Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
… ja Agrimarketeista vielä halvemmalla: 5 kg purkki noin 26€
Sitronen välittää kakenmallisia alkuperäisen kaltaisia/värisiä ovipahveja ja istuinten verhoiluja. Toimitusaika muutama viikko.
Niin, ja starttikehän hammastus on erilainen
Mittari on todennäköisesti ihan kunnossa, mutta sille tulevat johdot ovat vain vaihtaneet paikkaansa. Minulla oli yhdessä kulkimessa kerran samanlainen “vika”.
Hienoa työtä Hantta! Laita lisää kuvia kun maalausvaihe lähestyy.
Pertissä menetimme ystävän ja kiltaveljen, jonka muisto jää elämään vahvana kuin rättäri.
Arja, olemme tukenasi.
Erkki ja Aila
Mistä johtuu, että tehdas antaa 2CV4:lle ja 2CV6:lle erilaiset säätöohjeet? Niiden mukaan nelkku pitäsi säätää siten, että kun saman puolen imu on täysin auki, niin säädetään pako ja päin vastoin. Kutonen taas säädettäisiin niin, että vastapuolen venttiilin ollessa auki säädetään toisen puolen vastaava venttiili.
Kuten sanottu, konehuone on täynnä potentiaalisia äänilähteitä. Tässä kuitenkin kaksi omalle kohdalle sattunutta, jotka antoivat hieman kuvailemasi ääniefektin:
– Laturin laakeri. Sen pystyy varmistamaan käyttämällä ruuvimeisseliä stetoskooppina
– osittain irti revennyt tuulettajan siipi.Emme (tänäkään) vuonna lähettäneet joulukortteja, joten näin sähköisesti kikille kiltalaisille yhdessä ja kullekkin erikseen:
JOULURAUHAA JA MENESTYSTÄ UUDELLE VUODELLE!
Toivottavat Erkki & Aila
7.9.2007, 10:19 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140902Edellisestä vastauksestani saattaa saada sellaisen kuvan, että en ole kulttuuri-ihmisiä. Se ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa, mutta myönnettäköön että olen paremminkin kirjallisuuden harrastaja. Mielestäni hyllystäni löytyy oikein kattava ja esittelykelpoinen tosimiehen kirjasto: vihkiraamattu, Tuntematon sotilas ja Bilteman luettelo.
7.9.2007, 10:07 vastauksena käyttäjälle: MInkätyypistä mussiikkiva rättärisissit kuunteloovat ? #140901Olavi Virtaa ei mikään voita, mutta kyllä Reijo Taipale kelpaa joskus paremman puutteessa. Ja kyllä väliin aina parit jenkat ja valssit mahtuu!
Auton omistaa Mauri Wallius, joka, kuten nimestä voi päätellä, on itsekkin mukana hitsauslaitetehtaan toiminnassa. Auto löytyy Muurlasta Erkki Rajalan naapurista.
Motonetissä on myynnissä kahta halppismallia, toinen paristoilla toimiva ja toinen valokennoilla. Suosittelen sitä paristomallia varsinkin jos joutuu hitsaamaan viileässä verstaassa. Halpa valokennoversion on silloin niin hidas että kaari ehtii välähtämään silmiin ennen kuin nestekiteet ehtivät kääntymään. Kannattaa myös tarkastaa, että aukon koko on sellainen, ett siihen saa vakiokokoisia suojalaseja.
Mitähän näihin kommentoisi herra Andre itse jos eläisi? Varmaan jotain sellaista, että “varo halpoja kopioita!!!”
Valitettavasti kuvattu vaiva on Sätkän nokka-akseleissa hyvin yleinen. Kun sytytystä säätää stroboskooppivalolla, niin harvoinpa kummankin pytyn sytytys sattuu samaan kohtaan, ja kokemukseni perusteella voin sanoa, että yhsen kahden hampaan heitto on enemmän kuin vakio. “Viritykseen” olen käyttänyt yksinkertaisesti muovipäistä vasaraa ja sillä kopauttanut kärkinokan akselin kanssa samaan linjaan. Rakenne on niin ohutta tekoa, että voimaa tässä työssä ei tarvitse käyttää; vain kevyt napautus oikeaan suuntaan riittää.
t.Eki
-
JulkaisijaArtikkelit