Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163121

    No siis tuota ABS-muovia mietin vaan teollisessa mielessä, niitähän pitäisi tehdä isompia määriä että se onnistuis mitenkään järkevästi. Ei niitä varmaan DIY:nä kukaan ainakaan helposti sais aikaan. 🙂

    Hintahan tuollasella pitäs olla sitten sellanen että olis järkevä ostaa mutta järkevä tuottajalle, varmaan sellasia sais kuitenkin samaan hintaan kuin lasikuituisiakin/peltisiäkin myynnissä olevia.

    vastauksena käyttäjälle: Kimppakivaa: LASIKUITUMUOTIT #163119

    Miten lie, kiinnostaisikohan ihmisiä euroopanlaajuisesti esimerkiksi ABS-muovista valmistetut lokarit? Olis mittatarkempia, laadukkaampia ja pitkäikäisempiä kuin lasikuitu…ja kai noita lasikuituisiakin kuitenkin myydään jonkin verran..?

    vastauksena käyttäjälle: Citroen 2 CV – 56 MR-leimattu / MYYTY SAKSAAN #162501

    Ihmetyttää kyllä varsin minuakin. Olisi kiintoisaa nähdä miten moni saisi 2CV:n tähän kuntoon vastaavalla vaivalla (siis laittamatta tikkua ristiin lukuun ottamatta lompakon avaamista) alle 7,5 keur hintaan.

    Kovin moni ei 2CV:tä kuvien mukaiseen kuntoon ole saanut kuitenkaan kovallakaan työllä.. 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Ruikkimista 2cv-koneeseen #163170

    Itsekin olen ajatellut Megasquirttiä rakennella ja nyt on sellainen paikkakin, jossa sen talven yli voisi saada toteutettua. Voisi olla hyvä kaikkien kannalta summeerata että mitä kaikkea ruiskutukseen tarvitaan ja kenties värkätä ajan myötä artikkeli tuonne Wikiin..?

    Itse Megasquirtin ja sensoreiden listoja on netti väärällää, joten niitä ei välttämättä tarvita, mutta olisi hyvä kenties listata esim. hyväksi havaittuja kaasuläppiä/läppärunkoja, lambdoja, suuttimia ym. jotta romisrotat voisivat hakea parahultaisia komponentteja suoraan eikä välttämättä tarvitsisi kokeilla koko listaa.. 🙂

    Onko Ruiskuttaneita muita kuin Jasu ja AK5, jotka voisivat tällaista tietoa jakaa..?

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139830

    @kojootti wrote:

    Tuliko “eskon puumerkki” ?

    Juuri se. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139826

    Tänään oma ’77 2CV6 kerralla leimaan. Toki oli varmaan alle 200 km ajettu viime kevään katsastuksen jälkeen, kun oli sen verran huono ajelukesä viime vuonna..sähkövikoja.

    Oli muuten tähän mennessä paras 2CV-katsastuskokemus! Aivan loistavan mukava katsari jolla itsellään on ’81 mallin kutonen. Tiesi siis, mitä katsoa ja etsiä ja tunsi myös erikoisuudet hyvässä ja pahassa. Olihan mukavaa, kun katsari katsoi asiantuntemuksella juuri ne jutut, mitä kotikonstein on hieman vaivalloinen aina todentaa esim. tuolta eturipustuksen puolelta. Joidenkin mielestä haittana kenties kuitenkin se, että katsarin naruttaminen kyseenalaisissa tilanteissa on pari astetta vaikeampaa. 🙂

    Suosittelen siis ehdottomasti! Paikkana oli Koivuhaan Autokatsastus Vantaalla, siinä aika lähellä Auto-Bonia.

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen jousitus ja laturin uusiminen. #159653

    @Erkka wrote:

    @Pikra wrote:

    Eli aloitin rakentamaan dyaneeni kunnollisia musiikkilaitteita, tulevaisuudessa ehkä jopa näyttelytarkoituksiin koko auton kunnostus. Mutta hyvissä musiikkilaitteissa ja fiksuissa asennuksissahan on aina kaksi ongelmaa, ne vievät virtaa aivan tolkuttomia määriä ja lisäävät painoa reilusti varsinkin takapäähän autoa.

    Eli olisiko ideoita miten jäykistää takapään jousitusta?

    Toinen asia että olisiko ideoita miten lisätä auton virrantuottoa?, autoon tulossa näillä näkymin kaksi kappaletta Optiman Yellow Top-akkuja.

    Rättäri siin nelkun koneella, tulevaisuudessa toivon mukaan kutosella.

    Terve,

    Itselläni oli kilpailutason laitteisto autossani tuossa n. 2003 (mm. American Car Showssa esillä ja EMMA Finlandin Pro alle 600W luokassa SM 3.) eikä vaatinut mitään ihmeempää jousitukselle. Muuta kuin korkeuden/asennon säädön oman maun mukaan. 🙂

    Toisin sanoen ei muuta kuin alat rakentamaan vaan ja katsot sitten auton valmistuttua että missä asennossa haluat ajella.

    Virrantuotosta, ihan joku peruslaturi riittänee, sillä ajaessa laitteet eivät kauheasti virtaa vie. Normaali kuunteluvoimakkuus kovempaakin kuunneltaessa ei kuitenkaan vie kymmeniä ampeereja virtaa. Eri asia on sitten se, jos meinaat kisailla jossain dB-karkeloissa, jolloin virtaa saattaa mennä yli satakin ampeeria. Tällöin saattaa olla tarpeen päivittää laturi johonkin suurempaan malliin.

    Jos taas ajattelit soitella laitteistoa jossain messuilla/näyttelyssä, niin silloin tarvitset suurehkolla virrantuotolla olevan verkkolaturin, esimerkiksi CTekin mallistosta. Tätä aika monet käyttävät:

    http://www.ctek.com/EN-GB/professional/mxs-25000.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen jousitus ja laturin uusiminen. #159652

    Tuplapostaus, poistin tämän. Viesti alla.

    vastauksena käyttäjälle: Kissa #159559

    Meillä ei kissaa ole, mutta kaverilla on kaksi. Cuisinierin sanojen mukaan toinen näistä kissoista panikoi aivan täysillä autossa ja vatsallahan se reagoi. On melkein jokaisen autokeikan jäljiltä siivottava sekä takakontti (farmariauto) että kyseisen kissan kuljetuslaatikko. Viime kesänä, kun veivät kissat kesäksi mökille, kävi tämä kissa lääkärin kautta ja unessa vietti sitten matkan.. 🙂

    Eli varmaan just ihan pienestä asti kannattaa totuttaa, ettei sitten vanhalla iällä ala vaikeaksi.

    vastauksena käyttäjälle: savua ilmassa #158649

    @esal wrote:

    Laiton koneen käyntiin ja nätisti se sitten kävikin, mutta kun kone lämpeni ja kävin pelolla ajamassa avo-mallilla alkoi piha peittyyn öljysavuun, Savua pöllähtää heti käynnistäessä myös.

    Kommentoikaa

    Jos savua tulee oikein reilusti, niin voi olla kyseessä väärinpäin asennettu männänrengas. Itse asensin kerran joskus 10 vuotta sitten männänrenkaan ylösalaisin ja kiesus sitä savun määrää kun antoi kunnolla kierroksia.

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Vettä kontissa #158519

    Hyviä vinkkejä peppurepullisille, tosin tässä kyseisessä kulkimessa on ihan vakio ulkokuori ilman reppuja. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: A-studio ke 11.8. klo 21.05 2cv-pohjaista harrasteasiaa #158536

    Hyvin meni kyllä, ja asiaa oli. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Onko kiire!! #157989

    Mikä turbo tuossa on käytössä?

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Vettä kontissa #158517

    Ok, no huojentavaa että jollain muullakin sama ilmiö.. 🙂

    Täytynee ottaa jossain vaiheessa avustaja mukaan ja valutella vettä vähän roimemmin, jotta näkee mistä homma kiikastaa. Kerran sateella yritin asiaa tarkastella mutta ei niin millään tuntunut löytyvän vuotokohtaa.

    vastauksena käyttäjälle: Rengasvaihtoehdot sätkään 125-135R15 #156299

    Itselläni alla Toyot ja ovat varsin hyvin toimineet. Märällä ja kuivalla saa ajella ihan huoleti, lumella en kehdannut enää kokeilla. 🙂
    Uskallan kyllä suositella Toyoja. Toyohan on vieläpä ihan “laatumerkki”.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 89)