Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Ostetaan 2cv, tarjoa. #287342

    Hei tarkoitus myydä rättärini katsastettuna noin kuukauden päästä valmis. Koneen vaihtomenossa käytetty huollettu kone nokalle ja vilkun katkaisijan vaihto ennen katsastusta. Katsastus viim 12.7. . p. 040 1546 772  roope2cv@gmail.com

    vastauksena käyttäjälle: Rättäri #287341

    Hei tarkoitus myydä rättärini katsastettuna noin kuukauden päästä valmis. Koneen vaihtomenossa käytetty huollettu kone nokalle ja vilkun katkaisijan vaihto ennen katsastusta. Katsastus viim 12.7. . p. 040 1546 772  roope2cv@gmail.com

    Minulla yhden asennuksessa otin yhden jäähdytys rivan öljypohjasta pois lämmittimen kohdalta, porasin ruuvin reijät ehkä hieman ylä viistoon ja myös kolot lämmittimen viereisiin ripoihin, jotta mahtuu poraamaan ja ruuvaamaan. Sydän talvena lasivillaa ja kattopellillä pohja umpeen. Lisäksi peltiliuska öljyjäähdyttimen taakse. Näin -20-35 C asteen pakkasessa. Hyvä akku ja joskus akku yöksi lämpimään ja tai lämmitys puhallin moottori tilaan aamupalan ajaksi.

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilijousen puristin? #268749

    Metalliliiton pätkästä rälläköin sivusta palan pois, toimi joskus.

    vastauksena käyttäjälle: Nariseva kitkaiskari #263056

    Akadyanen taka-akseli natina korjautui tukivarren laakerit ja laakeri kupit vaihtamalla. Olivat tosi entiset ja hauleja irti.

    vastauksena käyttäjälle: -59 etujarrut #253758

    Joskus laitoin lukkopihtien avulla myös 2 reikäisiä prikkoja paikalleen. Saapi keskittyä toisen käden sormilla painamaan tappia. Noihin sylinterin ruuveihin en osaa sanoa mitään. Onko varmasti oikean mallin sylinterit ja jarrukilvet.

    vastauksena käyttäjälle: Raid 4 Arctic Ducks [Only FINNISH – vain suomeksi] #247441

    Kommentti keularitilän maski peittäminen ja pohjan aukon pellitys ja lisänä öljylauhduttimen takana peltipala (menee sinne pystyripojen väliin) joka vähentää läpivirtausta olivat toimiva ratkaisu -90 luvun työmatka-ajossa Torniossa 15-25 asteen pakkasissa. Lohkolämmitin pohjarimoissa tai sisäpuhallin moottoritilaan 2 tunniksi yli 20 asteen pakkasessa helpotti käynnistymistä. Kerran unohtui toi esilämmitys ja silloin sankollinen kuumaa vettä valutin lohkojen päälle. Akku ja sähköpuoli piti tietenkin olla kunnossa. Haalari oli hyvä ajovaruste ja helppo riisua työpaikalla. Tv Kari Martikainen. Työmatka oli vain 15 km yhteen suuntaan.

    vastauksena käyttäjälle: Renkaat #173165

    Ranskalainen teki ensin renkaan ja sitten auton jousituksen ajattelen minä., 125x 15 misukat on kyllä mukavat, mutta akadyanessa täytyy olla 135 x 15 ja olen tämän kesän ajanut uusilla toyilla ja ovat kyllä lähes mukavat kuin misukat.
    Uudet renkaat on myös pehmeemmät kuin 10 vuotta vanhat.

    Takapään kynkkien laakereiden korjaus juhannuksen alla “pehmensi2 tilanteen. Täytyyy vielä tehdä etu akselille sama juttu
    kun on liian automainen.

    vastauksena käyttäjälle: dyane -74, 652 kuutioinen, sininen #164159

    Kiitos kuvista dago, itse en olisi osannut laittaa. Hyvää Joulua kaikille, erityisesti niille jotka sätkäänsä käyttävät ja myös niille jotka sätkäänsä säästävät talven suoloilta ja kosteilta keleiltä. Hyvin taas rax kuljetti työpaikalle, mukavasti hyristen.

    vastauksena käyttäjälle: varaudutaan talveen #163912

    Kyllä, olisi tarkoitus talvi ajella pitkästä, aikaan. Vanhat miseliiinit nastoilla alla, empä tiedä ovatko lailliset eli onko viimeinen käyttöpvm mennyt jo kun en ymmärrä noista numeroista.

    Talvivarustelu vasta alkamassa, solukumi kattoon odottaa tallissa kuten
    lohkolämmitin öljypohjaan ja pellin pala öljylauduttimen taakse ja pohjapelti.
    Lämmön vaihtimien vaijerit säädetty ja putket uusittu ja raitisilmaräppänien ilmanottoa rajoitettu.
    Siis dyane malli kyseessä. Hyvin lähti vielä ilman sähkölämmitystä 5 asteenpakkasesta käyntiin. Täytyy vielä säätä venttiilit ennen tosi talvea.

    vastauksena käyttäjälle: Sähköt katosivat 2CVstä #153178

    Mun sähköt katosi totaalisesti jätti tielle. Vähän kyläpaikan jälkeen tosin kävin epä tasaisesti sieltä lähtiessä. Aikaisemmin oli sytytys kadonnut pari kertaa ja hartaudella olin laittanut katkojan kärkiä ja sytytyksen ajoitusta kohdalleen. onnistuen ja ei onnistuen. Mystinen vika. Ei korjautunut johtimia ja puolaa vaihtamalla.

    No nyt laitoin valojen virtapiuhaan sulakkeen ja se paloi ja melkein hitsasi sulaketta ja valojenkin polttimot paloivat ja taas käyntikatosi.

    No ihmettelemään ja purkamaan mittaristo pois ja valojen viiksi katkaisija. Vasta sen irroituksen jälkeen selvisi että katkaisijalle tuleva virta piuhasta kuoresta poissa sentin pätkä ja paljaat metallilangat olivat rattiputkessa kiinni tai ainakin lähellä.
    Launtaipäivä siinä meni 2cv ympärillä polovillaan ennenkuin tuon löysin.
    jännitemittari tai sen johtumispuoli auttoi vian löytymisessä. Virtapitäisi olla kytkettynä kun valot ei ole päällä.

    Vikaa ei olesi huomannut ilman katkaisijan irroitusta. Virtapiuhaan eristettä ja
    nyt rupesi toimiin tosin vielä käynti joskus paukkuu joten vettiiilien säätö täytyy vielä tehdä jospa se auttaisi, vai vieläköhän jossakin virtavuoto.

    Uudet virta johdot 3 neliömillin akulta koelaudan alle valojohtoon siinä sulake 25a ja toinen startilta virtalukolle ilman sulaketta ja sitten ohuempi virtajohto jarrupolkimen katkaisijalle. Omat sulakkeelliset tulot kännykän laturille pistokkeelle ja radio piuhalle.
    Auton omat sulakkeet eivät ole palaneet.

    En tiedä vilä onko nuo kytkennät oikein täytyy tutki kaavioita kunhan kerkiää.

    Tällainen sähköjen katoaminen täällä. tv Kari

    vastauksena käyttäjälle: Myydään sätkäosaa kutoseen ja wanhukseen #160540

    Vieläkö sinulla peilit myymättä?

    Olisin niistä kiinnostunut

    tv kari

    vastauksena käyttäjälle: Ropellin irroitus #151837

    Mulla oli ropelli nyt niin tiukassa ettei lähtenyt tavanomaisille kikoilla ja liotuksilla. Joten otin kapean naulan joka meni pultin reijästä läpi ja sen päähän ulosvetäjän jonka leuat ropelin taakse ja kiristin paikalleen koitin heiluttaa sillä koko keula heilu. Kiristin ulosvetäjää lisää. Vasta noin kymmenen minuuntin jälkeen kuului paukahdus ja ropeli irti.
    Pelkäsin jo että korkkasi väärästä paikkaan. Aukesi oikeasta PAIKASTA.

    ROPELIN takana olevaan peltiin tuli mutkat ulos vetäjän leukojen paikalle-

    Vaihdoin kärjet ja laitoin sytyksen kohdalleen. Mistähän johtuu että vanhoilla kärjillä sytytys oli kohdallan mutta kärkiväli 1.0. (Jätti perheen jäsenen kaupan pihaan mutta sitä ennen kulki normaalisti, tuntuu ihmeeltä että yleensä kävi.) Kaupan pihasta piti hinata kotiin. Ja sen vuoksi ropellin irroitus projekti alkoi.

    Olikohan noiden ulosvetäjän kolojen seurausta että sadan kilometrin jälkeen onneksi tallista pois ajaessa propelli irtosi- onneksi ei tienpäällä-.

    No nyt täytyy tarkkailla tilannetta kun olen kiristänyt propellin uudestaan paikalleen.

    Latauksen mittari varoittaa kun laturi hihna alkaa luistaa.? tai sitten ei.
    Parhaiten kuulee äänestä.

    Kuljin minulla uusi joten aikaisemmasta historiasta ei tietoa.

    vastauksena käyttäjälle: NES Ami 8 #149449

    Tiina vaihtanut omistajaa. tv. Kari M

    vastauksena käyttäjälle: Logistiikka-apua – mopo Vaasasta #158409

    Ostin pojalleni kesäkuun alussa mopon ja hän ajoi sen Porlammilta- Lahti- Jyväskylään km noin 220 ajo aika vajaa 7-8 h taukoineen. Oli vielä vaatereppu selässä. Viikonloppu vaatteita ja sade vaatteita. Joten tuli pieni sisään ajo ajajalle.
    Reipasta retkeilyä. Olin tosin huolissani kun virrat ja vilkut rupesivat lakkoileen ja olin itse työpäivässä itse kiinni etten olisi voinut mennä helppimään.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 22)