Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ja lisäyksenä että edelleen haussa toiseen kulkimeen wanhuksen yhtenäisen etupenkin runko. Voin antaa tilalle erilliset, joista kuskin penkissä säädettävä selkänoja.
mulla on yksi wanhuksen runko joutilaana, kyseinen kuljin kärsi tulipalon…en osaa sanoa että kärsikö metallin ominaisuudet tästä, Tuskin? Hinnasta ei ainakaan jää Kiinni!
Joka vuosi, nyt parhaillaankin, on tullut pikkukyliä koluttua Ranskassa ja muissakin Euroopan maissa. Ei ole ongelmatilanteita vastaan tullut, sen sijaan kun ollaan oltu liikkeellä diesel-pakettiautolla, on se joskus pitänyt isompiin kaupunkeihin tullessa jättää vyöhykkeen ulkopuolelle, viimeksi Antwerpenissa. Näin epävirallisesti voin kertoa tarinan kun pari vuotta sitten lähdimme ajamaan etelä-ranskasta ostamaani, hieman vajaalla paperivarustuksella olevaa caminaa Suomeen. Olin vähän huolissani, mutta ranskalainen harrastajaystäväni kirjoitti mukaan vapaamuotoisen sepustuksen, minkä näyttäisin poliisille jos meistä kiinnostuisi. Sanoi, että 99% poliiseista toivottaisivat hyvää matkaa. Kyllä Ranskassa vielä on väliä, millä vehkeellä siellä liikkuu!
1 käyttäjä kiitti kirjoittajaa tästä viestistä.
Olen myös törmännyt Uudemman mallin koppiin joissain wanhuskoneissa, mutta aina ajatellut että joku on jostain syystä vaihtanut. Vaikea keksiä miksi, koska alumiiniset sileät niin paljon mageemmat. Ainakin kaikissa wanhuksissa joiden tiedän olevan varmasti alkuperäisiä on alumiiniset kopat.
Mikkelissä lupasivat hoitaa, kiitos tiedosta. Pirkkalan teboil puolestaan tarjosi eioota…pyörät ovat pakun kyydissä ja teemme laajahkon kotimaankierrroksen uudenvuoden jälkeen, siksi en laittanut maantieteellisiä Yksityiskohtia!
Penkit löydetty!
Jep, silloin harvoin kun on joutunut jonkun tehtaan alkuperäisosan vaihtamaan ei kesto ole lähelläkään samaa. Koskee myös jumpyn alusta alustanosia.
Myös saapumisaika travemundeen on liepajanreitillä aamulla,finnlines myöhään illalla…
Nyt on hinnat liepaja-trave -reitille, yksi suunta kahdelle ja autolle hytin kanssa 213€, muutoskelpoinen lippu 20€ lisää. Finnlinesin “tarjoushintaan” muutoskelpoinen lippu 265€ lisää + hintaero muutoshetken päivänhintaan.
On tullut Finnlinesilla parikymmentä kertaa veivattua,voipi olla että ens helmikuun reissu jää viimeiseksi.Ensinnäkin Kannattaa olla tarkkana matkaehtojen kanssa. Heillähän on periaate, että matka pitää tilata tosi aikaisin.Silloin sen saa halvimmalla ja muutoskelpoinen lippu ei maksa niin hirveästi lisää. Tilasin helmikuun matkan joulukuussa,silloin muutoskelpoinen lippu olisi maksanut n.250€ ekstraa yhdensuuntaiseen matkaan. Varatessa kävi kuitenkin ajatusvirhe lähtö -ja saapumispäivänä suhteen ja soitin asiakaspalveluun heti seuraavana päivänä. Mitään armoa ei annettu, vaan ainoa keino on varata kokonaan uusi matka, vaikka ymmärtääkseni jo kuluttajasuoja on tällaisessa asiakkaan puolella. Välimerellä liikennöivät Grimaldin ja muidenkin yhtiöiden laivat ovat hyvin joustavia muutoksissa.Toinen case oli keväällä kun olimme tuomassa Caminaa Suomen. Lähtiessämme Ranskasta soitin yhtiöön ja kysyin kuinka on tilaa muutaman päivän sisällä lähtevissä laivoissa. Vastasivat että ei hätää, hyvin on paikkoja. Jättivät kertomatta että matkan hinta nousee joka päivä reippaasti lähdön lähestyessä. Kaiken kukkuraksi jäimme Hantan kanssa ikkunattomaan hyttiimme vangiksi useaksi tunniksi, kun lukko oli rikki. Sieltä ei siis ole mitään yhteyttä respaan tai ulkomaailmaan jos tällaista tapahtuu. Sitten vielä pieni urputus ruuasta, se ei todellakaan ole hintansa arvoista, eikä vaihtoehtoja oikein ole. Muuten ovat laivat vieneet perille suunnilleen sovitussa aikataulussa.
Kiitos, tuo lähtöpäivä tärkein tieto tälläerää. Liepaja tuttu kaupunki ja reitti hyvää vaihtelua finnlinesille, jolla tullut matkusteltua ihan liikaa. Ainakin toukokuun loppuun asti hinnat kohtuullisia, miten sitten heinäkuussa kun vielä eivät Kerro?
Olen ilahtunut, että uskalsit aloittaa harrastuksen wanhuksella. Olen sellaisen (sellaisten) ratissa kohta 40 vuotta viihtynyt. Hetkellisesti yritin tottua modernimpaan versioon, mutta nopeasti huomasin että jotenkin vain tämä vanha tekniikka ja askeettisuus sopii itselleni paremmin. Melua on hieman enemmän, vauhti vähän pienempi, jotkut varaosat enemmän kiven alla, mutta positiivisia puolia sitäkin enemmän. Tervetuloa joukkoon!
Terveisiä täältä merten takaa, sain viestin tästä tragediasta päivän sen jälkeen kun olimme karistaneet kotomaan tomut taas joksikin aikaa. Esijärkytyksestä toivuttua on kuitenkin pää alkanut raksuttaa, kyllä tästä jotenkin selvitään. vaihtoehtoja ja niiden sekoituksia kyllä löytyy. Meiltä järjestyisi tilaa talkoille ja majoitukselle kunhan saan talvehtineet veneet ulos, siis joskus vapun tienoilla. Täältä etelästä pakulla (isompi kuin paku-kuljin) palatessamme voisi koukata Ranskan kautta ja tuoda tarvittavan määrän osia, kenties kokonaisen varaoskulkimenkin? Näillä eväillä voisi projekti onnistuakin ja Puolan kokous toteutua suunnitelmien mukaan Sofialle ja Juusolle. Hanko on tietysti kaukana monille, joten myös muut mahdollisuudet tulevat kysymykseen, onhan tässä kesään vielä aikaa.
Omasta puolestani kiitokset kaikille jo osaa ottaneille ja alkujärjestelyissä avustaneille, hienoa että Kilta-henki elää!
😈
Eero -
JulkaisijaArtikkelit