdä vanhuksen näköinen käyttösätkä istuttamalla kutosen tekniikka vanhuskopan sisään. Tekniikan luovuttaja on lahon oloinen ja vanhus taasen kovempaa kamaa.
Kysymys kuuluu, kannattaako vanhuksesta ottaa kori irti ennen tekniikan vaihtoon ryhtymistä? Vaihtoon siis menee ainakin kone, vaihdelaatikko, jarrut, bensatankki sekä sähköt…
Mitä mieltä olette iskareista? Kannattaako lähteä putki-iskareiden sovitukseen?
En lupaa tehdä niinkuin suositellaan, mutta huomioon kyllä kaikki mielipiteet otetaan
Minulle tuli neljä ja vaimolle yksi. Mistä ihmeestä ne tietää minun rekisteröimättömätkin citikkani…
Kuva kertoisi….
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Monella taitaa olla se kitkan työkalu omavalmiste,, niin kuin minullakin..
Lyhykäisyydessään kerrottuna: Ensin kokeillaan vaikkapa 16mm hylsyä siihen kitkan keskellä olevaan koloon,, jos tuntuu sopivan suuruiselta eikä lonksu paljon niin seuraavaksi otetaan sen kokoista pyöröterästä pätkä joka sopii kitkan levyssä keskikolon vieressä olevaan reikään,, kokoa en nyt muista..
Tangosta väännetään veen muotoinen kulma ja lyhennetään sopivaan mittaan hylsyn ja reiän suhteen sekä hitsataan lopuksi hylsyyn kiinni..
Eli nyt voi räikkä avaimella kääntää siitä hylsyn päästä siitä kitkan keski reiästä kitkalevyä kun hylsyssä on se teräsnokka kiinni ja siellä kitkalevyn pienessä reiässä.. 💡Joskus törmäsin sellaiseen ilmiöön, jottei noita koodilla sekoitettuja maaleja voi hioa tahnalla, kun taas valmisvärejä voi. Siis mikäli haluaa häivyttää sumurajan hiomalla. Sekoiteväri vetää ihan mataksi, kun taas valmis hioutuu kohtuu nätisti.
Liekö sama ominaisuus nykyään, omat kokemukseni ovat 15v takaa.
Saattaapa tuo syy olla käynnistäjässä… Peli siis hörähtää käyntiin, kun lorauttaa hieman bensaa suoraan kurkkuun ja startatessa avaa hieman kaasuläppää (mainio keksintö tuo vetostartti 🙂 ).
Ryyppyä en ole antanut ja sen vaikutus koneen käydessä on mielestäni olematon tai ainakin hyvin vähäinen. Pitänee vissiin kokeilla tuota Jukan mainitsemaa metodia. Jos ei auta, niin sitten kurkata, mitä “ryyppykaasutin” on syönyt.
Eli, luinko oikein? Sovittaessani kutosen konetta vanhusrunkoon, on odotettavissa pieniä haasteita (tässäkin kohdin).
Tuolla kuvassa näkyvättä setillä voi hoidella vain toisen puolen. Pari poraa lisää, niin hoituu toinenkin…
Sori, en voinut vastustaa kiusausta
Ps. Hyvä, etten vielä ole saanut aikaiseksi tallin perällä majailevan kampivammaisen koneen käsittelyä. Purku- ja kasausohjeethan alkoivat vasta ilmiintyä tuohon toiseen viestiketjuun..
Nopea voorumi. Kaupat sovittu. 8)
-
JulkaisijaArtikkelit