Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 89)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Pakoventtiilin katkeaminen..? #140317

    @Jasu wrote:

    Kummassakin tapauksessa on pestyyn lohkoon kasattu uudet männät/putket koneistettuihin kansiin joissa on siis uudet pakoventtiilit. Arveluita venttiilin kateamisen syistä otetaan ilolla vastaan..!

    Arvailuita voisin heittää..ihan hatusta kyllä. 🙂 Voisi kuvitella, että katkeamiseen on johtanut venttiilin paukutus seetiin yhdistettynä johonkin, joka ei venttiilin elämän kannalta ollut jees. Vaihtoehtoja tulee mieleen näin äkkiseltään kolme:

    1: Venttiili on ollut hieman vinossa
    2: Venttiilinvarren materiaali ei ole kestänyt kuumuutta niin hyvin, kuin pitäisi ja on haurastunut
    3: Venttiilinjouset ovat olleet turhan jäykät, jolloin painetta on liikaa ja rasitus on suuri, tai liian löysät, joka saattaa johtaa sitten venttiilin “hyppimiseen” seetillä.

    Veikkaisin, että vaihtoehto 3 on epätodennäköisin ratkaisu näistä, koska varmaan ihan vakiojouset olleet käytössä. Varsinkin, jos venttiilivarren pituus on “oikea”.

    Vaihtoehto 1 lienee myös epätodennäköinen, jos koneistamo on sen venttiilinohjurin kuitenkin suoraan saanut.

    Vaihtoehto 2 vaikuttaisi jotenkin ehkä järkevimmältä näistä, vaikka olishan tuo kyllä aika ennenkuulumatonta tuokin. Käytetäänkö imu- ja pakopuolen venttiileissä eri materiaaleja eri mittojen lisäksi?

    vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140077

    Onnea! 🙂

    vastauksena käyttäjälle: "Hifilaitteisto" kuvia #140060

    Vitsi että on upea yhdistelmä. Todella vaikuttavaa jälkeä!

    vastauksena käyttäjälle: Outo Paku #135930

    @PienempiOlli wrote:

    tää “emä outo” sai hieman uutta väriä päälle ku kaikki kysy “millon sä
    maalaat ton”. Se on nyt maalattu kahtena juhannuksena, -06 ja -07.
    Tosin siinä oli ainakin 6 eri värikerrosta joten ties vaikka se olisi
    aiemminkin maalattu juhannuksena..

    -Olli

    Voi jummmm…! On muuten aivan törkeen upea. Pakko tulla käymään tässä jonain päivänä, jos olet nykysellään taas Suomen maisemissa!

    vastauksena käyttäjälle: Visan pannu ja sähköviat #140021

    @Jalppis wrote:

    Aja kuljin pimeään talliin ja katso missä kipinöi. 😯

    Vilkuilin tänään ilman tulpanjohtoja, ei lyönyt kipinää oikeastaan mistään…Eli pitääpä tarkastaa hieman, että pelaako tietokone vai pitääkö taas ostaa uusi.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV KUSTOM KULTURE #137437

    Ai jumaliste että on muuten todella makee. Alkaa askarteluinto heräämään aivan liikaa.

    vastauksena käyttäjälle: Erkka #137595

    Ainahan se tuntuu ajankohtaiselta, ei vaan muista koskaan uusia jäsenyyttä. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2CV KUSTOM KULTURE #137428

    Ylläkuvattu prosessi on itseasiassa channelointi. Sektioinnilla tarkoitetaan muutosta, jossa korista otetaan viipale (section) keskeltä pois ja lasketaan korin yläosa takaisin alaosan päälle ilman sitä viipaletta, jolloin kori itsessään madaltuu.

    Channeloinnissa tehdään nimen omaan tässä kuvattu muutos, jossa koria pudotetaan suhteessa runkoon tekemällä rungolle “kanava” (channel) korin pohjaan.

    Enivei, sätkä olisi oiva kandidaatti nimen omaan channelointiin. Mistäs sitä löytäisi jonkun sätkäraiskan, jossa käytettävää olis enää runko, kori, ovet ja konepelti? Sellaisen voisin ottaa projektiksi. 🙂 Mätää sais kyllä olla, kun peltihommia pitäis muutenkin tehdä aika paljon..

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: 2CV KUSTOM KULTURE #137421

    No niin, ja taas ketju mun mieleen ja taas Ollin aloittamana.. 🙂 Kyllä sellaiset 3-4 kinneriä tässä ketjussa on jo ollut, mitkä meikäläisen mielikuvituksen ja mielihalut saa laukkaamaan…Samperi kun vaan aikaa löytäis tuollaisten hommien kehittelyyn. No, kenties tulevaisuudessa.. 🙂

    Myös Ollin omat piirustukset on aivan erinomaista rehua mielikuvitukselle. Se olis kyllä varmasti siistiä jakaa talli sun kanssa, Olli.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen, nelkkuun sekä kutoseen sälää tarjolla #137198

    Millaisias vaihteistoja sulla siellä lienee? Jos jotain pitkäperäistä mallia niin olisin varsin varsin kiinnostunut. Vaikka olisvat jumissakin, kunhan perärattaat olis kalut.

    -Erkka

    vastauksena käyttäjälle: Kuva-arvoitus #136737

    Olen täysin samaa mieltä edellä puhuneiden rakentelun kannattajien kanssa. Ei se voi niin olla, että oman maun soveltaminen on joltain muulta pois. Käden taitojen käyttäminen ei ole syntiä, vaikka joskus kirkonmiehet sun muut ovat väittäneet sen aiheuttavan jopa karvojen kasvua kämmeniin ynnä muuta raskauttavaa todistetta. 😉

    Itse en ole huomannut kämmeniin jäävän muuta kuin rasvaa ja suupieliin hymynkareen. Esimerkiksi PienempiOllin piirustukset ovat saaneet meikäläisessä valloille sellaisen inspiraation aallon, että oikein shwiduddaa asua Helsingissä tällä hetkellä. Tekisi mieleni viettää talvi Nurmijärvellä tallissa, mutta ei liene vielä mahdollista…säästän villit aatokset siis tulevaisuutta varten.

    Viestini on siis seuraava: Rättäreitä on monenlaisia ja harrastajia myös. Killan tulevaisuuden kannalta olisi huomattavan suotavaa, että harrastajat suvaitsisivat ja tukisivat toisiaan harrastuksen kaikissa muodoissa. Ja jos joskus sattuu käymään niin, että tietty ratkaisu ei miellytä, voi olla varma siitä, että löytyy monta kaveria jotka ihaillen ja haaveillen sitä tarkastelevat.

    Edit: Mistä hemmetistä saisin itsellenikin vetarilliset takatukivarret?!?

    vastauksena käyttäjälle: Taustakuvia. #136769

    Hot damn että sulta toi kuvanvääntö onnistuu. Voisin melkeen tilata sulta tyylitellyn version omasta sätkättimestäni ja painattaa siitä taulun kotiin!

    vastauksena käyttäjälle: 4×4 #129868

    @Akaile wrote:

    Löysin netin ihmeellistä maailmaa selatessa sivut: Tavaraa moneen nälkään, mutta erityisen hauska oli nähdä bbc:n pätkä 4×4 sätkästä. Ne jotka ovat sellaisista kiinnostuneet näppäilkää osoitteeksi http://www.citroen.ac ja menkää kohtaan “filme” ja ladatkaa “Louis Barbour präsentiert seinen 2CV 4×4 in der BBC-Sendung Topgear (28 MB) (Film: BBC)”.
    Sivuilta löytyy muitakin videoita ja paljon kuvia…
    (en suosittele lataamista ilman laajakaistayhteyttä.(adsl))

    Miten ihmeessä tuon saa ladattua? Itse kun sivua katselen niin en näe hypertekstiä mistä lataukseen pääsisi. 😕

    vastauksena käyttäjälle: Katon korjaaminen #136665

    @Akaile wrote:

    Skeittikenkäliimaa 😉 (liquidsole…) Itselläni oli vastaavanlainen tapaus uuden katon kanssa, pieni viilto takaikkunan luona, länttäsin silikoonia siihen päälle ja pyyhkäisin sormella yli. Kävi hienosti, viillon reunat tarttu yhteen ja silikoonista ei jäänyt muuta jälkeä..

    Hahaa, saakeli nimen omaan skeittikenkaliimaa. 😀 En ollut tiennytkaan etta joku muukin kuin me Nurmijarven skedekollit oli sita keksinyt kayttaa. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Katon korjaaminen #136663

    Sellainen kumiliima kuin Liqui-Sole voisi sopia hyvin huohon. Muodostaa vahvan, lapinakyvan ja kulutusta kestavan pinnan, ohutkin kerros pitaisi riittaa joko sisa- tai ulkopuolelle. Sisapuolella tietenkin olis varmaan esteettisesti parempi. Liimaa loytyy esim suutariliikkeista, varmaan muualtakin.

Esillä 15 viestiä, 61 - 75 (kaikkiaan 89)