Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Omat käyttöautokokemukset (pk-seutu) alkavat vasta 80-luvulta ja ongelmia en ole havainnut.
En toki kiistä “väitettä” epäyhteensopivuudesta talvikäytössä.Veneissä (merellä) tuo rosterin katoavaisuus on huomattu.
Märissä rakenteissa kannattaa pysyä hapokkaassa, muihin on riittänyt rosteri.
Ja onneksi on sinkit.Tuo A2 ja A4 osien välttäminen tai eristäminen autoilukäytössä on käytännössä turhaa.
Vene merellä on sitten oma lukunsa.Kannattaa mitata.
Stanun M12 pultin/mutterin avainkoko taitaa olla 19mm.Onko se orkkispultti todella erisuuri kuin M12 x 1,75 ?
Senhän voi testata normilla M12 mutterilla.
Tai vastaavasti M12 pultilla mutteriin.
Meillä taitaa olla nykyään tuon kokoiset orkkisten tilalla.Viilallahan materiaa irtoaa juuri sen verran kuin viilan käyttäjä komentaa 😉
Ei neulaviilan kantilla tuhoa saa, jos vähän on malttia.Jos löytyy ylimääräinen mutteri, siitä voi tehdä kierteen avaajan sahaamalla
nätti viisto ura kierteisiin. Ei tosin taida normi rautasahanterä mahtua reikään
eikä tuolla suuria vaurioita kannata oikoa.Oli menetelmä sitten sitten mikä tahansa (poislukien viila), muista öljyn käyttö ja
etene hitaasti edes-takaisin liikkein.ps. Kierretulkin käyttöä voipi opetella vaikka ottamalla käteen pultin, jonka kierteet ovat tiedossa.
Esim. perus 6mm pultti on M6 x 1,0
Sitten vain koittaa saada mittaamalla saman nousun. Siitä se valkenee…pps. Nousu mitataan harjalta harjalle (tai laaksosta laaksoon). Ohessa havainnekuva
http://www.ferrometal.fi/docs/teknisetsivut/teknisetsivut_kierteet.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Harjakulmahan taitaa olla vakio 60 astetta kaikissa karkeissa M-kierteissä eli sen ei pitäisi olla vaihtuva suure.Yllättävän hyvin toimii tuollainen vaimentamatonkin kaasari keskipakokytkimen kanssa.
Olisin ostanut tuon, jos olisit myynyt vuotta aikaisemmin 😉 Ehdin jo hommata uuden maailmalta.Eikös se pultti/vaarna ole kuitenkin ihan stanu millikierteinen?
Omaan kulkimeen ne on vaihdettu vuosia sitten, joten en ala arvailemaan mittoja.Kotoa Espoosta ei sopivaa kierrepakkaa valitettavasti minulta löydy,
mutta noin suuren kierteen saa ainakin välttävään kuntoon
sopivalla neulaviilalla ja huolellisuudella.
Ainakin, jos kierteet eivät ole täysin piloilla.
Työskentelyasento saattaa olla aika ikävä ilman nosturia 🙁Eivätkä nuo kierrepakat hunajaa maksa.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaustyokalut/Kierretyokalusarja/Kierreleuka-18169/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jos on epävarma koosta, kierteen voi mitata tulkilla ja tönärillä.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaustyokalut/Kierretyokalusarja/Kierretulkki-2-kpl-18143/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Tyontomitta-ja-mikrometri/Tyontomitta-2-kpl-16114/” onclick=”window.open(this.href);return false;21.6.2012, 05:34 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166387Olen kanssa noista uustuotanto kaappareista juttua kuullut mutten ole omin silmin nähnyt.
Ei siis kannata näkemättä hommata. Kiitos tiedosta.Kori oli kärsinyt, kun kuljin 80-luvun alussa hommattiin.
Mukana tullut kuskin ovi (mallia perunapelto) istui kohtaisen hyvin ennen ja jälkeen meidän tekemien peltitöiden.
Sitä käytettiin mittatikkuna, kun parempaa ei ollut. Ja kohtuu hyvin saatiin tuo uusikin muokattua koriin istuvaksi.Yritän muistaa tsekata lyhtyjen mallin. Niissä on muistaakseni h1 + h7 + parkkivalon polttimo. Kaikki 6V.
Jatketaan vielä ovilla ja vähän muullakin:
16) kaappareiden kuluneet “saranat” simmattiin pakeliittilevyllä
Kaikki luukkujen tiivisteet ovat mallia Etolan metritavaraa pitkällä liepeelle.
Ne leikattiin sopiviksi vasta kun kaikki luukut löysivät paikkansa.17) pussittava tarvikekatto kiristyi makuualustan suikaleella
18) polkimien loppuukuluneet läpiviennit korvattiin nylonilla ja alumiinilla
15.6.2012, 06:41 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #16638415) onni on moitteeton kaappariovi kuskille
Viimeinen sovitus vaati lievää väkivaltaa.
Kaikki vinkit uudenveroisesta kaappariovesta kartturille otetaan kiitollisuudella vastaa.14.6.2012, 07:47 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166383@Jalppis wrote:
Milläs tuo on maalattu, kun näyttää ihan vasaralakalta.
Silläpä hyvinkin. Yksi näitä meidän päähänpistoja.
14.6.2012, 04:42 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166381Jepjep, terminologiaa ihan vaan tarkentaen: kyseessä on JAPP eli Jäykkä AlumiiniPistoPutki. Hyvää värkkiä moneen muuhunkin hommaan 😀
Kiitos ojennuksesta ja opista. Ei pitäisi kikkailla termeillä, joista ei mtään tiedä.
14) nimikilpi, johon tarvitiin:
– pala metallilevyä
– pari kuningaspulttia
– rakenneliimaa
– ranskankielentaitoinen vaimo
– tuttu graafikko
– printteri
– sakset
– paperiliimaa
– kontaktimuovia
– epoksiliimaaJAAHAS: flickr ei enää takaa yksittäisten kuvien permalinkkien säilyvyyttä 🙁
Eli kuvat “katovat” hiljalleen ja tilalle tulee flickr:n unavailable ilmoitus.
Koitan jossain välissä siirrellä kuvat toisaalle ja korjata linkit.13.6.2012, 15:27 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166377Enköhän pikkuhiljaa toivu 😉
Vaan koitetaan pitää tämä säie otsikon aiheessa.
Patoutumani voinen purkaa jossain toisaalla…13) halogeeniset tarvikekuupat jostain 70-luvulta
13.6.2012, 14:12 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166375Paremman näköinen kuvissa kuin luonnossa 😉
Pitäisi joutaa laittaa keula nippuun, säätää jarrut ja kokeilla leimaamista.
Painaa toinenkin epä-ortodoksinen harrasteauto päälle.
Kesä alkaa ja hommat seisoo muiden kiireiden takia 🙁
Lastoitettu nilkkakaan ei nopeuta mitään.Ja jos kuljin joskus julkiseen liikenteeseen asti pääsee, näkynee varmaan eniten pk-seudulla.
Killan sun muiden tilaisuuksissa ei ole tullut käytä sitten 80-luvun.
Sen verran p…a maku jäi silloin meidän nuorten poiken suuhun, että taidamme jatkaa takavasemmalla pysymistä.
Vaan nyt meni jo offarin puollelle…Jäseneksi sentään liityin muutama vuosi sitten 😀
Pikainen päräytys pimeässä: http://www.youtube.com/watch?v=AU6vy_4aJxU&feature=plcp” onclick=”window.open(this.href);return false;
13.6.2012, 13:44 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #1663728 ) kerettiläinen letkupakoputki
9) uudemman mallin ikkunoiten ylhäälläpitimet pysyvät ovissa läpipulttaamalla
10) euron led-valaisimesta saa tunnelmallisen valon hanskahyllylle
11) kotitekoiset puskurinkorvikkeet
12) apuvedin konepellin avaamiseen/sulkemiseen
13.6.2012, 12:04 vastauksena käyttäjälle: "paranteluja" ja päähänpistoja (kuvat näkyvät taas / 22.6.) #166371Kiitos ja kumarrus.
Tarkoitus ei ole elvistellä vaan koitan valikoida kuvia, joissa on jotain jujua.
Alkuperäisyyden vaalijat älkööt palkoja nenuun vetäkö.
Tämä wanhus putosi alkuperäisyyden raiteilta jo 1984.Kaverin kanssa noita juttuja värkkäilemme aikamme kuluksi.
Kaikkeen puuhasteluun on pyritty soveltamaan sitä, mitä nurkista löytyy.Jos kuvat häviävät näkyvistä, on flickr:n tilini jäänyt maksamatta 😉
Lisää kuvia voin penkoa / napsia, jos vain niistä on iloa jollekulle.3) Laminaattipaketin ylijäämät hyötykäyttöön
(poppikone vain säilössä odottamassa “ylimääräistä” sähköä)4) diy sulakerasia
(sulakkeet tehdasvalmisteisia 🙂 )5) jarrunestesäiliö mallia Etola
6) apuväline suoralinjaisen valmistenumeron naputteluun
7) sähköt nokalle kulkevat jap:ssa
(jap = jatkettava alumiiniputki (tai jotain sinnepäin).
Kuitenkin sitä, mitä sähkömiehet käyttävät)Lisäkysymys aiheeseen:
Mikä on oikea välys (huoneenlämmössä) venttiillinvarren ja ohjurin väliin 18 heppaisessa? -
JulkaisijaArtikkelit