Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Voisin ottaa myös vinkkejä vastaan samanlaisen kaasuttimen säädöstä. Tällä hetkellä seos aivan törkeän rikkaalla. Kaasutin vakio, ei säädetty eikä mitään.
Kaasuttimen yläpinta, siis ulkopuolelta, on myös märkänä, niinkuin jostain tihkuisi bensaa kaasarin päälle.
Mitäs vikaa voisi olla?
Ensimmäisenä kannattaa tarkastaa bensanpinta, näyttää olevan tuon opuksen mukaan jotain muuta kuin mihin kutosissa ollaan totuttu. Jos kohon peltilipareeseen, joka neulaventtiiliä törkkii, on tullut kulumana kuoppa niin pintaa et saa pysymään säädöissään..Välillä korkealla, välillä matalalla.
Jos pinta on todella korkealla niin sekin saattaa vaikuttaa kulutukseen. Ts. korkea bensantaso painaa kovemmalla paineella bensaa suuttimista läpi. Alaraja-arvona tässä voi pitää mutkakäyttäytymistä, eli mikäli pinta on niin alhaalla, että mutkassa höräsee tyhjää niin tasoa pitää nostaa. Jotkut yksilöt nypyttelevät, ellei taso ole just eikä melkein tehtaan ilmoittamassa arvossa.
Tähän palaten, kohojen säätö oli kohdassa 15 mm (ohje 18 mm) eli bensanpinta oli liian korkealla. Lisäksi lipareeseen oli kulunut kuoppa. Hioin lipareen tasaiseksi ja säädin molemmat kohot 18 milliin, katsellaan miten tilanne etenee. 🙂
-Erkka
Voisin ottaa myös vinkkejä vastaan samanlaisen kaasuttimen säädöstä. Tällä hetkellä seos aivan törkeän rikkaalla. Kaasutin vakio, ei säädetty eikä mitään.
Kaasuttimen yläpinta, siis ulkopuolelta, on myös märkänä, niinkuin jostain tihkuisi bensaa kaasarin päälle.
Mitäs vikaa voisi olla? Tuliskos liikaa bensaa eli neulaventtiilin/uimurin fiksailua tiedossa..? Vai olisko tiivisteet menneet..? Ideoita? 🙂
-Erkka
Mulla 70/80-luvun Black&Decker sekä ihan uusi Milwaukee. Ei merkittävää eroa käytössä, Milwaukeessa on se kiva juttu että siinä on se pikalukko. 🙂
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Kyllä jäsenenä on monenlaisia tyyppejä laidasta laitaan ja kaikki 2cv harrastajat varmasti tervetulleita jos ei muuten niin kannatuksen vuoksi edes.. 😀
Toiminta ja osallistuminen muuten on vapaaettoista.. 💡 😀Just näin olen kokenutkin. Olen minäkin jäsenenä ollut ja henkisesti olen edelleen. 🙂 Ulkomailla asumisen myötä (siitäkin on jo 10 vuotta) jäsenyys vain pääsi umpeutumaan ja omaa saamattomuuttani en ole tosiaan saanut aikaan liittyä uudelleen.
Mutta tosiaan, olishan se mahtava homma jos mahdollisimman suuri osa sätkäilijöistä olis myös killan jäseniä, eiks jes??
-Erkka
@cee4 wrote:
Minusta jos ei viitsi sitä pientä vaivaa nähdä mitä nyt Kiltaa liittyminen edellyttää niin tarvitseeko sitten liittyä? 😈
Eihän sitä tarvitse ja siksi en ole varmaan 10 vuoteen jäsenenä ollutkaan. 🙂
Kuten Wonderi edellä mainitsee on harrastamisen tapoja monia. Itse en ole aktiivinen tapahtumissa kävijä vaikka sätkällä paljon ajelenkin. Kesäviikonloput ja lomat tykkään viettää mökillä ja monia muitakin harrastuksia on sekä itselläni että muilla perheenjäsenillä. Kiltatoiminta ei siis minulle tule koskaan olemaan iso juttu vaikka sätkäily sitä onkin.
Kuitenkin olisin mielelläni killan jäsen ihan kannatuksen vuoksi ja ylipäätään siksi että mielestäni olisi hauskaa jos mahdollisimman moni 2CV:n käyttäjä/harrastaja killassa jäsenenä olisi, vaikkakin sitten passiivisena jäsenenä kuten minä.
En missään nimessä pidä nykyistä jäseneksi liittymistä minään kauheana prosessina. Itse en sitä ole kuitenkaan aikaiseksi saanut. Tämä on vain minun vikani, ei killan eikä kenenkään muun.
Jos kuitenkin prosessi olisi kevyempi ja suoritettavissa silloin kun se mieleen tulee…no, olisi ainankin meidän perheestä jokunen jäsen.
Toki on sitten ihan toinen asia että halutaanko kaltaisiani tyyppejä kiltaan vai ei. 🙂
Tähän vielä: Itsekin jäseneenä olleena täytyy sanoa että tälleen nykymaailman perheenisälle kiltaan liittyminen vaikuttaa ylivoimaisen vaikealta. Jäsenyys joskus umpeutui kun asuin ulkomailla, sen jälkeen pariinkin otteeseen olen paperit tilannut kotiin mutta ei vaan ole sitten saanut aikaiseksi niitä täyttää ja lähetellä…arki ja hajamielisyys on tehnyt tehtävänsä. 🙂
Ymmärrän että varmasti seuraava kommentti ei ole perinteen ja sääntöjen mukainen mutta olisihan se mahtavaa jos voisi liittyä jonkin simppelin nettilomakkeen täyttämällä ja nettipankissa tilisiirron suorittamalla. Tällöin minäkin saisin sen ehkä tehtyä, asia kun ei ihan kauhean usein kuitenkaan mieleen tule…ja sitten jos tulee niin tuppaa herkästi unohtumaan.
-Erkka
@Akaile wrote:
Juuh 😳 Tällä viikolla heräsin vasta keskiviikkona tilanteeseen, jossa tämä kokoontuminen putkahti mieleen..Jonnekin nämä viikot työssäkäyvällä ihmisellä katoavat 👿
Jotten puhuisi pelkästään lämpimikseni niin yritetään uudestaan tulevana maanantaina!
Ensimmäiseksi paikaksi soveltunee Espoon Matinkylän ranta, Cafe Merenneito-kahvila ja sen parkkipaikka.
https://www.google.fi/maps/dir/Koukkuniementie+1,+Espoo/Matinkyl%C3%A4,+02230+Espoo/@60.152496,24.7515564,14z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x468df516f3eeb089:0x2447d3dee1144fcb!2m2!1d24.7592558!2d60.151955!1m5!1m1!1s0x468df518e9e36861:0xa00b553b98df720!2m2!1d24.7426314!2d60.1583816″ onclick=”window.open(this.href);return false;Yritän saapua paikalle klo 19.00 alkaen.
Ja todellakin toivon, että ihmiset saapuvat paikalle kulkimillaan; fillarin, mopon, jalkojen ja muiden harrastevälineiden sijasta 😉
Kertauksena siis, ensimmäinen kokoontuminen 9.6.14 klo 19.00 alkaen! Laitan sen nyt itsellenikin ylös, etten enää unohtele 😆
Moi!
Olemme menossa perheporukalla katsomaan pesismatsia Olariin ja matsi päättynee noihin aikoihin. Ehdotan perheelle josko sitä koukkaisi Matinkylän kautta kotimatkalla. 🙂
-Erkka
@Akaile wrote:
@Akaile wrote:
Ensimmäinen tapaaminen pidetään ensi viikolla. Ilmoitan paikan ja ajankohdan tarkemmin sääkartan pohjalta. 😉
Sääkartan pohjalta ilmoitan, että katsotaan tilanne kesäkuussa uudestaan :D, eli ensi viikkoon.
Täähän onkin hyvä idea. Vallikallion Shell voisi olla joskus niin pääsen vaikka kävellen. 😀 Seuraillaan tätä tilaa!
Mites nuo sonnenlandit, mistä olette ostaneet? Minunkin pitäisi lie uusia 10 vuotta vanha katto tässä jossain vaiheessa ja Sonnenlandia on kehuttu sen verran kovasti että on alkanut kiinnostamaan. 🙂
-Erkka
@Akaile wrote:
Ihmettelin miksi Firestonen renkaat on niin kovassa pyynnissä myös. Sehän oli takavuosina 50e kappalehinnoissa.
Toyon 135 on käsittääkseni Smartin eturengas, joten siitä syystä menekkiä löytyy ja tuotantomäärät huomattavasti korkeammat. Misukan korkeaa hintaa ei puolla edes kestävyys tai laatu, sillä on viitteitä rengaspinnan kulutuksen kasvusta näiden tuoreempien kanssa. Olen jo aiemmin peräänkuuluttanut 70000km ajettuja uusia Misukoita, vanhat nimittäin kestivät tuon verran.
Smart Fortwon ’99 – 07 mallissa koko on 135/70 R15, tuo Toyo on muistaakseni 135R15 eli vissiin 80-profiililla..eli Smartin rengas on matalampi. Jos olen siis ymmärtänyt oikein. 🙂
Kysyntä ja tarjonta näissä taitaa hinnat määritellä. Ja kilpailu.
@Wonderi wrote:
Suomalaisviranomainen aikoo helpottaa harrasteautojen rakentamista – uutisoi IS.
“Poikkeusluvan myöntää edelleen Trafi, joka saa harrastejärjestöiltä lausunnon autoon suunnitelluista rakennemuutoksista.”
Mitenkähän käy tilanteessa jossa automerkille/-mallille ei ole FHRA:ssa asiantuntemusta ja merkkijärjestön päättävät henkilöt sattuu olemaan sitä mieltä että vain alkuperäismallinen on ainoa oikea ratkaisu ja muita ei tule kannattaa? En sano että 2cv -killassa olisi näin kun en tiedä mutta on mahdollista että tilanne sellaiseksi ajautuu.
Tässäpä sama kävi mielessäni. FHRA:n kulttuuri pohjaa erittäin paljon rakenteluun ja muutoksiin (jo nimikin sen kertoo, Hot Rod association) mutta miten lie. Monissa merkkikerhoissa on aika paljon tuota Wonderin mainitsemaa koulukuntaa ja varsin vähän kokemusta/ajatusta rakentelusta. Onkohan mahdollista että FHRA valvoo myös muita rakennettuja kamppeita kuin jenkkirautoja, eihän FHRA:kaan mikään merkkikerho ole vaan nimen omaan harrastejärjestö.
-Erkka
Off-topic:
Turvakaaret ei välttämättä ole juuri se paikka, missä kannattaa vaan itse roiskia kasaan. 🙂
Cro-Molyputkea ja TIG-hitsausta osaavissa käsissä niin homma toimii. Jos haluaa tehdä itse, niin voihan sen tehdä niinkin että heppailee putken kasaan muutamalla MIG-pisteellä ja vie sitten osaavalle hitsaajalle viimeisteltäväksi vaikka tuntityönä. Ei liene kallista.
Toki jos itse aivan varmasti saa hitsattua tarpeeksi kestävää ja hyvää jälkeä, niin miksei sitä itsekin kasaan saa.
Kiitos kaikille vinkeistä, mutteri irtosi Mustahattuisen vinkillä oikein kivasti. Tuota Jukan vinkkiä kokeilin itse jo aiemmin, mutta ei tässä tapauksessa toiminut. 🙂
Tässä tapauksessa mutteri ei alkanut pyörimään avattaessa vaan kiristettäessä pulttia, ihan muutaman kierroksen jälkeen. Oli vaan sen verran vanha tuo keskimutterin kiinnitys että ei enää jaksanut sormivoiminkaan tapahtuvaa kiinnipyöritystä…
@Musta Hattuinen Mies wrote:
Minä laittaisin lenkkiavaimen siihen pulttiin ja poraisin sopivan kokoisella poralla pultin kannan pois..
Ensin pienellä poralla ja sitten vaikka isommalla poralla,, ei kuitenkaan kapselin reikää isommalla..
Lenkkiavain siksi että pultti ei pyöri poratessa..
Silloin ainakin kapseli säästyy ehjänä…
Itse olen käyttänyt kapselin pulteissa rasvaa,, jolloin ei jumitu mutteriin kiinni.. 😯Rasvattu oli tämäkin ja itse asiassa kiinni päin ruuvattaessa irtosi reiästä tuo mutteri, harvinaista kyllä. Hyvä vinkki, täytyy porailla…
@jym wrote:
2CV:n vanne on mielestäni kaunis ja onnistuneen muotoinen semmoisenaan (varsinkin vanhusvanteet vailla pölärioptiota), ilman mitään sen kummempia naamiointeja. Koristekapseleista voi askarrella vaikka hyttyssavun polttoalustoja.
//jym
Joihinkin 2CV:hin kapselittomuus sopii oikein hyvin, mutta ilman kapseleita mielestäni tuon keskireiänkin täytyisi olla ummessa.
Oma sätkäni on sen tyylinen, että kapselit ovat paikallaan. Ei sillä, että tämä nyt liittyisi varsinaiseen aiheeseen mitenkään.
-
JulkaisijaArtikkelit