Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
runko kiinnostaa. Voitko lähettää kuvia sähköpostiini. esa.laukkanen@iisalmi.fi Kiitos.
Tämä näyttää aidolta
http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=general&action=print&thread=59150″ onclick=”window.open(this.href);return false;tässä taitaa olla sellainen brittipikuri
http://www.motorbase.com/uploads/candc/2010/04/04/fs_1235806.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Kehittely jatkuu….
Kyllä se tietenkin on tosiasia, että Hiliman korista ei ole paljon jäljellä, eli joka tapauksessa olipa jatko mikä tahansa on uusi korikehikko hankittava ja laitettava kuntoon ja siitä on jatkettava. Pakun korin alaosa olisi hyvä lähtökohta pickin korille, Senhän voi tietenkin koota erillistä korin osistakin. Katsen noita kuvia googlen kuvahaulla ja sielä tosiaan löytyy hienoja vaihtoehtoja.No tätä koriasiaa ehtii miettimään sitten talvella kun runko, moottori ja muut kilkkeet on kunnossa.
Kiitos Citroman korivinkeistä. Paikka onkin ihan anopin ja appiukon asuinpaikan naapurissa, eli matka <pohjanmaalle saa aivan eri tarkootuksen.
Minulla on yhden Tiinan osat purettuna, eli varaosia on riittävästi.Sen sinisen rättärin korjauksessa lähinnä korin ja rungon hitsauksissa oli naapurin autospesialistista suuri apu. Hänellä aivan uusi Walliuksen hitsauskone, eli tämä ei pitäisi olla ongelma.
Onko tiedossa onko kukaan Suomessa rakennellut pick-upin. En ole ainakaan tällä palstalla huomannut.
Vielä edelliseen jatkoa, että auto ei ollut minun omistuksessa, vaan se todellinen heräteostos. Ostin nimittäin Koljonvirran rompepäiviltä elokuussa kolme uutta misukkaa ja kun menin niitä hakemaan myyjä ehdotti, että eikö kannattaisi ostaa noin hyviin renkaisiin autokin ja niin kaupat tuli tehtyä. Tuli kalliit renkaat, mutta onpahan ensi talveksi puuhaa.
Kokemusta 2cv kunnostuspojekteista on sen verran, että kahtena edellisenä talvena tuli kunnostettua vuonna 1982 hankkimani 2 cv 6, Se projekti tuli tehtyä kunnolla ja auto on omasta mielessä hieno nyt.
Minua kiinnostaisi joku muu kori-vaihtoehto kuin perinteinen 2cv:n kori. Noissa kuva-arkistoissa on tosi mielenkiintoisia korivirityksiä. Hyvännäköisiä ovat erityisesti cabrioletit ja pickup:t. En sitten tiedä onko se pyhäin häväistys jos menee
koreja räätälöimään. Mitä mieltä olette ja jos kokemuksia on niin mielellään kuulen ohjeita.Projekti on tarkoitus käynnistää kun syksyn puutarhatyöt on tehty.
Kiitos kommenteista. Minulla on ensi talvi aikaa tämän projektin kimpussa, eli aikaa on avata konekkin. Tämä 2 cv tunnettiin nimellä Hilima ja sillä on kierretty pitkin Eurooppaakinn eli perinteitä on ja velvoitteita palauttaa se kunniakkaasti liikkenteeseen. Olen tässä miettynyt hankinko siihen perinteisen 2 cv:n korin vai tuunausvaihtoehdon cabriolet- tyyppisen. Onko kenelläkään kokemuksia ko. lasikuituversioista.
oletko jo löytänyt akselit. Minulla on yksi runko ylimääräinen, jossa akselit kiinni. Vaihtaisin mieluiten korin osiin. Sitikka iisalmessa, eli asutaan tässä naapurikunnissa.
Ompa kauniisti samal ottanut ranskalaiseen peltiin. Tuon jos saisi siirretty pihalle/ puutarhaan
ja lisärekvisittaa kasveilla. Ehdottaisin humalaa kiertämään runkoa, myös kyönnösruusu voisi olla hieno, samoin villiviini. Siinäpä olisi oiva puutarhan koriste.12.8.2010, 05:55 vastauksena käyttäjälle: A-studio ke 11.8. klo 21.05 2cv-pohjaista harrasteasiaa #158535Eilen oli ykkösellä uutisten jälkeen ilmeisesti A-studiolla hyvä juttu harrasteautoista ja verotuksesta ja sitikat hienosti esillä. Ohjelmahan oli hyvin käynyt 2 cv harrastuksen saloista, mutta jutun keskeinen ydin tuli hyvin esille. Hauska juttu mutta asia ei hauskuudesta kärsinyt !
Sekä sitikat, että omistajat esiintyivät edukseen.Oliko sinulla vetoakseleita niitä tupla-malleja ( Dyane 75 )
Terve.Löytyykö sinulta konepellin lukitusalpaa, kun en löydä mistää purkamisen jälkeen.
Mehän asutaan näköjään naapuurikunnissa, Vaihdetaampa joskus keväämmällä muitakin kokemuksia.
Pakkasterveiset Iisalmesta. Pakkasmittari on käynyt alle 30 tällä viikolla. Citroen Picasson ulkölämpötila-mittarikin näyttii pelkkää viivaa. Eivät ilmeisesti ranskalaiset autoinsinöörit tunne alle 30 asteen lämpötilaa. Hyvin on kuitenkin Picasso kulkenut arktisissa olosuhteissa. 2cv vm. 77 nukkuu talvi unta. Viime talven aikana purin sen niin pieniin osiin kuin mahdollista ja kokoaminen menossa. Keväällä saan sen varmaan valmiiksi. Nyt menossa sisustuksen entraus. Tänä viikonloppuna pesin istuimen kangasosat ja niistä tulo ihmeen hyvät. Surperloni oli vähän hapristunut, mutta muuten ok. Vielä pitää laittaa jarrut, lamput, yms. Uusiin osiin, hiekkapuhallukseen ja maaleihin on mennyt 2 000 euroa.
Ostin sitikkani Tampereella vuonna 1985 viimeisellä opintolainaerällä. Keväällä valmistuin ja sitikkan nokka kulki kohti Utajärveä, ensimmäistä työpaikkaa. Koko omaisuus mahtui sitikkaan. Rättikatto pingotti yhdestä kulmasta mutta muuten tavarat kulkeutui turvallisesti perille. Vähän oli orpo olo 4 h+kk virkaasunnossa kun koko maallinen omaisuus mahtui yhteen olohuoneen nurkkaan. Sitikan-takapenkki oli ensimmäinen sohva. Sitikka palveli ainoana autona monta vuotta. Kovakattoinen hankittiin kun nykyinen vaimo ei oikein tykännyt lämpöhaalareihin pukeutumisesta ennen pitempää automatkaa. Kerron vähän tarkemmin itsestäni etsittely-palstalla kun en ole juuri liikkunut sitikka-piireissä.
Siitä vanhus-projektista sen verran, että kaupat on tekemättä. Myyjälle tuli surku myydä kun autoon liittyy niin paljon muistoja. Katsotaan miten tässä käy. Ajattelin, että olisi ensi talveksi tekemistä. tv esa laukkanen, puh 0400-771072 -
JulkaisijaArtikkelit