Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kirkkonummen suunnalla löytyy myös nelkun toimiva varmasti ehjä moottori ja siihen vaihdelaatikko ym.ym.
MYYTY!
Alan olla samaa mieltä Akailen kanssa. Kylmänä säädin nuo venttiilit 0.25’n tulkilla ja hyvä tuli. Tosin ajettuani koneen kuumaksi, tämä käynnistymättömyys ei hävinnyt. Ei muuta kuin jalka suorana kaasupolkimella ja antaa starttimoottorin laulaa, hiljalleen se siitä heräilee tehtäväänsä
Morjens, Mulla ollut sama ongelma kuumakäynnistyksen kanssa. Selailin Eerolan korjausopasta, jonka mukaan venttiilit tulisi säätää kylmänä. Mistäköhän hän aikoinaan tuli tuohon päätelmään? Edellisen kerran, kun säädin venat, taisin tehdä kylmänä ja tietenkin 0.20 tulkilla, mutta siitä on aikaa jo jokunen vuosi. Eilen oli niin turkasen kuuma touhuta vielä kuumemman koneiston kanssa, etten alkanut viihtyä sen enempää säätöjen kanssa. Sen verran tarkistin, ettei 0.20 oikein herkästi liukunut välykseen. Kun nyt kuitenkin venttiilikopat tuli irroitettua ja öljyt valutettua hallitusti takaisin koneen kiertoon, ajattelin tänään kokeilla kylmänä säätöä 0.25’n lärpäkkeillä. Oletukseni on, että 0.05’n lisätoleranssi olisi ok lämpölaajenemisen suhteen. Alkaako nakutus? Sen kuulee sitten.
Olen saanut pääpiirteissään asiallista kohtelua Espoon City-katsastuksessa jopa hintaa (35€) myöden. 6 peräkkäistä leimaa ilman ongelmia
Hyvää Wapunjälkeistä elämää kaikille! Mulla on ollut juuri tuo Akailen kaltainen ongelma, eli viimeinen nro on 1, mikä tarkoitti, että kuljin oli katsastettava 1. marraskuuta-31. tammikuuta välisenä aikana. Toisen kulkimeni viimeinen nro on 6, joten, kun molemmat pidän seisonnassa elokuun lopusta yli talven, katsastin tämän jälkimmäisen joka toinen vuosi heti toukokuussa, kun katsastus oli voimassa aina seuraavan vuoden elokuun loppuun asti. Sitten taas seuraavan vuoden toukokuussa heti leimalle. En tiedä säilyykö tämä “etu” uudistuksen jälkeen. No, se selviää parin päivän sisällä, kun vien molemmat kulkimet leimalle. Jos ei tuosta joka toisen vuoden katsastussyklistä muuta iloa ollut, niin ainakin tuli muutaman kympin “säästö”…
Mun seiskakakkosessa nelkussa on edessä 3-pistevyöt, jotka ovat jollain tasolla turvallisuuden tunnetta antavat Takapenkillekin on joku liikenneturvallisuustieteen tohtori asentanut lannevyöt. Ihan ok, että ovat siellä, mutta, mutta… ne on kiinnitetty penkin putkirunkoon ja tässä se iso MUTTA. Penkin kiinnitykset ovat: kolme 5 mm:n paksuista koukkua, jotka lukittuvat 0.5 mm:n pellin reikien läpi ja takana kiinnike on samanlaisesta 5 mm:n pataraudasta samaiseen 0.5 mm:n peltiin tehdyn pitkulaisen reiän läpi lukittuvalla “salpakoukulla”. Enpä haluaisi olla takapenkkiläinen äkkipysähdyksen sattuessa kohdalle. Siinä lähtevät takamatkustajat penkkeineen maata kiertävälle radalle tukevasti mahavöistään kiinnitettyinä. Onneksi tosiasia on, että 2CV on sen verran hidas, ettei sillä kaikkiin kolareihin ehdi, joten se niistä vöistä )
_________________
Jarmo J.Kokeilin Uutelan soodapuhallusta (n. 20 km Kuortin ABC:ltä Mikkelin suuntaan). Linkki tuosta oli pari viestiä aiemmin. Tietysti olisin voinut hinkata itsekin tuon AZUN vararengasluukun pellin, mutta ottaen huomioon ryppypeltisen luukun monimuotoisuuden, väitän, että korvaus puhalluksesta säästi monelta ärräpäältä ja tulos on aivan erinomainen.
Vähän jälkijunassa, mutta aihe on aina ajankohtainen. Helpoin varastomaalin poisto, ei välttämättä halvin, = soodapuhallus. Taatusti puhdas lopputulos, eikä mitään kiirettä edes ruostumisen kannalta pohja-/pintamaalata :))
Pertumaalla Autokorjaamo Pekka Ruuth Oy. Kuortin ABC’tä vastappäätä, Oravatie (jotain)
@Rosberg wrote:
Moi
En tee pisnestä tarjoan 3000€ ostan ihan itselle.(.toisenpolven citikkamies) Citikoita vuodesta 83.Vai niin?
Miltäköhän vuodelta tuo skannattu, kun siinä lopuksi erityisesti mainitaan kaavion alla, että “huomiovalot eivät saa palaa jne”. Eikös nykydirektiivin mukaan ole myös sallittua, että ne nimenomaan palavat heti, kun virta kytketään avaimesta ja sammuvat, kun ajovalot laitetaan päälle ja viimeistään silloin, kun virta kytketään pois päältä. Toisin sanoen seisontavalot ovat pimeinä eikä takana ei tarvitse palaa muita valoja kuin jarruvalot ja vilkut (tarvittaessa). En todellakaan ole sähkökaavioiden koodien purkaja ja sen vuoksi hankinkin Philipsin Day Light 4-sarjan, joka vaikutti minulle riittävän yksinkertaiselta asennettavaksi. Kokeilin niiden toimintaa ennen varsinaista asennusta ja mahdollisten turhien reikien tekemistä, varmistaakseni, että valot todella toimivat, tuli mutkia matkaan ja sormi meni suuhun. Ensin ei tapahtunut muuta kuin, että diodiin (?) syttyi sininen valo sen merkiksi, että lähivalojohto oli löytynyt, siinä kaikki. Purin viritelmän ja tein kaiken pilkulleen ohjeiden mukaan uudelleen, jo tärppäsi. Valot syttyivät niinkuin oli ajateltukin… pari kertaa. Sitten oli taas pimeätä. Romplasin ja romplasin, ilman tulosta. Olenkohan onnistunut vikaannuttamaan diodin, vai mikä tuli? Kävin Philipsin sivuilla pakkauksen ohjeen mukaan, sieltä kun piti löytyä lisävalaistusta ongelmatilanteissa. Minun taidoillani sieltä ei löytynyt muuta kuin esite ja lähimmän jälleenmyyjän yhteystietoja. Harmittaa hieman, se kun ei ollut kuitenkaan kovin halpa paketti. Onko kellään muulla kokemusta vastaavasta tuotteesta?
-
JulkaisijaArtikkelit