Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
No tarvikemittareille/anturille on tuo 1/8 kierteellä oleva yleinen. Merkkikohtaisina toki löytyy vaikka millä kierteellä. En ainakaan löytänyt kuin yhden yleismallin anturin mittaria varten ja hinta n.100€.
Kiitos. Eli ei käy normi anturien kierteet kun ne on yleensä 1/8″unf
Osaako joku sanoa mikä kierre tuohon sopii?
Eli nyt käy ihan hyvin paitsi kun todella hitaasti jos alkaa kaasua painamaan niin silloin hieman yskii alussa. Muuten toimii niinkuin pitääkin ainakin tuossa paikalla ollessa. Pitää hakea koe kilvet niin voi testata ajaessa. Kiihdytyspumpun kalvo oli kyllä ehjä mutta kovettunut niin vaihdoin sen. Kärkien vaihdon jälkeen alkoi käynnistymään hyvin. Varmaan tuo uusi kalvo tekee sen että ei yski enää kun painaa nopeasti kaasua. Oikeastaan alkoi itsestään vaan toimimaan. Sytyn säädin juurikin tuolla tapin lampun avulla. Se on ihan mukava kun muutkin arvailee mikä voisi olla vialla.
Kyllähän tuo toisaalta voisi kiinnostaa kun on kuitenkin vanha kunnon katto oltiin aiemminkin yhteydessä. Minkälaista korjausta vaatii? Pitääkö siis ommella jotain ? Ompelu hommat ei oikein luonnistu…
Tarkennuksena se et käy hyvin tyhjäkäyntiä.
Joo eli käyntihäiriöt jatkuu… Kärjet ja kondensaattori on vaihdettu. Kärkiväli ja sytty säädetty. Kaasari putsattu ja uusi kiihdytyspumpun kalvo laitettu. Huomasin että kaasarin korjaussarjan mukana tulevat suuttimet on erikokoisia kuin vanhat. Ainakin tuo sivulle tuleva suutin on pienempi kuin vanha. Neulaventtiilistä en tiedä kun en vielä ehtinyt avata kaasarin kantta uudestaan. Eli uusilla ei käynyt kovin hyvin. Tuon sivussa olevan vaihdoin vanhaan, ei vaikutusta. Neulaventtiili siis on vielä uusi. Vanhassa merkintä 1.3 uuden koosta ei siis tietoa. Uudessa sivuun tulevassa suuttimessa merkintä 41. Vanhassa 47 . Pienillä kierroksilla käy röpöttämällä.Tulpat uudet mutta pienen paikallaan käytön jälkeen melko mustat.Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Kaasari on solex34 pics 6
Onko raidetangonsisäpään irrottamiseen mitään vinkkiä silloin kun koko paketti on autossa kiinni? Ei ihan suosiolla irronnut
Käyntihäiriöt loppui kun laitoin uudet kärjet ja kondensaattorin sekä säädin sytytyksen. Oli todella paljon pielessä, ihme että kävi millään tavalla.
Uudet kärjet ja kondensaattori pitäis tulla ensi viikolla. Voiko tuo kondensaattorin vika tehdä sen ettei tule välillä kipinää ollenkaan?
Siihen en koskenut ollenkaan. Hienolla hiomapaperilla vaan vähän pyyhkäsin kärkiä. Nyt yhtäkkiä tuleekin kipinä ja käynnissä ollessa kipinöi aika lailla kärjissä…
Hyvä neuvo. Puhallin irtosi melkein heti.
Kiitos kattavasta vastauksesta.
Ja 2cv4 71″ kyseessä
Nyt kyllä toimii ihan kohtuullisesti. Jos kaasun runttaa nopeasti pohjaan niin vähän meinaa yskiä mutta normaalisti jos kaasua painelee niin toimii. Lähtee myös normaalisti käyntiin kylmänä ja kuumana. Kärjetkin voi ilmeisesti tuollaista aiheuttaa.
-
JulkaisijaArtikkelit