Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: High CheVaux #152818

    Hyvä väri ja siisti peli. Hienosti onnistui melko lyhyessä ajassa värkkäilyt.
    Nyt vaan jousivarpoja vähän ulospäin niin race-henki lisääntyy.. 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Kone päräjää kummasti #153311

    Mulla hieman samanoloisen kuuloinen ääni 652cc:ssä, eli korkeilla kierroksilla kaasun ollessa lähes auki tai kokonaan auki sellainen “soiva” pirinä/pärinä. Olen itse ajatellut että kenties venttiilikoneisto pitää tuollaista ääntä mutta sitten tuli mieleen, että ehkä se voi olla myös kaasarin palautusjousi.

    Eli kun se kaasuläppä on kokonaan auki, on se palautusjousi varmaan melko lähellä tuulettimen suojapeltiä, missä se on kiinni. Tämä sitten sopivasti resonoidessaan voisi aiheuttaa pärinää jousen osuessa pelteihin. Pitäisi jossain vaiheessa kokeilla vaimentaa jousi jollain putkilolla/kumilla tms ja lähteä koeajolle, että onko se syyllinen siinä vai ei.

    Tekisi mieli saada selville tuo metakan lähde niin uskaltaisi taas kierrättää.. 🙂 Munkaan 652 ei syö öljyjä.

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Autoradio #149773

    @jönsbudde wrote:

    No tulipas minulta gagipuhetta. Onneksi olkoon pronssimitalista vuonna 2003. Sätkäänkin siis todistettavasti saa loistavankin äänentoiston, kun lähtee tosissaan asialle.

    Ei se mitään, hoho. 🙂 Meikäläiset lähtee remontin alta evakkoon Nurmijärvelle (kirkonkylään), joten sieltä voipi lähiaikoina bongailla viher-valkean 2CV6:n useammin kuin viime aikoina. Jos saisi vähän huoltohommiakin tehtyä.

    vastauksena käyttäjälle: Autoradio #149771

    @jönsbudde wrote:

    Sätkään ei saa hyvää äänentoistoa, rättäriä ei ole tehtykään hifistelyyn. Tuuli suhisee, ilmajäähdytteinen bokseri hyrisee ja renkaat jymisee. Jos niistä pystyy eristämään matkustamon, niin sitten voi alkaa miettiä toistokäyriä.

    Tää on kyllä gagipuhetta, sunkin kotipitäjässäsi on rakennettu itseni toimesta 2CV, joka otti ihan pronssia SM-finaalissa äänenlaatuluokassa pro alle 600W vuonna 2003. 🙂

    Oli se hemmetin kiva ajellessakin kuunnella, tosin onhan sätkässä sitä koneen metakkaa vähän normaalia enemmän. Sittemmin myin stereot, kun tuli lähtö ulkomaille kouluun…pitäis vissiin asentaa uudet, samperi.

    vastauksena käyttäjälle: Sähkörättäri #150030

    @mikky wrote:

    Nyt on ensimmäiset koeajot ajettu. On se veikeä peli 😉 Akut ei vaan riitä mihinkään.
    Uusimmat kuulumiset: http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Miten kiihtyy ja kulkee tuolla moottorilla..?

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän hinnanmäärittelyn vaikeus #151239

    @PienempiOlli wrote:

    Ohhoh… En nyt tahdo olla ilkeä mihinkään suuntaan, mutta alkaa kyllä hämmästyttää tuo museo leimaaminen suuresti (niin ja ois taas pakua tarjolla)

    http://www.nettiauto.com/citroen/2cv4/2606625

    Tulikohan myytyä oma liian halvalla 😆 😆 😆

    Lisäkysymys, saako museoajoneuvon normaali vakuutukseen? Voisin käydä museoimassa
    tuon oman kuuskymppisen niin ei tarvitsisi käydä katsastuksessa kuin joka toinen vuosi
    eikä maksaa ajoneuvo veroa…

    -Olli

    Taitaa olla sama pirssi, joka oli jokunen kesä sitten Nurmijärveläisen autoliikkeen myynnissä hintaan 10 000€. Sitä täälläkin ihmeteltiin…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän hinnanmäärittelyn vaikeus #151227

    @Pia wrote:

    Sätkän hinta on verrattavissa antiikin tai muun arvokkaana pidetyn käytetyn tavaran hintaan. Eli niinkuin Hagelstam sanoo, hinta on se minkä ostaja on halukas maksamaan ja myyjä maksuksi hyväksyy.

    Nykyinen sätkänostaja ei maksa sätkän kohdalla autosta vaan enemmänkin mielikuvasta. Tunnearvo on painavampi kuin rahallinen arvo. Ja siitä maksetaan. Mutta ei kai liikaa siitäkään.

    Näinhän se on, tosin kyllähän sitä kahta sätkää vertailemalla voi myös mietiskellä, että minkä verran rahaa menisi huonomman sätkän saattamiseen paremman sätkän kuntoon.

    Itse ajattelen jotenkin näin, että 2CV:tkin alkaa olemaan hieman katoavaa luonnonvaraa ja haluttua tavaraa. Ainakin halutumpaa kuin samanikäiset Corollat tai vastaavat. Haluttuus ja harvinaisuus (joka on suhteellista) tuppaa nostamaan hintaa. Suurin piirtein ajokuntoisesta sätkästä sellainen tonni lienee ihan käypä hinta, jos ei ole ihan paalattavassa kunnossa. Leimatusta jotain parin tonnin kieppeillä ja siitä sitten ylöspäin kunnon ja “erikoisratkaisujen” mukaan.

    Tässähän on hauskaa se, että esim. Visan koneella ja muilla viripalikoilla pilattu sätkä voi jollekin olla sellainen väkästys, jossa on vielä perhanasti hommaa sen saamiseksi alkuperäiskuntoon, kun taas toinen voi ajatella että siinä on tehty jo kaikki tarvittava että saadaan hyvä käyttösätkä alle. Tässä tapauksessa tietysti toinen on varmaan valmis maksamaan laitteesta enemmän kuin ensimmäinen.

    Harrasteautoilussa tällainen hinnanmäärittely on kyllä erittäin hankalaa, kuten sanottua. Absoluuttista totuutta kun ei ole. 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Never-rusting story 2CV6/83 #150500

    Mistäs löytyy valkosivuja ja mistä nuo kromirenkaat vanteisiin? Meikäläisellä jotkin Motonetin rinkulat, mutta ne soi välillä ikävästi..

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Pitkä perävälitys #150830

    @amikasi wrote:

    Jos joku tarvitsee akuutisti 2cv6:n kytkinkoppaa, jossa on valmiina visan vauntipyörän anturipaikat, niin Siuntiosta löytyy:)

    0400 952525

    Multakin saattaa olla tulevaisuudessa tulossa myyntiin kokonainen kutosen laatikko, jossa vastaava kytkinkoppa.. 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Visa Clubin (652) vaihdelaatikko (tai kytkinkoppa + pääaks.) #146316

    @PienempiOlli wrote:

    EIkö ne laita matkahuoltoon, sehän on varmasti huomattavasti halvempaa kuin ajella sinne (varsinkin jos ajalleen laskee arvoa)?

    -Olli

    Laittaahan ne, mutta voi olla että järkkäilen jonkin duunireissun sinne suuntaan tässä lähiaikoina. Vois samalla pari asiakasta käydä moikkaamassa…Saapahan palkan ja päivärahat siitäkin hakureissusta. 🙂

    Jos ei tuota järkkäile niin sitten vaan matkahuollolla tilaamaan.

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Pitkä perävälitys #150828

    @miki wrote:

    Nyt olisi Ollilla loistomahdollisuus myydä työpöytäni alta visan vaihteisto. Kun ei enää sitä superiakaan ole… 😀 Laatikosta puuttuu kytkinakselin neulalaakeri jonka muuten olen Ollille velkaa.

    Tuo mulle vaan se, vaikka Olli ei haluaiskaan myydä. 😀 Se (PienempiOlli) mulle jo tuolla Visan laatikon osto-topicissa sanoi että Sitroselle vaan… 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Visa Clubin (652) vaihdelaatikko (tai kytkinkoppa + pääaks.) #146314

    @PienempiOlli wrote:

    Epäilempä ettei löydy (mutta eihän sitä koskaan tiedä). Itse hain omani Sitroselta.

    -Olli

    Joo, tähän mäkin olen varautunut..On kuulunut muualtakin että voi olla vaikea löytää.. 🙂 Virttaan suuntaan en kuitenkaan ihan vielä ole menossa, niin pitää tässä vielä esittää toiveita.

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Pitkä perävälitys #150826

    No nyt olisikin sitten haussa Visa Club-vaihdelaatikko, tai ainakin kytkinkoppa ja pääakseli.. 🙂

    Jos jollain on ylimääräisenä niin ilmoitelkaas!

    vastauksena käyttäjälle: Sunkatsastus #151136

    @Akaile wrote:

    Varastetaanpas tuolta Patongin puolelta tännekin tiedoksi, käykääpä tutustumassa!

    http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=1277

    Ilmoitin jo itseni, katsastusosuuskunnalle olisikin kyllä tilausta! 🙂

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Projektinimi: PROJEKTI 2cv6 vm.1977 #147192

    Mittariston väristä vielä; mittaristo on varsin helppo purkaa, joten värinhän voi valita itse sellaiseksi kun haluaa, jos ei ehdoin tahdoin halua alkuperäisenä säilyttää. 🙂

    -Erkka

Esillä 15 viestiä, 46 - 60 (kaikkiaan 89)