Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tarkoitus huomenna yrittää taas saada ykkönen ja pakki toimimaan. Nyt kokeillaan sitä kytkimen säätöä. Minulla ottaa kytkin lähes konehuoneen puolelta kiinni, ehkäpä sitä voi säätää ylemmäksi ja sittenhän sen tietää. Jakari-meisseli Virtasen kanssa on alustavat treffit huomenna. Jos se tällä korjaantuu, voi Tiinan omistus mennä perheen sisällä uusiksi, jos löydän jostain mieleiseni sätkän. On ollut liian vaikea opettaa näitä niksejä perehdytyksessä, vaikka
perheen paremmalla puoliskolla ajohaluja on aika-ajoin esiintynytkin.
Donna 28 🙂Niin, ei ihan kuitenkaan 😉
Donna 28 🙂Saattaa olla, että innostukseni kaakkien lisäämisestä menee muutamassa päivässä ohi. Tänään kävin Kotkassam enkä kaivannut lisää tehoa. Tosin kukaan ei roikkunut puskurissani kiinni.
Donna 28 🙂Mukava olisi nähdä kuvat, niitä vissiin räpsittiin toden teolla. Kummit olivat ainakin parhaimmasta päästä. Ylpeän “äidin” hymy ei laantunut koko viikon lopun aikaan eikä “ottoisäkään” pahansuovaa katsetta luonut niin Nukkumattiin kuin äiskäänkään, päin vastoin. 😀
Donna 28 🙂Olen nyt edellisen kirjoittamani jälkeen ajanut n. 5000 km, olen sietänyt niitä harvoja rusahduksia. Ykkönen menee edelleen päälle lämpimänä siten, että vedättää neljännessekunnin ajan kakkosella ja vaihtaa sitten ilman rusausta ykköselle. Pakin kanssa nyt ei ole ollut suurempia ongelmia, kun muistaa sammuttamisen jälkeen laittaa pakin päälle.
Ajossahan sitä harvemmin tarvitsee kuumana käyttää ja jos tarvitsee, niin rutiskoon. Itse kun on lähes peukalo keskellä kämmentä ja kaverit niin kiireisiä kesäaikaan, niin katsotaan sitten talvella, selviääkö tämä ongelma.
Pudottelin perjantaina vihdoin Rantasalmelle, piti mennä jo Kujjeilujen aikaan, tarkoitus oli sieltä käsin pistäytyä
Leppävirralla, mutta iski syyslunssa – kesti toista viikkoa kuumeilua. No, asiani oli tästä reissusta se, että tiinani kulki tänään takaisin Kouvolaan päin
todella urheilullisesti, varsinkin kun ajelin Sulkavan, Puumalan, Anttolan, Ristiinan kautta. Mutkaiset mäkiset tiet saivat minun näyttämään närhenmunat suuremmille autoille – mutkaisella osuudella takuulla kukaan ei päässyt ohi, vaikken oikonutkaan. Ja kyllähän tiinakin suorilla kulkee ainakin 15 prosenttia yli sallitun satasen. Niin, vaikka aluksi näytti Puumalasta lähtiessä (kävin sieltä R-Kioskista Meester Hansseja), että jonoa on riittämiin, niin ei niitä puskurissa kiinni ajavia olut yhtään Anttolaan tultaessa. Siis edelliseen viitaten, minkähän tehoinen kone mahtaa olla näistä 2CV pohjaisista saatavissa suurimmillaan – iski vanha kilpailuvietti 🙄 ❗ Luulisin, että minulla on nyt33 hp
-kone, ainakin muistelisin antaneeni itselleni kertoa sen sitä ostaessani. Voihan sitä tietysti lähteä vaikkapa laihduttamaan itseään tai heittämään takapenkkiä, tunkkia, vararengasta ja puskureita pois, noin alkuviritykseksi.
Mutta saisi se Tiina olla tiinan näköinen, niin, että kaakkeja lisää. ❗
Donna 28 🙂Sinikka lainasi minulle, kun Tampereen Ikaalisten tytöillä ei muistaakseni ollut kuulan kuulaa ja heidän piti pelata kanssamme ensimmäinen erä. Nyt en vain muista kuolemaksenikaan, mistä loput kuulat heille saatiin. Siispä Sinikalle kiitokset, että Tampereen Ikaalisten joukkue pääsi mukaan peliin. Puoleltani sorry, etten muistanut palauttaa noita kuulia.
Donna 28 🙂Kiitoksia kaikille Orilammen 25 v. -Petankikisaan tulleille pelaajille ja katsojille. Vaikka järjestelyt minkä tahansa tapahtuman osalta olisivat kuinka huippuhyvät, tunnelman ja hengen luo sinne saapuvat ihmiset. Tässäkin suhteessa me järjestäjät voimme olla tyytyväisiä siihen, että juuri te tulitte tapahtumaamme. Te loitte kilpailuvietillänne onnistuneen kisan ja te muut, jotka ette pelanneet, tapahtumamme arvoisen tunnelman. ❗
Kiitos kaikille paikalla olleille 😀
Donna 28 🙂Olemme tilanneet hyvän sään Orilammen 25 v. Petankikisoihimme. Tänä yönä, huomenna koko päivän ja ehkä perjantaiaamunakin satelee, mutta kisapäivänä 2.8. sää on kaunis hellerajan tuntumassa. Toivomme sätkäkansalta aktiivista osanottoa tapahtumaamme ja toivotamme teidät tervetulleeksi Kouvolan Orilammelle.
Donna 28 🙂Hyvä ajatus sinänsä, vaikkakin siinä oli mukana tuota 😉
Donna 28 🙄Aikaisemmat laatikkoni ovatkin toimineet kuin vanhan hyvän ajan junan vessa. Mutta tästä laatikosta en sano sitä enkä tätä, kun en osaa sille itse tehdä tuon taivaallista. Meidän jakarimme on kyllä sitä säätänyt säätämisestä päästyäänkin, mutta sama tulos. Maksaisin “junan vessasta” jonniin verran, jos sellaisen taitaja sattuisi matkan varrelle, siis taitajalle. toisaalta, harrastuksissani on jotain vikaa, kun ne ovat kesäpainotteisia ja minun aikani on rajattu työni sesongin takia juuri kesäisin. Täytyy vain toivoa, että laatikko kestää tämän kesän ja etsiä joku ekspertti syksyllä, joka laittaa se kuntoon.
Donna 28 🙂Varaosamyynnistä vielä, on hyvä kannaltani, että varasto on Kouvolassa. Edelliseen arvosteluuni viittaan siinä, ettei
Kilta ota tosissaan huomioon tiinoilla ajavia. En tarkoittanut arvostelua kohdistumaan meidän varaosaguruumme Pekkoon, vaan siihen linjaan, jota olen jo vuosia seurannut Nyytisten sivuilta varaosamyynnistä. Lieneekö varaosamyyntiä pohdittu tosissaan, mitä sen pitäisi pitää sisällään. Sinällään asia ei ole ollut minulle tärkeä, sillä Tornion miäs on pystynyt lähestulkoon varaosatarpeeni tyydyttämään. Lieneekö niin, että tiinoja on loppuen lopuksi niin vähän näistä Killan 2 CV -pohjaisista kulkimista, ettei niiden varaosatarpeisiin ole tarvinnut paneutua. Pitäisikö sitten Killan sisällä olla joku, joka pitää erityisesti näiden vähemmistökulkimien puolta.
Donna 28 🙂Killan varaosamyynnissä voisi ilmoittaa yhteensopivat osat myös Dyaneen. Korjauskäsikirjaan voisi yrittää saada osien yhteensopivuusosuus tai sitten muuhun julkaisuun. Varaosissa on mielestäni jonkin verran painottumista vanhojen vaalintaan. Eiköhän vanhojen vaalijoilla ole kaikkein parhaimmat yhteydet vaalimiensa kulkimien osien hankintaan. Pitääkö niitä siis riiputtaa Killan varaosavarastossa suurempien varaosaryhmien kustannuksella ❓ Valtaosa kulkimista kulkee aivan muilla osilla kuin, mitä nämä vanhukset käyttävät. Dyanen varaosista listasarja on jo vuosia ollut tärkein Killan varaosavarastossa, lieneekö sitten meille tiinoilla ajaville se kaikkein tärkein. Toivottavasti kukaan ei nyt
näistä havainnoistani loukkaantunut.
Donna 28 🙂Jos se olisi ollut vain kytkinvaijerin säätö, niin olisi ollut helppoa. Uskon enemmän tuohon kampiakselin päähän. Mutta ajan nyt kuitenkin kesän tai tulee taas ajamaton kesä. Tänään sain Kotkassa käydessäni venettä lakkaamassa joka kerta ykkösen päälle, kun annoin välikaasun, eikä narahduksiakaan tai muuta krohinaa ilmaantunut vaihto-operaatiossa. Piti vain välikaasun jälkeen maltillisesti, korostetun hitaasti vetää ykkönen päälle. Ajelen nyt näin toistaiseksi.
Donna 28 🙂Meinaatko, että siitä on kysymys?
Donna 28 🙂Ikävää kerrottavaa, ainuttakaan sätkää ei tällä pienimuotiselle matkallani vastaan tullut tai edes olisi näkynyt jossain torin laidalla. Tänään näin sentään kolme, kun menimme mukaan Swap and Meetiin Kouvolassa. Meitä Kouvolan Jaoksen porukkaa oli yhteensä kuusi, ja kulkimia siis 3, lisäksi1 kpl Camiionette ja yksi DS -mallinen avoauto Citroen.
Em. autojen omistajat omistavat myös sätkän. Päivä, vaikka olikin kuumuudeltaan sietokykymme rajamailla, kunnes varjo saapui – Camionette – oli antoisa ja viihdyttäväkin. Olimme varustautuneet suomalaiskansallisellea kahvipiknik -varustuksella ja ehkäpä siksi viihdyimme niin hyvin helteessä. Menemme varmaan ensi keväänäkin, mikäli saamme “varjon”
mukaamme.
Donna 28 🙂 -
JulkaisijaArtikkelit